شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۹
ما توانسته ایم برای جلوگیری از ترافیک های شهری که از تجمع شخصی از رسته های صنعتی که در محدوده ی شهریا مرکزشهر به چشم می خورند اقداماتی همچون ساخت شهرک های صنعتی در حاشیه شهر را تاسیس کنیم
شوشان - سرویس کسب و کار: رئیس مجمع عمومی صنفی تولیدی و خدمات فنی کلان شهر اهواز با اشاره به مهمترین اقدامات این مجمع گفت: در سال 1354 فعالیت صنفی خود را در رسته ساعت سازی و ساعت فروشی آغاز کردم ، در سال 1379 در ترکیب هیئت رئیسه مجمع امور صنفی تولیدی خدمات فنی اهواز به فعالیت مشغول شدم. او با اشاره به نقش اصناف و ایفای اصل 44 قانون اساسی گفت: هدفمندی یارانه ها، تنظیم بازار کنترل و بازرسی، تهیه ی اقلام مصرفی، آموزش های بهداشتی، ساماندهی صنوف، کنترل قیمت، برخورد با واحدهای غیرمجاز ، همکاری و تعامل با نیروی انتظامی، شهرسازی و شهرداری ، بهداشت، آموزش فنی حرفه ای ، نقش حضور در ستادهای کنترل بازار شورای اسلامت، شورای اداری، شورای اسلامی شهر و همچنین براساس قاونون نظام صنفی برای سازمان دهی صنوف و ایجاد شهری سالم اقدام کرده ایم .
وی در ادامه گفت: ما توانسته ایم برای جلوگیری از ترافیک های شهری که از تجمع شخصی از رسته های صنعتی که در محدوده ی شهریا مرکزشهر به چشم می خورند اقداماتی همچون ساخت شهرک های صنعتی در حاشیه شهر را تاسیس کنیم و سعی بر افزایش این شهرک در آینده نماییم.
عبدالمجید وحیدی گفت: اصناف با هماهنگی های سازنده ایی که با شهرداری داشت ؛ لذا از کارهای فرهنگی با هماهنگی انجمن اسلامی بازار و حوزه ی مقاومت بسیج اصناف از برگزاری  دوره های نظامی و آموزشی بهره مند شده اند.
او در پاسخ به این سوال که برای ساماندهی صنوف چه اقداماتی انجام داده اید گفت: حضور ثابت و اثرگذار در جلسه کمیسیون محترم نظارت موجب شد تا بتوانیم ارتباط بیشتر و تعامل مورد نیاز در حل مشکلات اصناف و بهبود در وصعیت ساماندهی صنوف و همچنین تعبیری وضعیت دست فروشان و حقوق شهروندان و اصناف را پیگیری نمائیم.
وی ادامه داد: ماهنوز به نقطه دلخواه نرسیده ایم اما با حضور دولت امید و تدبیر می توانیم گام و خیزش های بلند خدمت به مردم شریف میهن اسلامی همگام و راه گشا باشیم. 
او اظهار داشت: با حمایت دولت یازدهم می توانیم در امر تولید و اشتغال در استان و با همکاری مدیران استانی خدمات موثرتری را ارائه نمایم.
او با اشاره به اینکه اصناف نقش به سزایی در اقتصاد مملکت دارند گفت: اصناف در ایجاد اشتغال تاثیر بسزایی دارند اما این مهم با حمایت بانک ها و اهداء تسهیلات در بخش های مختلف تولید و زمینه ی اشتغال بیشتر فضای تولید را به سمت تأمین نیاز مردم و حتی صادرات بهبود می بخشند. 
او یادآور شد: در اواخر دولت دهم بحث اصلاح قانون نظام صنفی در دستور کار قرار گرفته بود اما در اجرا نظام غیر کارشناسی شد باعث شد حقوق بخشی از اصناف را نادیده بگیرند و اعتماد و دلسردی اصناف و مسئولین ایجاد گردید. وی ادامه داد: انتظار می رود دولت یازدهم همانگونه متولیان اصناف برای قانون نظام صنفی تدبین شده از مجلس ، که در شورای نگهبان در حال بررسیست بتواند مشکلات اصناف را حل و برای خدمت بیشتر مهیا نمایند. 
او خاطر نشان کرد: از مسئولین و متولیان محترم خواستار حمایت از صنوف که آخرین حلقه ی اتصال وارد کنندگان و تولید کنندگان به مصرف کنندگان می باشند با حمایت و پشتیبانی بتوانیم در چرخه ی خدمات رسانی دست واسطه ها و دلالان و آنانی که به هر نوع باعث افزایش قیمت غیر واقعی می باشند را کوتاه نمائیم.
وی افزود: به یاری خداوند بتوانیم با حمایت مسئولین، کالاها را براساس ضوابط و مقررات استاندارد و کیفیت بالا از وارد کنندگان اصلی که تمامی ضوابط را پشت سرگذاشته اند و حقوق و عوارض گمرکی خود را پرداخت می نمایند با کیفیت و ماندگاری بیشتر نسبت به قیمت پرداختی توسط مصرف کنندگان را داشته باشند و تهیه و توزیع نمایند.
وحیدی در پاسخ به این سوال که در رابطه با برخورد با متخلفین چه پیشگیری هایی صورت گرفته گفت: براساس قانون با متخلفین برخورد می شود و براساس قیمت هر کالا، نرخ متعارفی را که حقوق مصرف کننده و تولید کننده و خدمات دهی در آن لحاظ شده باشد با تایید نهایی کمیسیون نظارت مرکز استان ابلاغ می کنیم. 
واحدهای صنفی که حقوق شهروندان را رعایت نمی کنند و گران فروشی می کنند از ما نیستند. و از طریق بازرسین اصناف با آنها برخورد می شود. آقای وحیدی گفت: به دلیل رعایت بهداشت عمومی و سلامت جامعه از تمامی صنوف که تولیداتشان در سلامت جامعه موثر است بطور کامل بهداشت را رعایت کنند که خدای نکرده ناخواسته در عدم سلامت مردم تاثیرگذار نباشیم. 
رعایت ضوابط بهداشتی حرف اول کاری ماست و شرح مقدس هم تاکید نموده است النظافت من الایمان. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار