شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۱۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۷
 شوشان ـ مجتبی حلالی :

ندا آمد. مشکلات بیداد می کند. به داد این مردم برسید. فریاد برآمد حادثه ای رخ داده، فورا خود را برسانید. نامه دریافت شد، چند سارق و قاچاقچی دستگیر شده اند، بیایید و به گوش مردم برسانید.  
با هیجان و خوشحالی از کسب موفقیت خبر می دهد، عکس و متن و حالا انتشار. قرار است مسوولین کشوری در کنار مسوولان محلی از پروژه ای مهم بازدید کنند، قرار است تصمیم گیری هایی کنند، قرار است اشتغال ایجاد شود، قرار است بازارچه مرزی احداث شود، قرار است جاده های استان را عریض تر و مسطح تر کنند، باری انعکاس همه اتفاقات خوب و بد با من.
شهر نیاز به زیبایی دارد، عکس و متن و یادداشتش با من. قرار است طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری اجرا شود، پیگیری ها و اطلاع رسانی با من. قرار است زوار اربعین حسینی (ع) از مرزهای خوزستان عبور کنند، تهیه و انعکاس دلنوشته ها و خبرها و خدمات با من.
جوانان بومی استان از بیکاری و اشتغال نیروهای غیر بومی گله دارند، این منم که به گوش مسوولین خواهم رساند. آب کارون را هر روز نحیف تر کردند، تونل های عریض و طویل ساختند و آب را از سرشاخه ها منتفل کردند، بیان گله و ناراحتی مردم با من. آب و هوای خوزستان را گرما و آلودگی فرا گرفته، ناشی از گرد و غبار، صنایع! اطلاع رسانی و همه گیر کردنش با من. باران های اسیدی و سرفه های ممتد و نفس تنگی. مخابره اش با من.  
از بی حقوقی کارکنان برخی ادارات، از تخلف مالی و اختلاس در فلان بانک، از برخورد نا مناسب برخی بانک ها با مردم، از گرانی ها و شرایط اقتصادی نا مناسب مردم، از گرانی گوشت و مرغ و ... از گرانی یک شبه بنزین، از وضعیت بد خودروها و لوازم یدکی. همه و همه را به من بسپار منعکس کردنش با من.  
گوشت های فاسد در اهواز توزیع شد. در میان برخی رستوران ها و آشپزخانه ها. سالها قبل. واقعی هم بود. اقدام به انتشار کردم. مانعم شدند. تهدیدم کردند. فحاشی هم شد. در نهایت در وبلاگ به گوشت های فاسد و ... پرداختم. تحت عنوان پشت پرده های آن رستوران. همان که بیشترین تهدید و فحاشی را نصیبم کرد. آن رستوران مجلل هم درگیر گوشت های فاسد و غیر حلال شده بود و خم به ابرو نیاورد.
مردم باید در مصرف آب و برق صرفه جویی کنند. مدیریت مصرف بسیار ضروری و پر اهمیت است. در فصل سرد آب و هوایی مردم مصرف گاز را باید توجه کنند. مردم باید از پیامک های کلاهبرداری آگاه شوند، همه خوب و بد و آگاهی بخشی را من خواهم نوشت.
در این میان گاها مورد شکایت از سوی برخی دستگاه ها قرار می گیرم، گاه از بی تاثیری ام در انعکاس اخبار توسط مردم مورد گله قرار می گیرم. اما من خواهم نوشت. اگرچه نوشتن ها و گفتن ها در نهایت موثر واقع خواهند شد. بی شک استمرار در نقد و موشکافی اثرگذار است.  
نوشتن هنر است. تعهد آور است. عشق است. بی شک هنر نوشتن نه برای هرکس و نه برای هرچیز امکان پذیر نیست. گاه به اشتباه برای هرکس نوشتن هم غلط است. گاه برای هر چیز پیگیری شدن هم غلط است. گاه ارزش قلم و عشق به نوشتن را نثار هرکس کردن هم غلط است. حیف است ارزش و قرب قلم را فدای هرکس و هرچیز کردن! همانگونه که سوگند خداوند در قرآن به نام قلم، گویاترین شاهد بر شرافت و قداست آن است.
تو نخواهی دانست که آدم خودش را با ترک چیزی که بیش از حد دوست دارد تنبیه کند یعنی چه!؟ و نوشتن برای خبرنگاران و نویسندگان چنین است.
همه چیز در گرو بیان و نوشتن است. برای انتقال علمی اگر هست، عشق و احساسی اگر بود، حادثه و رخدادی اگر پیش آید، قرار و واقعه ای اگر بود، همه هرچه بود و هست در گرو بیان و نوشتن است. از اینروی جایگاه نویسنده بی شک کرامت شخص است و فضیلتی بی مثال. لیکن در نوشتن اگر روزی هم به اشتباه به نثر درآمد باید جبران کرد. با نوشتن واقعیت برای حقیقت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار