شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۴۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۰
شوشان: عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در گفتگو با تسنیم با تاکید بر اینکه معاون برنامه ریزی رئیس جمهور جلسه ای با نمایندگان مستعفی مجلس نداشته است، گفت: تقسیم بندی دولت موجب افزایش هزینه های اجتماعی می شود.

اسماعیل جلیلی ، درباره پیشنهادات محمدباقر نوبخت معاون برنامه ریزی رئیس جمهور به نمایندگان مستعفی مجلس در خصوص تامین بودجه طرح های عمرانی استانها در سال ۹۳ اظهار داشت: آقای نوبخت هیچ پیشنهادی به نمایندگان استان خوزستان درباره تامین بودجه عمرانی این استان در سال ۹۳ نداده است.

وی با بیان اینکه رویکرد مجلس در لایحه بودجه ۹۳ حتماً افزایش اعتبارات عمرانی از محل های پیش بینی شده است افزود: برخی از منابع در بودجه پیش بینی شده ولی اختیار توزیع آن در دست دولت است.

* استعفای نمایندگان همچنان پابرجاست/دولت می توانست بودجه عمرانی را یکسان تقسیم کند

نماینده مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه استعفای نمایندگان این استان همچنان پابرجاست گفت: اعتراض نمایندگان خوزستان، همچنان ادامه دارد و نامه آن هم اکنون در هیئت رئیسه مجلس در حال طی مراحل قانونی خود است.

جلیلی در همین ارتباط با انتقاد از رویه دولت در بودجه ۹۳ برای تقسیم منابع بین طرح های عمرانی اظهار داشت: اگر منابع به دلیل عدم تحقق درآمدها کاهش یافته است دولت باید این منابع کاهش یافته را به طور مساوی بین استان ها تقسیم می کرد نه اینکه برخی از استانها ۵۰ درصد از اعتبارشان در سال آینده کم شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه در واکنش به اظهارات معاون برنامه ریزی رئیس جمهور مبنی بر اینکه منابع بودجه عمرانی براساس پیشرفت پروژه ها در سال آینده بین استانهای مختلف تقسیم شده است گفت: این رویه اصلا درست نیست چرا که ممکن است پیشرفت عمرانی یک استادیوم ورزشی ۸۰ درصد باشد اما طرح های عمرانی که با حیات مردم سروکار دارد ۱۰ درصد پیشرفت داشته باشند.

* اولویت انتخاب پروژه ها نیاز مردم باشد نه صرفه اقتصادی

وی افزود: اولویت انتخاب پروژه ها باید براساس شدت نیاز مردم باشد نه صرفه اقتصادی دولت؛ عقلانی نیست که دولت در بخش عمرانی طوری عمل کند که نیازهای حیاتی استانها مورد غفلت قرار گیرد.

جلیلی با بیان اینکه پرداخت بودجه عمرانی به پروژه هایی که پیشرفت بالایی دارند عملا به معنای زمین ماندن نیازهای مردم است تصریح کرد: دولت در نحوه تعیین اولویت های عمرانی باید شدت نیاز مردم را مورد توجه قرار می داد نه پیشرفت پروژه های عمرانی که از سالهای قبل روی زمین مانده اند.

این عضو کمیسیون و برنامه بودجه ضمن اشاره به اینکه برخی از پروژه های با پیشرفت کم تاثیر بسیار زیادی نسبت به پروژه های با پیشرفت بالای فیزیکی دارند گفت: بهتر بود که دولت اولویت بندی طرح های عمرانی را در اختیار مدیران استانها قرار می داد نه اینکه به راحتی بودجه استان های نیازمند را قطع کنند.

وی با اشاره به دفاع نوبخت از بودجه سال ۹۳ اظهار کرد: نگاه دولت بروکراتیک است اما نگاه نمایندگان مجلس براساس واقعیت ها و نیازهای مردم است؛ دولت باید میزان و شدت نیاز مردم را مورد توجه قرار می داد نه معضل بسیاری از استانها حل می شد.

* بودجه عمرانی را در تلفیق درست می کنیم/ نگاه دولت بروکراتیک است

وی با بیان اینکه در شرایط محدودیت منابع نباید سراغ طرح هایی رفت که هزینه های اجتماعی را کم نمیکند گفت: به دولت اعلام کردیم و در کمیسیون هم به این نتیجه رسیدیم که بندهای مربوط به ردیفهای بودجه عمرانی را براساس نیازهای واقعی استان ها تقسیم کنیم.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اضافه کرد: از آنجایی که دولت سعی داشت بودجه امسال را به موقع به مجلس برساند در برخی از بندها دچار اشتباه محاسباتی شده است البته این موضوع را نمایندگان دولت نیز قبول کردند و قرار شد این اشتباهات اصلاح شود.

* نوبخت جلسه ای با نمایندگان مستعفی نداشت

به گفته جلیلی در جلسات کمیسیون تلفیق اصلاحات اساسی در خصوص بودجه پروژه های عمرانی انجام خواهد شد.

این نماینده مجلس درباره جلسات نمایندگان مستعفی مجلس با محمدباقر نوبخت معاون برنامه ریزی رئیس جمهور گفت: آقای نوبخت هیچ جلسه ای با نمایندگان مستعفی استان نداشته است، شاید ایشان با نمایندگان استان خودشان جلساتی را داشته باشند ولی تا جایی که بنده در جریان هستم نوبخت با نمایندگان مستعفی جلسه ای نداشته است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار