شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۲۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۸
درست که پرواز و مسافرت های هوایی در سبد خانوار ما کارمندان جایگاهی ندارد ولی همین چند باری که سوار هواپیما شدیم، مزه اش منتهی الیه زبان مان مانده است و به قولی" گهی از بس نشاط انگیز پرواز" که آدم هوس می کند باز هم وام بگیرد و سفر هوایی برود!

البته با آزاد سازی قیمت ها که معاون وزیر وعده اش را داده است، فکر کنم پرواز با وام هم برای ما مقدور نباشد و باید به همان دود افزای کوچک و بزرگ ( اتوبوس و قطار سابق) بسنده کنیم. اما اسناد مربوط به آزاد سازی قیمت ها... قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: دولت قصد دارد شرایط را برای تشکیل کنسرسیوم بین ایرلاین ها فراهم کند تا به این ترتیب بازار رقابتی ایجاد شود.

علی محمد نوریان تأکید کرد: در موضوع آزادسازی قیمت ها قرار است در 18 ایرلاین دولتی و خصوصی متنوع سازی اجرا شود؛ به این معنا که قیمت بلیت هواپیما در صبح، ظهر، شب، روز تعطیل، وسط هفته و ایام نوروز متفاوت باشد. وی امیدوار است که تا پایان سال با کمک ایرلاین ها در گام اول بلیت هواپیما متنوع سازی و در مرحله بعد مسیرها آزادسازی شود تا ایرلاین ها در هر مسیری که می خواهند پرواز کنند.» (به نقل از جراید)

البته باز هم جای شکرش باقی است که دوستان متنوع سازی را عامل آزاد سازی قیمت ها عنوان کرده اند. چون در چند سال اخیر هر کس که شب خوابید و صبح بیدار شدف قیمت ها را دو لا پهنا حساب کرد؛ اما اینکه ایرلاین ها قصد دارند، با متنوع سازی دست به رنسانس قیمتی بزنند، جای تقدیر دارد؛ هر چند ایرلاین ها همین طوری هم به صورت خود جوش قیمت ها را پرواز می دهند و هر یکی پروازش از آفاق بیش!

علی ایحال در راستای ایجاد تنوع بیشتر پیشنهاد می شود: 
الف)  قیمت بلیط در روزهای ابری، آفتابی، بارانی، برفی، پاک، آلاینده و تعطیلات منتج به ترافیک های چند کیلومتری در جاده های شمال نیز شناور و متغیر باشد.
 ب) ایرلاین ها آپشن هایی نظیر عبور از روی مناظر طبیعی، انجام حرکات نمایشی با رعایت اقدامات ایمنی، اجرای موسیقی زنده در هواپیما، قهوه خانه سنتی، برپایی نمایشگاه، نشستن کنار پنجره و ... را نیز در نظر بگیرند! البته امید واریم دوستان این لابه لا به فکر هواپیما های فرسوده، تاخیر های اعصاب خرد کن، فاصله کم بین صندلی ها، رتبه جهانی و فاش نشده ایرلاین های ایرانی و ... نیز باشند چرا که به قول شاعر: با بال ضعیف و پر کوتاه . . . پرواز بلند کی توانی؟!

منبع : حمایت
برچسب ها: طنز ، هواپیما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار