شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۶۲۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۱
دکتر داریوش پناهی زاده:
بيشترين تعداد پروژه‌هاي بيمارستاني تامين اجتماعي در سطح كشور پس از تهران، در استان خوزستان در حال اجرا است
مدير درمان تامين اجتماعي خوزستان گفت: سياست دولت بر اين است كه بتواند با توانمندسازي سازمان‌هاي بيمه‌گر، داروهايي كه تحت پوشش بيمه نيستند را پوشش بيمه‌اي دهد چرا كه افزايش پوششي بيمه موجب مي‌شود مردم از فشار هزينه‌هاي افزايش‌يابنده درمان و سلامت خارج شوند.
 
دكتر داريوش پناهي‌زاده در نشست خبري مشترك مديران درمان و بيمه‌اي اداره كل تامين اجتماعي خوزستان  اظهار كرد: بحث سلامت يكي از محوري‌ترين، اصلي‌ترين و پرچالش‌ترين مباحث تمام دولت‍‌ها است. در كل دنيا مسايل اجتماعي، بيمه و بحث‌هاي مربوط به نظام سلامت از موضوع‌هاي پر چالش به شمار مي‌رود به طوري كه كشورهاي پيشرفته از محل توليد ناخالص داخلي خود سهم بالايي را به حوزه بهداشت و درمان اختصاص مي‌دهند اين در حالي است كه متاسفانه در كشور ما سهم بهداشت و درمان از توليد ناخالص داخلي پايين است.
 
وي ادامه داد: البته عملكرد چند ماهه دولت جديد نيز نشان مي‌دهد كه دولت براي سامان دادن به وضع بهداشت و درمان كشور عزمي جدي دارد. به هيچوجه ادعا نداريم كه وضعيت بهداشت و درمان كشور و استان خوزستان وضعيت خوبي است. واقعيت اين است كه قابل قبول نبودن سهم مردم از پرداخت هزينه‌هاي درمان در كل كشور يك چالش جدي است و در حال حاضر ميزان پرداختي از جيب مردم بر خلاف برنامه پنجم توسعه كه مقرر بود 30 درصد باشد، اكنون بيش از 50 درصد است. بنابراين ضرورت اصلاح اين امر در نظام سلامت به طور ويژه در فراروي دولت قرار گرفته است.
 
مدير درمان تامين اجتماعي خوزستان گفت: ضرورت اصلاح نظام درمان و عدالت در نظام سلامت و همچنين احيا و ارتقا اخلاق پزشكي، بهبود رابطه بيمار و پزشك، حفظ كرامت پزشك و بيمار و ارتقا كمي و كيفي خدمات درماني از سوي سازمان تامين اجتماعي و همچنين وزارت بهداشت و وزات رفاه در دستور كار قرار دارد.
 
پناهي‌زاده افزود: به روز كردن تجهيزات پزشكي و تدوين شرايط درمان به نحوي كه دسترسي به خدمات توسط مردم با سهولت انجام شود، نيز در دستور كار سازمان تامين اجتماعي و جزو سياست‌هاي دولت قرار گرفته است.
 
وي در ادامه به برخي پروژه‌هاي عمراني اداره كل تامين اجتماعي در سطح استان خوزستان اشاره كرد و گفت: بيشترين تعداد پروژه‌هاي بيمارستاني تامين اجتماعي در سطح كشور پس از تهران، در استان خوزستان در حال اجرا است. از جمله اين پروژه‌ها، بيمارستان 96 تختخوابي تامين اجتماعي ماهشهر است كه امسال با 32 تخت به بهره‌برداري رسيد و در سفر اخير مديرعامل سازمان تامين اجتماعي به 85 تخت ارتقا يافت. تجهيزات و بخش‌هاي اين بيمارستان به طور كامل آماده است و تنها با مشكل نيروي انساني مواجه بود كه دكتر نوربخش در سفر خود به استان خوزستان دستور تامين نيروي اين بيمارستان را صادر كرد.
 
مدير درمان تامين اجتماعي خوزستان اظهار كرد: همچنين دكتر نوربخش در بازديد از بيمارستان‌ها و مراكز درماني تامين اجتماعي در سطح استان دستور تصريح اجراي عمليات احداث پروژه‌ها را صادر كرد. بيمارستان 160 تختخوابي آبادان نيز كه 15 درصد پيشرفت فيزيكي داشت و 93 ميليارد ريال براي ساخت آن هزينه شده بود، براي تكميل اين پروژه دستور ويژه داده شد و از روز گذشته پروژه به پيمانكار تحويل شد كه بر اساس تعهدات پيمانكار اين بيمارستان با 377 ميليارد ريال و ظرف 36 ماه به پايان خواهد رسيد. البته اين اعتبار تنها هزينه ساخت و ساز مي‌شود و در بحث تجهيز بيمارستان پيش‌بيني مي‌كنيم هزينه‌هاي آن به 800 ميليارد ريال نيز برسد.
 
پناهي‌زاده افزود: همچنين در سفر مديرعامل سازمان تامين اجتماعي به استان در خصوص تغيير چارت مراكز درماني، جذب نيرو و افزايش شيفت‌هاي كاري برخي از مراكز از جمله درمانگاه شادگان، سوسنگرد و برخي ديگر تصميم‌گيري شد.
 
وي با اشاره به افزايش جمعيت سالمندي كشور، تصريح كرد: افزايش جمعيت سالمندي براي سازمان تامين اجتماعي و تصميم‌گيران نظام سلامت به يك چالش تبديل شده است. بر اساس آمارها در حال حاضر 8.2 جمعيت كشور كه حدود 7 ميليون نفر است را سالمندان تشكيل مي‌دهند. پيش‌بيني شده كه آمار اين جمعيت در سال 1404 به 15 ميليون و در سال 1420 به 18 ميليون و در سال 1435 به 27 ميليون نفر سالمند برسد. بدين ترتيب در چند سال آينده تبعات مساله افزايش جمعيت سالمندي گريبانگير نظام سلامت كشور خواهد بود.
 
مدير درمان تامين اجتماعي خوزستان افزود: همزمان با افزايش جمعيت سالمندي و افزايش هزينه‌هاي آنها در زمينه‌هاي مختلف، بايد بدانيم كه در آينده چه سياست‌هايي انديشيده شود كه بتوانيم به سلامت از اين بحران عبور كنيم يا اين بحران را كاهش دهيم. در دنيا جمعيت بالاي 65 سال در حال پيشي گرفتن از جمعيت زير 5 سال است كه نشان مي‌دهد بحران پيري جمعيت يك بحران جهاني است. اميد است بتوانيم با ترويج زندگي سالم و تدوين برنامه‌هاي نظام سلامت سالمندي شرايط را بهبود دهيم.
 
پناهي‌زاده در خصوص ارايه خدمات درماني از سوي مراكز تحت پوشش تامين اجتماعي گفت: در حال حاضر در سطح استان خوزستان 7 بيمارستان ملكي، يك دي‌كلنيك، 6 مركز شبانه‌روزي، 7 درمانگاه دو شيفت و 9 درمانگاه يك شيفت تامين اجتماعي در حال خدمات‌دهي به مردم هستند.
 
 وي بودجه سال جاري اداره كل تامين اجتماعي را در حوزه درمان 436 ميليارد تومان عنوان كرد و گفت: از اين ميزان 160 ميليارد تومان صرف درمان‌هاي مستقيم و 270 ميليارد تومان نيز صرف درمان‌هاي غيرمستقيم مي‌شود. درمان‌هاي غيرمستقيم از طريق موسسات طرف قرارداد كه شامل بيمارستان‌ها، مطب‌ها، كلينيك‌ها، و داروخانه‌ها در مجموع 2 هزار و 250 موسسه هستند، انجام مي‌شود.
 
مدير درمان تامين اجتماعي خوزستان اظهار كرد: با توجه به اين‌كه شيب هزينه‌هاي درمان رو به افزايش است بايد همزمان با درمان، در بحث پيشگيري و تغيير سبك زندگي نيز پيش رويم چرا كه منابع كشور نامحدود نيست و امسال با تمهيداتي كه دولت جديد و سازمان تامين اجتماعي انديشيده‌اند، انتظار مي‌رود براي سال آينده هزينه‌هاي درمان در كشور كاهش يابد.
 
پناهي‌زاده افزود: در 3 ماهه نخست امسال در شرايط بحران دارو به سر برديم ولي خوشبختانه در 6 ماهه اخير با تمهيدات دولت و سازمان تامين اجتماعي، بحران دارو را پشت سر گذاشته‌ايم و در حال افزايش خدمات خود هستيم. در همين جهت سازمان تامين اجتماعي 133 قلم داروي بيماري‌هاي سرطاني و خاص را كه بيمه نبوده و برخي داروها كه با فرانشيز 50 درصد عرضه مي‌شدند، با كاهش فارانشيز به 10 درصد در تعهد پوشش بيمه‌اي اين داروها توسط سازمان تامين اجتماعي قرار گرفتند و از اول مهر امسال با اين شرايط عرضه شدند.
 
وي ادامه داد: همچنين به تازگي از سوي مديرعامل سازمان تامين اجتماعي اعلام شد كه داروهاي نازايي نيز با دو شرط ذكر كلمه نازايي در نسخه و تداوم يارانه‌اي كه بايد پرداخت شود، تحت تعهد تامين اجتماعي قرار گرفتن
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
comment
0
0
comment سلام . لطفاً از پایگاه خبری NewsOfAhwaz.blogfa دیدن فرمایید . باتشکر .
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار