شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۱۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۷
نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خوزستان دولتی ترین استان کشور است بیان کرد: برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال باید زمینه حضور سرمایه گذاران دولتی و خارجی در خوزستان را فراهم کنیم.

 سیدمحسن موسوی‌زاده در نشست هم‌اندیشی با فعالان رسانه‌ای خوزستان با موضوع بررسی آخرین مسایل استان خوزستان  در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اهواز افزود:اگر مشاهده می شود که شهرهایی همچون تبریز ، اصفهان ، تهران و قم توسعه یافته اند بدلیل حضور بخشی دولتی و جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی است و دولت و حاکمیت تنها تسهیل کننده حضور سرمایه گذاران بوده اند.

وی بروکراسی (دیوان سالاری ) یک بیماری در کشور بیان کرد و اظهار داشت:باید با آنهایی که سهم خواهی دارند و برای حضور سرمایه گذاران سنگ اندازی می کنند مبارزه  وفضای امنی برای سرمایه گذاران ایجاد کنیم.

 نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای افزود: باید پای سرمایه گذاران بخش خصوصی را به شهرهای اهواز ، باوی ، حمیدیه و کارون باز کرد تا تولید و اشتغال در خوزستان پا بگیرد.

موسوی زاده در ادامه با بیان اینکه حرکت جمعی و یکصدایی به سود خوزستان است افزود: مجمع نمایندگان خوزستان با وحدت و یکدلی تلاش می کند روند توسعه خوزستان را شتاب بخشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنایع پایین دستی فولاد و پتروشیمی از مزیت های خوزستان است که سبب ایجاد اشتغال خواهد شد افزود:متاسفانه زنجیره فولاد در خوزستان کامل نشده است.

وی ناترازی انرژی را یکی از مشکلات اساسی صنایع بخصوص در فصل تابستان بیان کرد و افزود: این ناترازی ها لطمات و صدمات زیادی به صنایع خوزستان بخصوص فولاد زده است.

موسوی زاده در ادامه افزود: قرار بود یک نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی توسط فولاد خوزستان احداث شود تا از ناترازی ها کاسته شود ولی هنوز این نیروگاه عملیاتی نشده است.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی به انتصابات اخیر در استان اشاره کرد و گفت:مجمع نمایندگان در انتصاب مدیران خوزستان دخالت نخواهد داشت نکرد ولی چنانچه از ما مشورتی بخواهند همکاری می کنیم.

وی به انتخاب استانداران در وزارت کشور اشاره کرد و از وزیر کشور خواست استاندار بومی، توانمند ، متخصص و دارای تجربه برای خوزستان انتخاب کند ، از بین ۱۵ نفر گزینه پیشنهادی به وزارت کشور شایستگی و صلاحیت چند نفر در حال رایزنی و بررسی است و درخواست ما از رییس جمهور انتخاب فردی از میان نیروهای بومی و توانمند است.

وی در خصوص مشکلات مدارس استان گفت: اکنون مدارس تعدادی از مناطق خوزستان نیازمند بازسازی است اما آموزش و پرورش به تنهایی قادر به رفع مشکلات نیست و نیاز است از ظرفیت صنایع و نیکوکاران نیز استفاده شود.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در پاسخ به سوال ها و انتظارات برخی فعالان رسانه ای خوزستان گفت: در هر جایی که بتوانم برای جذب خبرنگاران در دستگاه‌ها حداقل به عنوان مشاور رسانه‌ای تلاش خواهم کرد.

وی در خصوص اختلافات موجود میان اعضای شورای شهراهواز گفت:باید هر چه زودتر اعضای شورا به دو دستگی ها پایان دهند، یا شهردار را ابقا و حمایت کرده و یا استیضاح کنند چرا که ادامه اختلاف و دودستگی به صلاح شهر و شهروندان نیست.

موسوی زاده ضمن قدردانی از نظرات و پیشنهادهای اهالی رسانه برای برون رفت از مشکلات خوزستان بیان کرد:از هر پیشنهادی برای بهبود وضعیت موجود استقبال و آن در مجمع نمایندگان خوزستان مطرح خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه در مدت چهار ماهی که از مسئولیت نمایندگی ، به صورت مداوم و مستمر در حال رصد و پیگیری مشکلات استان و حوزه انتخابیه بوده است افزود: چندین جلسه با وزیران برای جذب وتخصیص اعتبار داشته و تفاهم نامه های خوبی با دستگاههای اجرایی برای سرعت بخشیدن به پروژه ها منعقد شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار