شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۸

رییس اتحادیه عینک‌سازان و عینک‌فروشان اهواز گفت: بارها در روزنامه‌ها و جراید گوشزد کردیم که استفاه از عینک‌های آفتابی که در کنار خیابان به فروش می‌رسد مشکلاتی را درپی خواهد داشت؛ اما متاسفانه مردم به‌خاطر اختلاف قیمتی که وجود دارد به مراتب از آن‌ها استفاده می‌کنند.

غلام‌علی آهنکوب‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهارکرد: این عینک ها به لحاظ رنگ، فوتو، عدسی، نوع فلز و ناکاچوئی که در آن‌ها استفاده می‌شود غیر استاندارد هستند همچنین مواد اوليه‌اي كه در آن‌ها به‌کار برده می‌شود از کیفیت بسیار پایینی برخوردار است و به تبع جنس‌شان معمولی است.

وی با اشاره به این‌که در هیچ کشوری به اندازه کشور ما استقبال و استفاده از این نوع کالاها وجود ندارد، افزود: به دلیل پایین بودن وضع اقتصادی و آگاهی مردم نسبت به صرفه استاندارد، متاسفانه مشتری بیشتر از کیفیت، به قیمت نگاه می‌کند و اگر قیمت کالایی پایین‌تر باشد همان کالا را خریداری می کند.

رییس اتحدیه عینک‌سازان و عینک‌فروشان اهواز با اشاره به این‌که این موضوع روز به روز در حال افزایش است، اظهار کرد: خرید این نوع عینک‌های آفتابی بی‌کیفیت نه‌تنها از نظر اقتصادی بلکه از نظر بیماری‌های پوستی و چشمی برای مردم مضر است اما مشاهده می‌شود که مردم بارها از این نوع کالاها استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که حدود 73 فروشگاه عینک‌های آفتابی و طبی در اهواز به‌طور رسمی مشغول کسب و کار هستند، ادامه داد: این آمار به غیر از مراکز و مطب‌های بینایی‌سنجی است و لذا از مردم انتظار داریم که برای خرید کالاهای استاندارد به این فروشگاه‌ها مراجعه کنند.

آهنکوب‌نژاد با بیان این‌که تمام اجناس فروشگاهی باید دارای برچسب قيمت باشد، گفت: در بخش نظارت بر کالا علاوه بر این‌که خودمان بر قیمت‌ها نظارت می‌کنیم، سازمان بازرسی و مجامع امور صنفی نیز به‌طور ناگهانی از فروشگاه‌ها بازدید می‌کنند و اگر فروشگاهی گران‌فروشی کرده باشد و يا اجناس آن، کیفیت لازم را نداشت، مشتري می‌تواند به دفتر اتحادیه مراجعه كند تا اتحاديه به موضوع رسیدگی کند. البته با توجه به وضعیت موجود بازار و رقابت بين فروشندگان، امكان هرگونه افزايش قيمت از سوي فروشندگان وجود ندارد.

رییس اتحادیه عینک‌سازان و عینک‌فروشان اهواز ادامه داد: نرخ تابستانی و زمستانی اجناس هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند، اما متاسفانه به دلیل مشکلاتی که برای نرخ ارز به‌وجود آمده، واردات‌ قدری با مشکل مواجه شده است. در کار ما واردات نقش مهمی ایفا می‌کند زیرا در کشور عينك آفتابي به تولید نمی‌رسد و اجناس ما تماما از خارج کشور وارد می‌شود.

وی تصریح کرد: به دلیل مسئله‌ای که برای نرخ ارز به‌وجود آمده، به تبع قیمت‌های اجناس بالاتر رفته است. متاسفانه هنوز هیچ کدام از مراکزی که خدمات ارزی ارایه می‌کنند حاضر نشده‌اند به کسانی که اقدام به واردات اجناس از خارج کشور کرده‌اند، ارزی را اختصاص دهند تا قیمت بالا نرود. انجام این کار قطعا در میزان قیمت‌ها اثرگذار خواهد بود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار