شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۰۹۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۷
رئیس شورای شهر اهواز در بازدید از معاونت اموراجتماعی وفرهنگی بر انجام کارهای فرهنگی ماندگار در شهر اهواز تاکید کرد.
به گزارش شوشان به نقل از سایت شهرداری اهواز ، در نشست رئیس شورای شهر با سرپرست معاونت فرهنگی و معاونین فرهنگی اجتماعی مناطق و کارشناسان فرهنگی ، آهن جان سرپرست معاونت اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری گفت: معاونت فرهنگی در شهریورسال 88 طبق ابلاغیه ای که از وزارت کشور ابلاغ شدچارت مصوب را دریافت کرد. طی چند سال اخیر هم ادارات و مدیران معاونت منصوب شدند ودر سنوات گذشته کارهای بسیاری انجام گرفته است.ولی حوزه فرهنگی در شهر اهواز با مشکلات بسیاری روبرو است که یکی از آنها عدم شناخت شهرداران مناطق از کار معاونت فرهنگی است. در شهر اهواز با حدود یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت و بالغ بر400 هزار واحد مسکونی وتجاری و 250 هزار دستگاه خودرو ونیازهای فرهنگی متعدد ، آیا با این معاونتی که از روز اول زیر ساخت ماندگار نداشته ما می توانیم کار انجام دهیم ؟
وی در ادامه گفت: خواهشمندم برای فعالیتهای معاونت فرهنگی احترام قائل شود تا این معاونت جایگاه خود را پیدا کند.اصالت کار معاونت فرهنگی تغییر نگرش شهروندان نسبت به مدیریت شهری است.کار ما صرفا برگزاری جشن و مراسمات مذهبی نیست اصالت کار ما آموزش شهروندی است.
آهن جان در ادامه در خصوص نیاز شهر اهواز به فضاهای فرهنگی گفت:در شهر تهران 374 محله و به تبع آن 374 سرای محله ساخته شده است ولی در شهر اهواز با 114 محله تنها یک سرای محله و یک فرهنگسرا وجود دارد با این شرایط چطور می توانیم با شهروندان ارتباط برقرار کنیم ؟
وی ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای معاونت اموراجتماعی وفرهنگی تصریح کرد: به فضل الهی به سمتی در حرکت هستیم که ساختارهای معاونتهای مناطق را به حدی برسانیم که بازوهای اجرایی معاونت باشند.
دکتر علاسوند رئیس شورای شهر اهواز نیز در این نشست گفت:با تلاشی که صورت گرفت معاون فرهنگی از مجموعه خود معاونت انتخاب شد که این امر موجب می شود مدیران با امید به پیشرفت و ترقی تلاششان را بالا ببرند. 
وی در ادامه گفت:جایگاه فرهنگی را در شهر اهواز می بایست شما بوجود آورید.باید در زمینه های فرهنگی نیاز را برای مردم بوجود آوریدکه اگر کار فرهنگی مختل شد مردم تمام مدیران شهرداری و مدیران استان را به چالش بکشانند.همچنین جایگاه معاونتهای اموراجتماعی وفرهنگی در مناطقه می بایست مشخص شود و مدیران باید بدانند اگر معاونت فرهنگی نداشته باشند کارشان ناقص است.
رئیس شورای شهر با تاکید براینکه از فرصت حضور افرادی با دیدگاه فرهنگی در کمیسیون فرهنگی شورا باید استفاده کرد گفت: کار فرهنگی به سه دسته تقسیم می شود.فرهنگی گذار ، فرهنگی ایستا و فرهنگی پویا که دوران گذار بدترین آن است ما باید تلاش کنیم فعالیتهای فرهنگی در دوران پویا قرار گیرند.
وی با اشاره به اهمیت تولید فرهنگی پایدار گفت: از فرصتهای بوجود آمده برای تقویت حوزه فرهنگ در شهرداری و شهر اهواز استفاده کیند.کاری کنید که مردم درخواست فعالیتهای فرهنگی داشته باشند زیرا هیچ کس مقابل مردم قرار نمی گیرد.
علاسوند در ادامه گفت: خوزستان مولفه های بسیاری از جمله امنیت ، قومیت ، نفت و مذهب را دارد که باید از آنها به عنوان فرصت استفاده کرد.همچنین باید به دنبال برنامه هایی پایدار بود که تاثیرات بلند مدت داشته باشند.
وی در پایان با تاکید برکار فرهنگسازی با مولفه های شیعی برقرار دادن مساجد به عنوان بیس و پایه فعالیتهای فرهنگی تاکید کرد.
در این نشست همچنین رئیس شورای شهر در جریان اقدامات و مشکلات معاونین فرهنگی اجتماعی مناطق و مدیران معاونت فرهنگی قرار گرفت.در پایان این نشست علاسوند از بخشهای مختلف معاونت امور اجتماعی و فرهنگی بازدید به عمل آورد
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۳
comment
comment
حسین زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
comment
0
3
comment اهن جان بسیارجوان خوبی است اماسوابق فرهنگی ندارد وشهراهواز نیازمند چهره کارازموده فرهنگی است مانندتهران که حاج اقا شهاب مرادی انتخاب شده است
بنظرم اقای علاسوند اجازه بدهند ادمی انتخاب شود که بتواند تحولی فرهنگی واجتماعی درشهر ایجاد کند واز اهن جان درمسئولیت های دیگر بهره مند شود
comment
یک دوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
comment
0
3
comment اقای علاسوند [...]
میدانم که الان افرادی اجیر می شوند تا در حمایت از اهن جان کامنت بگذارند
من اهن جان راادم بدی نمی بینم و مشکلی با ایشان ندارم اما قبول کنیم که اهواز نیازمند حضوریک ادم فرهنگی است
اقای علاسوند لطفا اجازه دهید فرهنگ شهر در اختیار ادم فرهنگی قرار گیرد شما انسان شریف و فهمیده ای هستید
متشکرم
مدیر پایگاه

آقایان و دوستان. اول بسم الله کامنت ها بگوییم و بنویسیم که بالاغیرتا لطفا ما را با جناب آقای علاسوند فقط دعوا نیاندازید!

اگر خدا قبول کند و شما هم بپذیرید ما شوشانی ها گاردی با شورای شهر نداریم و البته قضایا، مباحث و مصوبات را رصد و نقد می کنیم .

ایشان رییس شوراست و رفته از یک معاونت بازدید کند. احتمالن فقط همین

یا علی

comment
گمنام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
comment
0
2
comment اقای علاسوند [...]
همه میدانندعلت حضورشما درمعاونت فرهنگی چیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار