شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۳

آيين رونمایی از آلبوم موسيقی «رقص باد» اثری از ابراهيم حاجتی و مسلم سليمانی‌پور با هدف حمايت از كودكان سرطانی روز گذشته در گالری اشراق حوزه هنری خوزستان برگزار شد.

صادق عوض‌زاده، رييس حوزه هنري استان خوزستان، گفت: آن نوع از موسيقي ماندگار خواهد بود كه با درايت و آگاهانه و از روي تدبير توليد شده باشد.

او اظهار كرد: امروز شاهد رونمايي از يك اثر موسيقي سنتي به نام "رقص باد" كه توسط 2 هنرمند در بخش موسيقي حوزه هنري خلق شده هستيم.

وي افزود: "رقص باد" حاصل تلاش 2 نفر از هنرمندان ما و مجموعه قلب‌هاي به هم پيوسته همكاران در معاونت فرهنگي و هنري حوزه هنري خوزستان است.

او توضيح داد: اين اثر فرجام‌ يك اقدام بسيار بزرگ و ارزشمند در سال گذشته بود و با درايت محمود رحماني انجام شد. سال گذشته كنسرت موسيقي سنتي‌ ما براي كودكان سرطاني در سينما بهمن اهواز اجرا شد و به واسطه نحوه استقبال و نوع اجرا دوستان تصميم گرفتند كه اين كار اصيل و سنتي را به صورت لوح فشرده دربياروند.

عوض‌زاده بيان كرد: دو هنرمند ما يعني ابراهيم حاجتي ـ نوازنده سه تار ـ و مسلم سليماني‌پور ـ نوازنده تنبك ـ همت گماردند و با سر پنجه‌‌هاي شريف‌شان كه از الهامات دروني آنها نشات گرفته به نوازش دستگاه‌هاي موسيقي پرداختند.

وي خاطرنشان كرد: موسيقي ارتباط تنگاتنگي با درون انسان دارد و اين هنر در نگاه اول توسط انگشتان و پنجه‌هاي هنرمند ايجاد شده و از طريق قلب و الهامات دروني انسان سالم است كه اثري خلق مي‌شود.

رييس حوزه هنری خوزستان اضافه كرد: اين اثر با درايت و دلسوزي تهيه شده و هدف آ‌ن يك هدف مشخص و مقدس بود و وقف آن به كودكان مبتلا به سرطان در نوع خودش بار معنوي بسيار خوبي را براي كار فراهم آورد. هر چند تكرار آن شايد قالب ريا به خود بگيرد؛ مي‌تواند الگوي مناسبي براي هنرمندان  موسيقي ما باشد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار