شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۳۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۲

شوشان: نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: طرح کاهش یک نماینده از آبادان و افزوده شدن به اروندکنار طرحی ناپخته، ظالمانه و خلاف قانون است.

جواد سعدون‌زاده در گفت‌و‌گو با فارس در آبادان اظهار کرد: طرح کاهش یک نماینده از آبادان و افزودن به اروندکنار یک ظالمانه‌ای است که توسط یکی از همکاران به کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی پیشنهاد شده است.

وی افزود: این طرح فاقد وجاهت قانونی و حقوقی است به دلیل اینکه اولا با قانون اساسی در تعارض است ثانیا منطبق بر قانون انتخابات و تقسیمات کشوری نیست.

نماینده مردم آبادان در مجلس خاطرنشان کرد: طرح پیشنهاد شده یک حوزه جعلی و ناشناخته تحت عنوان اروندکنار را تعریف می‌کند که بخشی از نقاط بخش مرکزی به بخش اروندکنار الحاق می‌کند که این موضوع از نظر تقسیمات کشوری غیرقابل قبول است.

سعدون‌زاده تصریح کرد: این طرح پیامدهای اجتماعی و سیاسی و چالش‌های مردم را به همراه خواهد داشت.

وی در تشریح جزئیات طرح پیشنهاد شده گفت: این طرح تنگه‌های یک تا 3 و شهر چوئبده را به شهر اروندکنار ملحق می‌کند این محدوده جدید تنها یک نماینده از خود داشته باشد که تحلیل ریاضی این مسئله این است که این مناطق دو نماینده را از دست خواهند داد.

وی افزود: می‌توان گفت این طرح از نظر جوهر یک طرح انقباضی و کاهشی است با این مفهوم که یک نماینده از شهر آبادان و دو نماینده از مناطق روستایی و شهری در اروندکنار را می‌کاهد که بر خلاف روح اصلی طرح یاد شده است زیرا این طرح به ماده 137 قانون استناد شده این در حالی است که طبق این قانون بایستی هر 10 سال یک بار تعداد نمایندگان حوزه‌های انتخابیه بازنگری شده و یک نماینده به حوزه دارای شاخص‌های لازم اضافه می‌شود.

سعدون‌زاده با انتقاد از ارائه این طرح اظهار داشت: سخنان‌های دیگری در خصوص پشت پرده ارائه این طرح وجود دارد که از نیت و انگیزه‌های غیر قابل قبولی پرده برمی‌دارد و بین مردم یک دوگانگی غیرقابل قبول ایجاد می‌کند که اگر زمان آن فرا برسد آشکارا و بی‌پرده درباره مضرات آن و زیان‌های اسفبار آن اظهار نظر خواهیم کرد.

نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: انتظار ما از ائمه جمعه شهرهای آبادان، چوئبده و اروندکنار، اعضای شوراهای شهر چوئبده و اروندکنار، شهرداران این مناطق، حوزه‌های علمیه، فعالان سیاسی منطقه در یک اقدامی متحد و همسو این تضییع حقوق مردم را رد و به شدت محکوم کنند چرا که وجود سه نماینده مزیت حقوقی و قانونی بسیار بالایی رای مردم منطقه به ویژه اروندکنار و روستاهای اطراف دارد.

سعدون‌زاده افزود: نخبگان از طریق ابزارهای مختلف مجازی، مکاتبه مستقیم، تومار پیشنهاددهندگان این طرح را مورد خطاب قرار دهند تا انشالله در خصوص حقوق به حق مردم تمکین کرده و از این طرح غیر قابل دفاع صرف نظر بکنند.



نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار