شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۶۷۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۶
چنگلوائی:
چنان بی‌محابا بدون لودر سنگر ساختند که امام خمینی(ره) به آنها سنگسرسازان بی‌سنگر اطلاق کرد.
شوشان - کامبیز بهادری :  دوازدهمین یادواره شهدای جهاد کشاورزی و تجلیل از ایثارگران جهاد کشاورزی در سالن امام رضا شهرک نفت با حضور وزیر جهاد کشاورزی و دبیر شورای عالی امنیت ملی برگزار شد.

برپایی نمایشگاه دفاع مقدس،رونمایی از اسناد هویتی جنگ و سه جلد کتاب از مهمترین برنامه های جانبی این یادواره است.

 کیخسرو چنگلوایی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در اين مراسم اظهار کرد: 35 سال پیش با عنایت خداوند و با رهبری پیری خردمند انقلابی عظیم روی داد که منشأ تحولات شگرف در خاورمیانه و در جهان شد.

وی ادامه داد: نظامی ستمگر در پی انقلاب اسلامی سرنگون شد و مردمی که سال‌ها طعم ستم را چشیدند چشم‌انتظار برکات انقلاب بودند. مردان این سرزمین به امر مقتدای خود حرکتی را آغاز کردند که جهاد نام گرفت و برای زدودن محرومیت‌ها تا دورترین نقاط کشور رفتند. جهان‌خواران نیز منافع خود را در خطر دیدند و عزیزان جهادگر را ترور کرده و به شهادت رساندند.

چنگلوایی افزود: بخشی عظیمی از امکانات، نیروها و استعدادهای جهان در قالب ستاد پشتیبانی جهاد و واحد مهندسی رزمی به خدمت دفاع مقدس درآمد و چنان حرکتی آغاز شد که امام امت در وصف آن فرمود "اگر جهاد نبود پیروزی با این سرعت به دست نمی‌آمد." چنان بی‌محابا بدون لودر سنگر ساختند که امام خمینی(ره) به آنها سنگسرسازان بی‌سنگر اطلاق کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به تقدیم 3 ‌هزار و 300 شهید، 23 هزار جانباز و هزار و 200 آزاده آن را از افتخارات کم‌نظیر جهادکشاورزی دانست و گفت: جنگ با تمام فرازها و نشیب‌ها با سربلندی ملت ایران به پایان رسید. سنگرسازان دیروز سازندگان پس از جنگ بودند که با عزم و اراده به سازندگی پرداختند.

وی ادامه داد: اکنون کشور در شرایطی است که یکی از تولیدکنندگان بزرگ محصولات کشاورزی در دنیا محسوب می‌شود. ایران در میان هفت کشور اول دنیا از نظر تولید 22 محصول و در میان 20 کشور اول دنیا از نظر تولید 29 محصول است. خوزستان نیز در این میان با تولید 14.2 ميلیون تن از محصولات کشاورزی دارای بیشترین ظرفیت توسعه در این بخش است.

چنگلوایی عنوان کرد: پروژه احیای دشت‌های استان‌های خوزستان و ایلام از سال 89 به میزان 450 هزار هکتار به موسسه جهاد نصر واگذار شد و در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان خوزستان و با عنایت مقام معظم رهبری 1.5 میلیارد دلار برای انجام بخشی از طرح رهبری اختصاص یافت. تاکنون بیش از 70 هزار هکتار از این اراضی به بهره‌برداری رسیده است که پس از اجرایی شدن کامل این طرح شرایطی فراهم می‌شود که میزان تولیدات استان به مرز 23 میلیون تن در آینده نزدیک خواهد رسید.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۱
comment
comment
کارمند جهادکشاورزی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
comment
0
0
comment با سلام [...]ما جهادگران که به فرمان امام خمینی به سازندگی روستاها و جنگ و سازندگی پس از جنگ اقدام نمودهایم و در حال حاضر گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب هستیم از مقامات استان و وزیر جهاد کشاورزی درخواست داریم که به داد ما برسد تا با مدیریت صحیح و عاقلانه به فرمان رهبری در جهاد اقتصادی لبیک گفته و به افتخارات جهاد یک افتخار دیگر تبث شود و انشاء الله مدیر شوشان این موضوع را درج کند و با این موضوع به خاطر چیزهای دیگر برخورد نکند با تشکر
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار