شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۶

شوشان/ آرش قلعه گلاب در روزنامه کارون نوشت: فاطمه آليا عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، در نشست علني روز سه شنبه، در نطق ميان دستور خود و در بخشي از سخنانش گفت: با طلای نیمی از زنان ایران می‌توانیم بانک‌های آمریکا را بخریم!

در ابتدا: خواندن و شنيدن بعضي سخنان از برخي نمايندگان مجلس، بيش از آن كه احتياج به تحليل و بررسي داشته باشد، احتياج به يك لبخند مليح، بعد از نوشيدن يك چاي گرم دارد. خُب ناگفته نماند كه اين لبخند مي تواند بيش از آن چه فكر مي كنيد مليح باشد، مشروط بر آن كه؛ آن چه شنيده و يا خوانده ايد را چند بار ديگر بشنويد و يا بخوانيد!

در ادامه: هر آدم عاقلي كه اطلاعات اندكي درباره ي تاريخ معاصر امريكا داشته باشد، با شنيدن سخنان خانم فاطمه آليا، به تنها چيزي كه ممكن است فكر نكند، نماينده ي مجلس بودن ايشان است! هرچند ممكن است خيلي سريع فكر كند كه خانم آليا به تازگي دوره ي نهضت سوادآموزي را با موفقيت به پايان رسانده است!

در ميانه: به نظر ما( هرچند نظر ما اهميتي ندارد!) اين سخنان خانم فاطمه آليا، ارتباط مستقيمي با برپايي مراسم سيزدهم آبان امسال دارد! بي شك سخنان ايشان مي‌تواند شعار مرگ بر آمريكا را در مراسم سيزدهم آبان امسال، طلايي تر از هر سال گرداند!

در پايان: تا همين چند روز پيش، پيش خودمان فكر مي كرديم چرا ما هيچ گاه در اين مملكت، يك اقتصاددان بزرگ زن نداشته ايم! ولي حالا ديگر از اين بابت خيال مان راحت شد و چندان نگران تحريم هاي بانكي امريكا بر عليه كشورمان نيستيم! تنها مي ماند يك نگراني اساسي در اين خصوص، و آن هم راضي كردن نيمي از زنان كشورمان، در مشاركت براي خريدن كل بانك‌هاي آمريكا!

در تكمله: قصد اين را نداريم خانم فاطمه آليا را نااميد كنيم! ولي خود ما براي فروش يك قطعه انگشتر همسرمان، سه روز تمام وقت گذاشتيم تا متقاعدش كنيم (كه برای تعویض لاستيك صاف صاف پرايدمان )آنرابفروشد! حال به نظر شما براي متقاعد كردن نيمي از زنان ايران( براي خريد كل بانك هاي آمريكا) چه‌قدر وقت لازم است تا راضي به فروش كل طلاهاي شان شوند؟!

در وقت اضافه: خانم آلياي عزيز! درآمد مالي ساليانه ي شهر لاس‌وگاس در آمريكا، بيش از سي ميليارد دلار است! واين تازه ي شهري است در ايالت كاليفرنيا. آمريكا بيش از پنجاه ايالت دارد! و بيش از دويست و پنجاه ميليون نفر جمعيت! البته اين را براي اين نگفتيم كه خودمان را كوچك بشماريم، اين را براي اين گفتيم كه شما واقعيات را كوچك نبينيد!


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار