شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۴

رئیس کانون ناشنوایان خوزستان گفت: از زمان راه‌اندازی کانون ناشنوایان در استان تاکنون به همت این تشکل غیردولتی 206 زوج از خانواده ناشنوایان به خانه بخت رفته‌اند.

رسول عبیات در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: این کانون درسال 1379 با دریافت مجوز رسمی از استانداری به عنوان یک سازمان مردم نهاد کار خود را آغاز کرد و هم اکنون بیش از 2 هزار و 100 نفر در اهواز عضو این تشکل هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون در شش شهر از استان خوزستان کانون ناشنوایان به صورت رسمی راه‌اندازی شده است، افزود: در ماهشهر 300 نفر، بهبهان 250 نفر، دزفول 300 نفر و ایذه 400 نفر عضو کانون هستند و شوش و حمیدیه هم به دلیل تازه تأسیس بودن هنوز آمار اعضای خود را اعلام نکرده‌اند.

رئیس کانون ناشنوایان خوزستان با اشاره به برگزاری جشن ازدواج 18 زوج ناشنوا، در اهواز افزود: این جشن در اسفند ماه و با کمک جمعی از افراد خیر و نیکوکار و با حضور جمعی از مسئولان استان و خانواده‌های ناشنوایان برگزار شد.

عبیات گفت: با توجه به اینکه بیشتر ناشنوایان به علت بیکاری با مشکلات مالی مواجه هستند لذا از سوی خیرین اقلامی برای زندگی مشترک به آنها اهدا شد که امیدواریم دیگر افراد نیکوکار نیز ما را در این راه یاری رسانند.

وی به برگزاری جشن‌های ازدواج ناشنوایان در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: از آغاز راه‌اندازی کانون ناشنوایان خوزستان در سال 1379 تاکنون 206 زوج از خانواده ناشنوایان به خانه بخت رفته‌اند و زندگی مشترک خود را آغاز کرده‌اند.

عبیات در خصوص کارهای علمی و پژوهشی ناشنوایان خوزستان نیز گفت: در سال تحصیلی 91 ـ 90 و از طریق آزمون ورودی دانشگاه‌ها 18 نفر از ناشنوایان خوزستان در مقاطع تحصیلی کاردانی و کار‌شناسی در دانشگاه‌های مختلف پذیرفته شدند و هم اکنون مشغول گذراندن تحصیلات هستند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار