شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۰
شوشان/ آرش قلعه گلاب در روزنامه کارون نوشت: در آبادان از برگزاری دو کنسرت متفاوت موسیقی، به دلیل مخالفت برخی نهادهای مذهبی و امنیتی جلوگیری بعمل آمد.

عصر یکشنبه ابتدا کنسرت مجید خراط ها که مجوز برگزاری داشت و بلیت های آن از قبل فروخته شده بود، در حالی که مردم منتظر ورود به سالن بودند لغو شد و ساعتی بعد درب سالن اجرای دومین کنسرت، که از سوی گروه محلی سایه، به یادبود پرویز مشکاتیان ترتیب داده شده بود، به روی علاقه مندان موسیقی سنتی بسته شد.

در ابتدا: بي ترديد لغو اين دو كنسرت، مي تواند در پايين آوردن روحيه و نشاط عمومي در شهرستان آبادان بسيار موثر بوده، و جوانان هنرمند آباداني را در عرصه ي هنري و اجتماعي و مشتاقان به موسيقي و تفريح را نسبت به فضاي عمومي شهر، دلسرد نمايد!

در ادامه: شايد اگر مسئولان نگاه واقع بينانه تري نسبت به شرايط عمومي جامعه داشتند، به هيچ وجه با برگزاري اين دو كنسرت مخالفت نمي كردند! در حالي كه دولت جديد با رويكرد تدبير و اميد، جوانان را اميدوار به شرايط بهتر نمود، موافقت با لغو اين دو كنسرت! و عدم ايستادگي در برابر خواست بخشي از بدنه ي اجتماعي آبادان! نشان داد كه اين اميدواري از دولت، چندان هم با ثبات نبوده و بيش از پيش متزلزل مي‌نمايد!

در ميانه: اما نبايد باور داشت كه لغو اين دو كنسرت! مي تواند به لغو تمامي كنسرت هاي آتي در شهرستان آبادان بينجامد. بي گمان با رايزني مسولان اداره ي ارشاد آبادان و استان و نشست هاي فرهنگي و متعاملانه، ميتوان اميدوار بود كه اینان، متقاعد به برگزاري مجدد كنسرت ها در سطح شهر شوند. باشد كه خرد جمعي مسولان شهرستان آبادان در اين خصوص، با نگاهي به همه‌ي اقشار جامعه ي شهري آبادان، در آينده، اتخاذ تصميم نمايد.

در پايان: هنرمندان آبادان بايد باور داشته باشند كه آن چه كه در اين شرايط نبايد از آن غفلت ورزند! در كنار هم بودن است. گروه هاي موسيقي و هنري آبادان بايد با تاكيد و ابرام بر خواست هنري خود، مسولان فرهنگي شهر را متقاعد نمايند كه اجراي جمعي و فردي موسيقي براي عموم، خواست بر حق آنان است! و ايشان با رعايت تمامي شونات فرهنگي و ملي و با مجوز از اداره ي فرهنگ و ارشاد، اقدام به برپايي چنين كنسرت هايي مي نمايند! و اين خواست حداقلي! كمترين و ناچيزترين خواستي ست كه مسولان شهري، بايد در برابر آن تمكين نموده و سر تعظيم فرود آورند!


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار