شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۱۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۲
رئیس‌جمهور منتخب:
در جریان حضور رئیس جمهور منتخب در مرقد امام راحل، آقای پزشکیان مدعی شد که آمده‌ام تا با هم سایه تحریم و تهدید و جنگ را دور کنیم
در جریان حضور رئیس جمهور منتخب در مرقد امام راحل، آقای پزشکیان مدعی شد که آمده‌ام تا با هم سایه تحریم و تهدید و جنگ را دور کنیم!

درباره وضع تحریم باید امیدوار بود که دولت جدید بتواند در این موضوع قدم های مثبتی بردارد؛ اما با چهرهای تکراری نظیر ظریف و عراقچی که در اطراف رئیس جمهور منتخب هستند و رویکرد آنها کاملا مشخص است، میتوان گفت این کار نشدنی است؛ مگر اینکه آقای پزشکیان بخواهند از روش‌های جدیدی غیر از دیپلماسی التماسی دولت روحانی اقدام کند. در دولت گذشته قرار بود همه تحریم ها در روز اول اجرای توافق در سال 94 لغو شد که این موضوع به عنوان آرزو برای دولتمردان تدبیر و امید باقی ماند.
اما درباره ادعای پزشکیان مبنی بر برداشتن سایه جنگ این شائبه پیش می آید که آقای رئیس جمهور یا در جریان اخبار نیستند یا برخی نزدیکان ایشان طبق امیال خود متن هایی را آماده می کنند و برای قرائت به ایشان می دهند؛ جنس این حرف ها هم برای مردم آشناست و یادآور ادبیات حسن روحانی است.

سایه جنگ را در همه این سال ها تدابیر فرماندهی معظم کل قوا، آمادگی نیروهای مسلح و حضور مردم در صحنه از سر کشور برداشته است. اتفاقا در دولت گذشته که مدعی برداشتن سایه جنگ بود بیشترین تهدیدهای نظامی علیه ایران مطرح شد و اتفاقا مسئولان دولت قبل در واکنش به این تهدیدها ادبیات منفعلانه‌ای هم داشتند.
نکته دیگر که باید به جناب رئیس جمهور منتخب یادآوری کرد، عملیات غرورآفرین «وعده صادق» است. پس از تعرض رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در خاک سوریه، ایران به وعده پاسخ پشیمان کننده خود عمل کرد و با صدها موشک و پهپاد جواب صهیونیست ها را در خاک سرزمین های اشغالی داد. این در حالی بود که به گفته فرماندهان ارشد نیروهای مسلح از جمله سردار حاجی زاده، مقامات امریکا و اسرائیل قبل از از حمله ایران بارها درخواست ملتمسانه عدم حمله و یا تخفیف در انتقام را داشتند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار