اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۶۶۸۷
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۸
یک بخش از مسلمانان با تمسک از تاریخ گروی یا به عبارت دیگر قدمت ستایی خود را نسبت به سایر جمعیت های دیگرمسلمان درجهان اسلام ممتاز نموده و عجیب این که متاسفانه به نفی اعتقادی دیگران مبادرت می ورزند. درحالی که در رابطه با همین ادعا خود از دیگران به مراتب از حیث سلسله مراتب تاریخی و قدمتی عقب ترند.البته این مساله اصل نگرش ما را شامل نمی شود.
عبدالرحمن نیک سرشت
مقدمه : یک بخش از مسلمانان با تمسک از تاریخ گروی یا به عبارت دیگر قدمت ستایی خود را نسبت به سایر جمعیت های دیگر مسلمان در جهان اسلام ممتاز نموده و عجیب این که متاسفانه به نفی اعتقادی دیگران مبادرت می ورزند. در حالی که در رابطه با همین ادعا خود از دیگران به مراتب از حیث سلسله مراتب تاریخی و قدمتی عقب ترند.البته این مساله اصل نگرش ما را شامل نمی شود.

رفرنس اول
خزرج یکی از دو قبیلهٔ عرب اصلی مدینه بود. قبیلهٔ دیگر اوس بود. انصار از این قبایل بودند. خزرجیان از نوادگان اوسیان بودند.
اوس و خزرج پس از خروج از یمن در یثرب ساکن شدند و تا زمانی مطیع یهودیان مدینه بودند.
انصار، بیشتر از خزرج بودند و کمتر از اوس.{از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد}

خَزْرَج ، خَزْرَج، يكى از دو قبيله اصلى عرب در مدينه كه در تاريخ اسلام به همراه قبيله اَوس*، انصار* ناميده شدند. بنابر نوشته نسب‌شناسان، خزرج نام جد اين قبيله، برادر اوس و فرزند حارثة‌بن ثَعْلَبَة‌بن عمروبن عامربن حارثه، بود. در نهايت، نسب خزرج به اَزْد بن غَوْث، نياى يكى از قبايل جنوبى (يمنى)، مى‌رسد (رجوع کنید به ابن‌كلبى، 1407، ج 1، ص 621؛ همو، 1408، ج 1، ص 364؛ ابن‌قتيبه، ص 109؛ ابن‌حزيم، ص330ـ331). مادر خزرج قَيْلَه بنت اَرْقم يا كاهل بود (رجوع کنید به ابن‌كلبى، همانجاها). به همين سبب، خزرج و اوس را اِبنا/ اَبناء قيله (پسران قيله) نيز گفته‌اند (رجوع کنید به ابن‌قتيبه، همانجا؛ ابن‌اثير، ج 1، ص 655).
خزرج پنج پسر به نام هاى جُشَم، عَوف، حارث، عمرو و كعب داشت كه بطون قبيله خزرج به شمار مى‌رفتند (ابن‌قتيبه، همانجا؛ ابن‌دريد، ج 2، ص 448ـ467؛ ابن‌حزم، ص 346ـ366، 471ـ472، كه به‌تفصيل فرزندان و تيره‌هاى خزرج را ذكر كرده‌اند). بنونجَار، از مشهورترين تيره‌هاى خزرج، به تَيْم‌اللّه بن ثَعْلَبة‌بن عَمروبن خزرج منتسب‌اند (رجوع کنید به ابن‌حزم، ص346ـ353).
واژه خزرج را نسيم جنوب يا باد سرد يا تند معنى كرده‌اند (رجوع کنید به ابن‌دريد، ج 2، ص 437؛ ابن‌منظور، ذيل مادّه). در دوره جاهليت، به‌طور كلى دو قبيله اوس و خزرج را خزرج مى‌گفتند (ابن‌كلبى، 1332، ص 14؛ ياقوت حموى، ذيل «مناة»).

رفرنس دوم :
این را هم بگویم که درجه‌ی داغی شن‌زارهای اطراف منطقه چنان بود که احساس می‌کردم کف کفش‌هایم در حال ذوب شدن است، اتفاقی که عملاً رخ داد! و پاشنه‌های کفشم در اثر شدت حرارت زمین کاملاً از هم وارفت و جدا شد.
بیاییم همه برای این آیه‌های مقاومت کلاه از سربرداریم و بار دیگر به آن فرزانه‌ی هنرمندی (بتهون) که بیش از یکصد سال پیش گفته بود: «برای من جان یک درخت به اندازه جان یک انسان ارزش دارد.» ادای احترام کنیم. درختانی چون کُنار منطقه‌ی خسرج حمیدیه که با حضورش در آن شرایط طاقت‌فرسا و پایداری‌اش نه‌تنها زیستمندان فراوانی را آشیان و پناه داده است (شاید بیش از ۲۵ پرنده در لابلای شاخه‌های این درخت لانه داشتند)، بلکه درسی بزرگ و فراموش نشدنی به رهگذران کویری و مسافران گذری‌ای و مردمان روستاهای عبدالخان، بیت موزان، کاظم حمد، فای، صندیحه و … داده و می‌دهد که از کنارش عبور کرده یا خواهند 
دل نوشته های محمد درویش
کردhttp://mohammaddarvish.com/i/archives/category/safarnameh/page/2

رفرنس سوم :
دوشنبه 21 بهمن ماه 1392 به همت معاونت برنامه ریزی پژوهشی آموزشی شهرداری کلانشهر اهواز در سالن کنفرانس این سازمان نشست تخصصی پژوهشی در مورد سرمایه گزاری و توسعه راس ساعت 9 صبح الی به وقت نماز ظهر برگزار گردید.که بزرگانی چون دکتر افقه ، دکتر نداف، از دانشگاه و جنابان دکتر صفری ، و مهندس نوشادی از شهرداری ، و جناب حجت الاسلام و المسلمین حاج کاظم سواری از اساتید حوزه و عضو شورای اسلامی شهر اهواز هر کدام به فراخور حوزه ی تخصصی خود بیانات گرانسنگی را ایراد نمودن که از میان آن همه مباحث، صحبت های آقای دکتر افقه در مورد صنعت توریسم در ارتباط با گرایشات زادبوم گرایانه مورد پسند واقع گردیده که بنده همین پیشنهاد را در همان نشست مطرح کردم.

رفرنس چهارم :
پیشنهاد برگزاری "جشنواره ی انصار" را جناب آقای امید حلالی در دو سال پیش در شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان مطرح نمود که مورد دقت واقع نشد اما طرح بنده با سویه های فرهنگی اقتصادی اجتماعی فضای حیاتی صنعت گردشگری به شکل ترکیبی در قاموس ماتریس مدیریت توریسم مطرح می سازد که برای دست اندرکاران این فرصت را مهیا می سازد که از طریق معرفی قدیمی ترین قوم مسلمان و برجسته کردن جغرافیای زیست محیطی فرهنگی آن به سایر مسلمانان این پیام را انتقال دهد که کشور بزرگ ایران ماوی چنین قوم برازنده در طول تاریخ بوده وادعای باطل دیگران و سایر تبلیغات منفی پیرامون ایران ستیزی در جهان اسلام زدوده شود.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۱۶
comment
comment
ناصر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
comment
1
0
comment چوایران نباشدتن من مباد
منطقه خسرج درزمستان وبهارازکیش وقشم خوش آب وهواتروسرسبزتراست.بسیارپیشنهادخوبی است.یک منطقه آزادگردشگری اسلامی .
comment
عامر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
comment
1
0
comment موفق باشیدپیشنهادبکربودی انصافااگربشه طرح گردشگری جذابی ازش درمیاد
comment
شرهانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
comment
0
0
comment مسلمانان بایددرمحیط های شاداب درتفرجگاهها.درمناطق گردشگری باهم دیدارکنند.حمیدیه وخودمنطقه ی خسرج نشین تاعبدالخان واقعادرزمستان وبهاردیدنی است.
comment
ملایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
comment
0
0
comment مناطق آزادگردشگردی اسلامی طرح خوبی است.نسبت جهانی درامت اسلامی دارد.قبیله ی خزرج درایران یک فرصت هست.غنیمت شمرده بایدشوند.یک قبیله بزرگ که بخش های دیگرش درعراق است.منطقه خوش آب وهوای هم دارد.قطب خوبی برای جلب توریسم است.
comment
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
comment
0
0
comment پیشنهادحلالی یعنی جشنواره انصارمبتکرانه تراست
comment
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
comment
0
0
comment پیشنهادخوبی است
comment
مجتبی ربیعی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
comment
0
0
comment ماتریس مدیریت گردشگری عبارت جالبی است.من این طوراستنباط می کنم.دفاع نیک سرشت ازپیشنهادش بسیارعلمی بود.آل سعودطوری خودش راتبلیغ می کندکه انگارازتبارصحابه صدراسلام هستنددرحالیکه همین خسرجیان خودمان که درپیش ازفتح مکه قبیله ای وجمعی همراه باقبیله اوس باپیامبربیعت کردنطبق پیمان عقبه ازلحاظ تاریخی قدمت شان ازسایرمسلمانان بیشتراست.جالب این که خزرجی های مردم شیعه مدهب درجهان اسلام اندودرایران سرزمین مشخصی دارندحالاباپیشنهادنیک سرشت وبه فرض ایجادمنطقه ی آزادگردشگری خسرج وبادعوت ازسایرمسلمان جهان درسایربلادنظرمسلمانان جهان به ایران جالب می شود.این فضای حیاتی به دست انرکاران مجال آن رامی دهدتاتنظیم روابط جدیدی بابخش های عمومی مسلمین ایجادکنند.این فضاراایجادمی کند.تاازایران هراسی که توسط فرقه های معاندکلیدزده شدممعانت بعمل آورد
comment
بدرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
comment
1
0
comment بسیارعالیه.بیسته.جشنواره انصارطرح بهتری است.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
comment
0
1
comment تعجب !!!!!!!!!!!
comment
ماجد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
comment
0
0
comment عالیه.مخصوصاجشنواره انصار.عیدهاخیلی مناسب است.عیدمبعث.عیدنوروز.عیدفطر.وروزی که انصارپیمان عقبه رابارسول اکرم ص بستند.یعنی سالگردپیمان عقبه جشن گرفته شود
comment
نبی الله کیانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
comment
0
0
comment کمترکسی گوشش به این حرفهابدهکاراست.خودنویسنده گفت.حلالی درشورای فرهنگ عمومی جشنواره انصار را پیشنهاد داد ولی کسی نگرفت که اوچه گفت.من معتقدم یااصلاسواد این کارها رانداریم.یااین که حال کارکردن نداریم
comment
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
comment
0
0
comment این یک تحول فرهتگی باگرایش اقتصادی مذهبی است.ای کاش ازقابلیت های فنی سیاسی نخبگان بهره مند می شدیم
comment
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
comment
0
0
comment مطلب خوبی بود.شوشان دستت دردنکند
comment
جلیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
comment
0
0
comment چطوربرای دایرکردن قطب آزادتجاری تلاش می کنندولی برای مناطق گردشگری دست روی دست می گذارند
comment
حمید
|
United States
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
comment
0
0
comment پیشنهاد خوبی امیدوارم مسولین حمیدیه و استان با این پیشنهاد همراهی و مساعدت کنند
comment
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
comment
0
0
comment خیلی هم عالی...واقعا در زمستون یه سری به خسرج بزنید...
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار