اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۴۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۰
شوشان: معاون عمرانی استانداری خوزستان در مراسم افتتاح دومین هایپر مارکت اهواز گفت: راه توسعه خوزستان از کارهای عمرانی هدایت می‌شود ولی انجام همه اقدامات عمرانی، با اعتبارات دولتی امکان‌پذیر نیست.

احمد سیاحی در این مراسم اظهار کرد: محدودیت‌هایی در بحث اعتبارات دولتي مطرح است و بنابراين باید مشوق‌ها و پکیج‌های اجرایی ورود بخش خصوصی و سرمایه‌گذار بخش خصوصی در استان خوزستان ایجاد شود.

وی ادامه داد: این عمل با شعار محقق نمی‌شود و بايد زمینه و بسترهای لازم برای ورود بخش خصوصی در مسایل جز و کلان استان خوزستان فراهم شود.

 معاون عمرانی استانداری خوزستان افزود: بايد بسترسازی اساسی در این زمینه در خوزستان انجام شود و به همين منظور، اکنون در مرحله تدوین این مشوق‌ها هستيم تا بتوانیم در بخش‌های مختلف از خدمات عمران شهری، بهداشت، توسعه راه و شهرسازی، صنعت و همچنین ساخت فرودگاه اهواز از ظرفیت‌های بخش خصوصی به نحوه مطلوبی استفاده کنیم.

سیاحی اظهار کرد: ابتدایی‌ترین و اساسی‌ترین خدمات برای مردم، ارایه خدمات زیربنایی است؛ اگر بخواهیم خوزستان را در حوزه خدمات شهری رونق ببخشیم، ابتدا باید شاخص‌های اهواز را در زمینه فضای سبز، خدمات زیربنایی از جمله آب، فاضلاب، آسفالت، مبلمان شهری، مسایل حمل و نقل و در مدیریت پسماند ارتقا دهیم.

 وي گفت: اهواز به عنوان مرکز استان، باید در خوزستان الگو باشد. بی‌شک اگر به درستی به اهواز پرداخته شود، شهرهای دیگر نیز از این الگو استفاده و مشکلات خود را حل خواهند کرد.

 معاون عمرانی استانداری خوزستان سامان‌دهی مشاغل در سطح شهر و تجمیع برخی مشاغل در یک مکان، را یکی از برنامه‌های استاندار عنوان کرد و گفت: تجمیع مشاغلی مانند مصالح‌فروشان، ماهی‌فروشان، بازارهای مختلف از جمله مبلمان و کالاهای خانگی در سامان‌دهی مشاغل در سطح شهر بسیار تاثیرگذار خواهد بود. تا پایان سال نیز برنامه عملیاتی کارهای عمرانی، شهر به شهر تدوین می‌شود و بنا بر آن، برنامه 3 یا 5 ساله‌ای خواهیم داشت که افق شهرهای استان را ترسیم می‌کند.

 وي افزود: منطقه پردیس اهواز از جمله مناطقی است که نیاز به کارهای عمرانی بسیاري دارد ولی تا وقتی که حاشیه شهر را رونق و سر و سامان ندهیم بی‌شک در داخل شهر مشکلات اساسی خواهیم داشت.

 سیاحی اظهار كرد: استانداری با توجه به محدودیت‌هایی که وجود دارد، خود را در کنار اعضای شورای شهر و شهرداری می‌داند و با قابلیت‌ها و اعتبارات موجود، به دنبال آن است که بتواند به تدریج مشکلات مربوط به شهر اهواز و شهرهای دیگر استان را حل کند.

وی گفت: هایپر مارکت اکسین در منطقه پردیس با اعتبار 29 میلیارد ریال با استفاده از اعتبارات استانداری و بخش خصوصی ايجاد شده و امید است بتوان با کارهای بهتر و مناسب‌تر و اساسی، روز به روز شاهد حل مشکلات شهر باشيم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار