شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۶۳۷۹
تعداد نظرات: ۳۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۲
پروژه در روزنامه نور خوزستان به مبلغ ده و نیم میلیارد تومان آگهی شد ولی امروز به یکباره در زمان کلنگ زنی از مبلغ هفده میلیارد تومان رونمایی شد!
شوشان - یوسف مندنی زاده الهی : امروز 19 بهمن 92 بالاخره بعد از هفته ها تبلیغ وعده و وعید پروژه پل سوم اهواز کلید خورد که ای کاش چنین نمی شد که در فرازهای ذیل به آن خواهیم پرداخت. 

و اما در صورتی که پرونده پل سوم لطفا بدقت مطالعه شود ملاحظه می گردد که در چند ماه پیش سرپرست وقت شهرداری با اعلام تکمیل مطالعه طرح تعریض پل سوم اهواز گفت: « این پروژه با مبلغ هفت و نیم میلیارد در دستور کار و اجرا قرار دارد // لینک  خبر: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920625000188» ، و این مطلب را در مصاحبه با خبرگزاری فارس اعلام کردند در حالی که شهردار محترم آقای موسوی در تاریخ 9/9/92 درگفتگو با خبرگزاری ها گفت: «فرآیند قانونی انتخاب پیمانکار یک ماه است و بعد از آن عملیات اجرایی با اعتباری بالغ بر ده و نیم میلیارد تومان آغاز می شود» 

تمام اینها در حالی بود که شهرداری آگهی مناقصه ای در تاریخ10/9/92 در روزنامه نور خوزستان به چاپ رسانید و در آن مبلغ پایه مناقصه نه میلیارد و هفتصد میلیون تومان اعلام شد؛ در حالی که پیشتر شهردار محترم مبلغ مناقصه پل سوم را ده و نیم میلیارد اعلام نمود  و همین مبلغ در بیلبورد های دو هفته پیش که در سطح شهر به صورت گسترده نصب گردید همین مبلغ را درج نموده اند.


ولی امروز به یکباره در زمان کلنگ زنی از مبلغ هفده میلیارد تومان رونمایی شد! براستی تفاوت مبالغ هفت و نیم میلیارد؛ و ده و نیم میلیارد ؛ و نه میلیارد و هفتصد؛ و هفده میلیارد چقدر است و چگونه است؟!


اساسا این تفاوت های فاحش در مبالغ اعلام شده آن هم در یک مدت کوتاه زمانی که بعضا به دو هفته می رسد از چیست و چه توجیه و دلیلی دارد؟ به فرض که ظرف یک یا دو ماه مطالعه جدیدی صورت گرفته باشد (که چنین مطالعه ای عجولانه و غیرمرسوم در دنیا می باشد) پس چرا شهرداری محترم همین دو هفته قبل چندین بیلبورد را با مبلغ ده و نیم میلیارد در سطح شهر تبلیغ نمود؛ که صد البته دیگر نمی توان توجیه کرد که در این دو هفته مطالعه جدید صورت پذیرفته باشد؛ مگر طرح عمرانی خم رنگ رزی می باشد؟!

پل سوم کیانپارس اهواز بیش از چهل و سه سال از عمرش می گذرد؛ و آن سو تر پل نهم اهواز از ماه ها قبل توسط دولت و مدیران زحمت کش سابق کلنگ زنی شده و آیا بهتر نبود به جای انجام چنین هزینه های گزافی در توافقی بین شهرداری و دولت و مدیران فعال کنونی استانداری نسبت به بهره برداری هر چه سریع تر از پل نهم تدبیری در دولت محترم تدبیر و امید صورت می گرفت؟

آیا حقیقتا با انبوه مشکلاتی که در شهر اهواز وجود دارد تعریض پل سوم آن هم با هزینه های چند بار افزایش یافته ی هفده میلیارد تومانی توجیه ساختاری و فنی و اقتصادی و زیست محیطی دارد؟! 

لازم به ذکر است اساساً احداث پل نهم پس از آن در دستور کار مدیریت استان قرار گرفت که کارشناسی های زیر ساختی و ترافیکی و حتا اقتصادی و محیط زیستی نشان می دهد که تعریض پل سوم به نسبت هزینه گزاف آن نمی تواند گره گرافیکی را به صورت  اصولی حل نماید بلکه باعث ایجاد گره های ترافیکی وحشتناکی در آینده خواهد شد؛ که در همین رابطه آقای مهندس خادمی معاون عمرانی وقت استانداری خوزستان و مدیرکل فعلی راه های کشور در سخنانی به تاریخ 23/1/90 که در سایت شهرداری اهواز منتشر شده و موجود است گفت : «قبل از مطرح شدن موضوع احداث پل نهم قرار بود روی پل سوم برای حل معضل ترافیک کار شود اما این کار نمی توانست مشکل ما را حل کند زیرا در صورت تعریض این پل نیز مسئله گره های ترافیکی میدان نخل و شهید بندر (چهارشیر) از یک سو و کیانپارس از سوی دیگر همچنان وجود خواهد داشت یعنی با افزایش حجم ماشین های عبوری از روی پل عملاً مشکل ترافیک در میادین چهارشیر و نخل و کیانپارس بیش از پیش خواهد شد»

وی در ادامه گفت : «مهم ترین علت احداث پل نهم ارتباط کیانپارس و کیان آباد در غرب و زیتون و کوی ملت ایجاد یک مسیر دسترسی از امانیه تا فرودگاه بدون گره ترافیکی است»

حال جای این سوال باقی است که چگونه مسئولانه شهرداری در حالی که می دانند پل نهم برای همان اهدافی در حال احداث است که اینک شهرداری بخاطر آن تعریض پل سوم را در دستور کار قرار داده به راستی با تجهیز کارگاه برای تعریض پل سوم؛ احداث پل نهم که تا به حال بیش از پانزده میلیارد تومان برای آن هزینه شده به چه سرانجامی دچار خواهد شد؟!

آیا بهتر نبود مسئولان محترم استانداری که از مدیران مجرب می باشند از انجام دو کار موازی آن هم در طول هم هرچه زودتر و تا قبل از عید که حجم مسافران نوروزی به استان سرازیر می شوند جلوگیری نمایند؟ و با اتمام پل نیمه کاره نهم از هزینه گزاف صورت گرفته بر پل سوم جلوگیری و بودجه را در جای بهتر و مناسب تری هزینه گردانند؟

نکته قابل توجه آنکه نگارنده این سطور  به هیچ وجه  با تعریض پل سوم مخالف نبوده و نیستیم.لکن اگر به صورت کارشناسی و اضافه کردن یک لاین از هر طرف چنانچه در سال های قبل طرح آن را خود به شهردار وقت ارائه کرده بودم به شکل کتابی و با هزینه بسیار کمتر از این و مدت زمان بسیار کوتاه تر از آنچه در این قرارداد وجود دارد قابل انجام و بهترین و سریع ترین و راحت ترین راه حل خواهد بود. 

در آخر از همه نخبگان استان که در این زمینه دستی در آتش داشته و سایر مدیران ارشد و دلسوز استانداری محترم علی الخصوص معاونت محترم عمرانی جناب مهندس احمد سیاحی که از مدیران جوان و کارامد می باشد انتظار می رود نسبت به این مهم در دولت محترم تدبیر و امید چاره اندیشی عاجل نمایند. این مطلب فقط از روی دلسوزی و ارشاد شهردار محترم نگاشته شده و اثبات آن بحث است که باید در انتخاب مدیران و تشریح کارها دقت بیشتری شود.

یا علی 


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
انتشار یافته: ۳۲
comment
comment
مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
comment
0
10
comment ازاستاندار محترم خوزستان خواهشمندیم در خصوص پروژه تعریض پل سوم با اساتید دانشگاه شهید چمران و کارشناسان مختلف مشورت کنند و نگذارند مشکلی دیگر به مشکلات اهواز اضافه شود.
comment
مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
comment
0
0
comment ازاستاندار محترم خوزستان خواهشمندیم در خصوص پروژه تعریض پل سوم با اساتید دانشگاه شهید چمران و کارشناسان مختلف مشورت کنند و نگذارند مشکلی دیگر به مشکلات اهواز اضافه شود.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
comment
0
3
comment از مطلب مستدل و مستندتان سپاسگزارم. انشاالله حق تعالی شهردار محترم آقای موسوی تجدیدنظر کنند و نظر کارشناسان را نیز در خصوص این طرح بگیرند.
comment
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
comment
0
0
comment به نظر من که مسیر هر روزم از پل سوم میگذره پل نهم یک جای پرت احداث شده.که نیازمند مصرف سوخت بیشتره.خونه ی ما کوی ملته و بهترین مسیر همین پل سومه.اصلا منطقه کیان آباد یک منطقه اصلی واسه مردم نیست. خیابون اصلیش هم تنگه و همیشه هم ترافیکه.البته متخصصا با دید بهتری به مسئله نگاه میکنن و چندین سال آینده رو در نظر میگیرن.به هر حال ممنون از اطلاع رسانیتون.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
comment
0
1
comment واضح است که مبنای این تصمیم های عجولانه فقط شو و تبلیغات است وگرنه با نگاهی سطحی هم مغلوم می شود تعریض پل فقط مشکل گذر را در طول مقطع پل حل میکند حال آنکه یک مح.ر از چهارشیر یا دقیق تر از نخل تا اول کیانپارس مشکل ترافیک دارد که با تعریض پل و عدم تغییر بقیه مسیر قطعا ترافیک بیشتر هم می شود. قابل توجه آقای استاندار و مسئولینی که بدون دقت نظر در همه افتتاحیه ها شرکت میکنند. دقت نظر در مورد هزینه ها بسیار خوب بود
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
comment
0
0
comment واضح است که مبنای این تصمیم های عجولانه فقط شو و تبلیغات است وگرنه با نگاهی سطحی هم مغلوم می شود تعریض پل فقط مشکل گذر را در طول مقطع پل حل میکند حال آنکه یک مح.ر از چهارشیر یا دقیق تر از نخل تا اول کیانپارس مشکل ترافیک دارد که با تعریض پل و عدم تغییر بقیه مسیر قطعا ترافیک بیشتر هم می شود. قابل توجه آقای استاندار و مسئولینی که بدون دقت نظر در همه افتتاحیه ها شرکت میکنند. دقت نظر در مورد هزینه ها بسیار خوب بود
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
comment
2
0
comment آقای مندنی بهتر شما کتاب داستان برای کودکان بنویسی این اعلام نظرها برای شما کمی بزرگه بپرس تحقیق کن بعد اقدام کن شورا تحویلت نگرفتن باز شروع کردی
comment
دکتر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
comment
0
2
comment با تشکر از آقای مندنی زاده مطلب جالبی مطرح کردید معضل ترافیکی پل سوم واقعا برای کسانی که خصوصا پرواز دارند تبدیل به اضطراب شده است که گاهی اصلا از پل دیگری خودمان را به آن طرف می رسانیم .
با این منابع عظیمی که تو استان هست وکشور را آباد می کند چرا نباید چندین پل برروی کارون بزرگ نصب شود . از آنطرف ببینید چند پل بر روی جوی آب زاینده رود نصب شده است .
پاسخ ها
comment
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
comment
comment ببخشید همون جوی هم سالهاست خشک شده و دارن از حقابه شما براش میبرند و لابد فرداها هم پل جدید میسازن
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
comment
0
2
comment واقعا درسته. با تعریض پل، از این به بعد میدون نخل و میدون چارشیر هم ترافیک میشه. کیانپارس هم که دیگه ظرفیت ماشینای بیشتری نداره ترافیکش تشدید میشه. وتقعا اینارو هر کسی میتونه بفهمه. ولی معلوم نیست چرا مسوولین شهرداری میخوان 17 میلیارد تومان از جیب مردم برای همچین پروژه ای اجرا کنند.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
comment
0
1
comment من منتقد سرتاپاي مندني زاده ام. اما خداوكيلي اين چيزايي كه گفت مو رو بر تن ادم سيخ ميكنه. حرفهاش يا راسته يا راست نيست. اصلا ٩٩درصد اشتباه ١درصد درست. لطفا اعضاي شوراي شهر از خواب بيدار بشن. سازمان [...] يكم بخودش بياد. ساير نهادهاي نظارتي يكم حواسشون جمع باشه. اونقدر معطل نكنين تا ديگه مثل دوره قبلي زماني بخودتون بياين كه ديگه كار از كار گذشته باشه.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
comment
2
0
comment خداوند به شما شغلی عطا کند تا ثناگوی مدیران شوی و شوشان هم از شما راحت شود انشاالله
comment
عبدالههی
|
United States
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
comment
0
1
comment واقعا مسوولات استان جواب بدن این همه تغییرات در مبلغ هزینه اجرای پروژه به چه خاطری بوده؟ 7.5 میلیارد کجا؟ 10.5 میلیارد کجا؟ 17 میلیارد تومان کجا؟؟؟
comment
نیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
comment
2
1
comment مانفهمیدیم که آقای الهی مندنی زاده معلم اخلاق است یاکارشناس سازه وترافیک
شوشان کلاس خودت راپائین آوردی
comment
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
comment
3
0
comment نگارنده این مطلب هم در مسائل حوزوی هم در مسائل عمرانی هم در مسائل شهری تخصص لازم را دارد.آیا ایشان مثل مدیران دولت فبلی در همه زمینه ها صاحب نظر میباشد.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
comment
0
0
comment هري پاتر به اهواز ميايد
تاليف:[...]
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
comment
0
0
comment الهي زاده مندني به [...] حسادت ميكنه. ميخواد يه مدت انتقاد كنه بعد به [...] بگه [...]
اينهم از وضع شهر ما
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
comment
1
2
comment مندنى زاده ادم صادقى است هر چه مى گويد فقط از روى دلسوزى است
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
comment
0
1
comment با آقای الهی موافقم. موقعیکهه پل نهم احداث شد مسوولان شهرداری می گفتند برای کاهش بار ترافکی مسیر چهارشیر تا کیانپارس هست. حالا چظور شده میخوان این مبلغ گزاف رو که میتونن کارهای زیادی باهاش توی شهر انجام بدن خرج همچین پروژه ای بکنن؟!!!
comment
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
comment
0
0
comment آخه چه دلیلی داره شهرداری این همه پول را خرج تعریض پل سوم بکنه. لطفا سوولین تجدیدنظر کنن
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
comment
0
0
comment اگر كارشناسي نشد و همين طور بخواهند به پيمانكار بدهند كه تخلف محسوب مى شود
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
comment
0
0
comment اقاى الهى درست مى گويد ارقام مختلفى ارايه شده در چند نوبت
چرا از همان اول نگفتند ١٧ مىليارد
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
comment
0
0
comment من تعجبم از اين است شهردارى كه خودش اداره قراردادها دارد و نظارت ها را هم معاونت فنى عمرانى انجام مى دهد پس چرا به واسطه مى دهند
سازمان عمران واسطه است هر چند كه زير نظر شهردارى است اما سازمان مستقلى است
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
comment
0
0
comment بنظر بنده كه هر روز چند بار از روى اين پل عبور مى كنم. و برخى مواقع از فلكه كيانپارس تا ٥ نخل ترافيك است وبيش از نيم ساعت توى ترافيك هستىم اين طرح يكى از بهترين طرح هاىي است كه تا كنون در اهواز اجرا شده اما بايد روال تشريفات قانونى ان طى شود
comment
نيك
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
comment
0
0
comment اگر تشريفات قانونى رعايت شده باشدبه چند دليل اينكه يكى از طرح هاى بسيار خوب اهواز در اين چند سال گذشته است
١- ميلياردها تومان در مصرف بنزين مردم پشت ترافيك صرفه جويي مى شود
٢- كمك ميكند به دولت در پخش و توزيع بنزين
٣- صرفه جويي در وقت مردم
٤- جلو گيرى از تصادفات
٥- سرعت و تسهيل در كارهايي كه از اين مسير انجام مى شود
٦- جلوگىرى از اذيت شدن مردم در پشت ترافيك خصوصا در تابستان
وغيره
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
comment
0
1
comment طرح بسيار خوبى است خيلى كمك مى كند به روان سازى ترافيك اين پل كه يكى از معضلات مردم اهواز بوده است
comment
زین العابدین
|
United States
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
comment
0
0
comment پس پل نهم برای چی داره احداث میشه؟!!
comment
مهران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
comment
0
0
comment اين بهترين پروژه اي است كه جناب شهردار شروع كردند وواقعا دست روي زخم ما گذاشتن آقاي موسوي متشكريم
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
comment
0
0
comment باتشکر از روشنگری های نگارنده مطلب صرف نظر از درستی یا نا درستی تعریض پل از سازمان بازرسی تقاضا دارم نسبت به تغییر مبلغ از 7 میلیارد به 17 میلیارد به این موضوع رسیدگی نماید
comment
خیرالله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
comment
0
0
comment پل سوم معضل شد.شکی نیست!حرفهای مندنی زاده هم اصالت وریشه ی آنهادرست است.نیک سرشت دریادگارزدایی نوشت.رسانه هاکل حرفهای استانداروامام جمعه وهمینطورشهرداررامنعکس نکردندوازبرخی ازآن حرفهافاکتورگرفتند.اگرروابط عمومی شهرداری قوی درامراطلاع رسانی عمل می کرد.مقاله ی الهی مندنی زاده تخصصی ترمطرح می شد..حجازی استانداربیشتراجرایی وکمترمجلس نسین بود.مقتدایی وتیم جدیدش بی میل نیستندکلیدکارهای عمرانی رابزنند.ونشان بدهندزوج حجازی وکتانباف تنهاکارشاقی نکردند.ماهم بلدیم.من اعتقاددارم هم مقتدایی به انگیزه این که نشان بدهدچیزی کمترازحجازی نداردوهمینطورسیدخلف موسوی هم درمقابل کتانباف.این نمایش های عمرانی که حالت اغواگرانه ای به خودگرفت.ریشه درمسایل روانی دارد.این وسط هم ریاکاری که بیایدوسط.عده ای رقم رابالامی برند.به نظربنده هم مقتدایی وهم سیدخلف ازلحاظ سیاسی وفرهنگی و اخلاقی به مراتب از حجازی وکتانباف بهترند.ولی زیرک ترنیستند.کارهای نمایش رابگذارندکنار.حجازی خودش مثل یک کارپردازامورمالی برای گرفتن بودجه می رفت دراین وزارتخانه وآن سازمان.حتی برای گرفتن امکانات .خاکی وسروساده وبی فیس وافاده.آدم پروژوه ای بودنه آدم مجلسی.اماهمین شخص زحمتکش مثل مقتدایی خویشتندارنبود.درامرسیاسی مثل مقتدایی منصف نبوددرامورسیاسی وفرهنگی نازل ظاهرمی شدومثل مقتدایی باسوادوفاخرعمل نمی کرد.کتانباف هم زحمتکش بودوکپی حجازی.ولی سیدخلف مدیری تعامل گرا.بااخلاق.مردمدار.فرهنگ دوست وخیرداروپرسنل نوازاست.امامتاسفانه رویکردنمایشی به کارهای عمرانی دارد.به هرحال مقتدایی وسیدخلف بایدارشادشوندکه همان برتری های سیاسی فرهنگی واخلاقی خودراتوسعه بدهند.ودرکارهای عمرانی وتوسعه دست به عصاعمل کنند.حجازی وکتانباف روش های خوبی رادرمسایل عمرانی ورفتارسازمانی پایه گذاری کردند.چه اشکال دارد.مقتدای وسیدخلف روی همان پایه کارهاراادامه دهند.تابعدی هاهم یادبگیرندکه روی پایه های فرهنگی سیاسی واخلاق محوری آنهاادامه مسیربدهند
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
comment
0
0
comment اخرش بعد از چند روز هنوز ما نفهميديم بودجه پل چقدر شد
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
comment
0
0
comment وای..وای...وای...ازجیب مردم بدبخت چه حیف ومیلی میشه؟اخه مگه توی این مملکت هیچ کسی نیست جلوی این کارها رابگیرد؟نهادهای نظارتی چکار میکنند؟سازمان بازرسی.استاندار....مگه خواب تشریف دارند؟ [...] اخه [...].[...].....چه میدونندمیلیارد چند نقطه داره؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار