شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۶۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۲
همانگونه که مشاهده می شود در این جوابیه ادعا شده است : " آمار منتشر شده ای که در خبر نگارنده در خصوص رشد یازده درصدی درج شده مربوط به ماههای اخیر نمیباشد بلکه آماری است که مدیرکل محترم میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خوزستان بر اساس برنامه ریزی 3 تا 4 ساله در حوزه صنایع دستی اعلام کرده اند." .

بدنبال درج مقاله اینجانب با عنوان " تاملی بر ادعای اخیر مدیر میراث فرهنگی خوزستان" که با اشاره به اظهارات افشین حیدری( مدیر کل بازمانده از دولت احمدی نژاد ) مبنی براینکه "در نه ماه گذشته سال جاری، صادراتی به ارزش سه میلیون و صد و پنجاه و هشت هزار دلار داشته‌ایم که این به معنای رشد یازده برابری در ارزش صادرات صنایع دستی استان خوزستان می‌باشد."این پرسش مطرح شده بود که این صادرات مربوط به تولیدات استان خوزستان است یا دیگر استان‌ها؟ و اگر صادرات فقط از مجاری گمرک خوزستان انجام شده باشد و مربوط به استان‌های دیگر باشد (که ظاهرا چنین است)،چه افتخاری برای خوزستان و صنایع دستی آن دارد؟ جوابیه ای در پایگاه خبری شوشان  و صداآنلاین منتشر شده است که ظاهرا از طرف اداره کل میراث فرهنگی خوزستان است . در بخشی از این جوابیه آمده است : 

"نویسنده آن خبر با استفاده از خبر رشد صادرات صنایع دستی خوزستان از طریق گمرکات استان به ارزش سه میلیون و صد و پنجاه و هشت هزار دلار که در حاشیه افتتاح یازدهمین دوره نمایشگاه صنایع دستی کشور در خوزستان از سوی مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مطرح شد، سئوالاتی مطرح کرده است. توضیح اینکه آمار منتشر شده ای که در خبر نگارنده درخصوص رشد یازده درصدی درج شده مربوط به ماههای اخیر نمیباشد بلکه آماری است که مدیرکل محترم میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خوزستان بر اساس برنامه ریزی 3 تا 4 ساله در حوزه صنایع دستی اعلام کرده اند."همانگونه که مشاهده می شود در این جوابیه ادعا شده است :  " آمار منتشر شده ای که در خبر نگارنده در خصوص رشد یازده درصدی درج شده مربوط به ماههای اخیر نمیباشد بلکه آماری است که مدیرکل محترم میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خوزستان بر اساس برنامه ریزی 3 تا 4 ساله در حوزه صنایع دستی اعلام کرده اند." . 
نکته نخست مدیر محترمی که این جوابیه را آماده کرده بدلیل شتابزدگی برای ارسال جوابیه به عمد و یا سهو ادعای رشد یازده برابری را بدل به 11 درصدی کرده است! برای رد ادعا مطرح شده در این جوابیه عین خبر منتشر شده در پرتال اداره کل میراث فرهنگی خوزستان در زیر آورده شده است . به نظر می رسد مسئولین استانداری خوزستان باید پاسخ دهند که چگونه در دولت تدبیر و امید که قرار بود دولت راستگویان باشد همچنان مدیری در مسند است که اینچنین بی پروا شعور مردم را به سخره می گیرد .

 miras42
جوابیه نویس در ادامه با گرامیداشت زحمات مدیریت قبلی میراث فرهنگی در برنامه ریزی 3 تا 4 ساله(شاید ادای دینی هرچند کوچک و سپاس از مهیا کردن شرایط آزمایشگاهی برای رشد و ارتقا نامتعارف در این دستگاه بوده است و به قول شاعر" هرکه دور ماند از اصل خویش – بازجوید روزگار وصل خویش")  از ادعای صادرات 100 درصدی صنایع دستی تولید خوزستان از گمرکات  قدری عقب نشینی کرده و  سهمی 20 درصدی برای دیگر استان ها در گمرک خوزستان قائل شده است.
ایشان در جایی دیگر با مقایسه آمار 9 ماهه سال جاری در حوزه صادرات صنایع دستی با مدت مشابه سال قبل، با ارائه آماری جدید رشدی  32 درصدی برای آن اعلام می کند که این رقم جدید با 1100 درصد!!!(یازده برابر) رشد صادراتی مورد ادعای مدیرکل  میراث فرهنگی بسیار منافات دارد! بدیهی است این آمار نشان میدهد جوابیه نویس سازمان همچنان که در تولید خبر و تبلیغات و ساخت پروپاگاندای رسانه ای از مدیرکل محترم آن سازمان عقب است علاوه بر آن در بیان آمار دستاوردها بسیار عقب تر از ایشان حرکت می کند!
ایشان در پایان یکی از دلایل افزایش انفجار گونه صادرات صنایع دستی در دوره 6 ماهه تحت مدیریت افشین حیدری را برگزاری دو نمایشگاه دهم و یازدهم صنایع دستی در  سه ماه اخیر بیان می کند و 9 نمایشگاه قبلی را کم اثر می داند.

عسکری

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار