شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۶۸۸۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۲
سردبیر محترم روزنامه فرهنگ جنوب 
با عنایت به درج مطلبی در تاریخ 1/12/92 در صفحه سوم ، ستون زیر ذره بین با عنوان « چرا کشتارگاه صنعتی اهواز به بهره برداری نمی رسد» جوابیه ذیل حضورتان ارسال می گردد.
دستور فرمائید جهت تنویر افکار عمومی و آگاهی شهروندان اهوازی از نحوه اجرای پروژه، نسبت به چاپ و انتشار جوابیه ذیل مطابق قانون مطبوعات در همان صفحه و همان ستون اقدام لازم صورت گیرد.
1. در ابتدا جهت روشن شدن موضوع باید گفت کشتارگاه صنعتی اهواز یکی از پروژه های شهرداری است که زیر نظر مستقیم سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری ، عملیات اجرایی آن در آذرماه سال 91 آغاز شد و سازمان بهسازی و نوسازی به عنوان مجری پروژه تاکنون در این پروژه فعالیت داشته و تنها مرجعی است که پس از شهردار، می تواند از پیشرفت فیزیکی پروژه مذکور سخن بگوید. 
2. کشتارگاه صنعتی اهواز در کنار کشتارگاه سنتی احداث شده است و هیچ ارتباطی به مدیریت کشتارگاه شهرداری ندارد و اگر آن مدیریت درباره نحوه افتتاح و پیشرفت فیزیکی پروژه مصاحبه می کند اظهارات شخصی وی است.
3. درست است که کلنگ زنی پروژه در زمان شهردار سابق بوده است ، اما بنا به اظهارات وی، قرار بود کشتارگاه همزمان با آزادسازی خرمشهر قهرمان یعنی سوم خرداد سال 1392 افتتاح شود. اما به دلیل عدم تخصیص اعتبار و پرداخت نشدن بدهی پیمانکاران ، عملا پروژه بیش از 5 ماه در رکود کامل بسر می برد که با انتخاب شهردار جدید و پیگیریهای شبانه روزی مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی به عنوان مجری، خونی تازه در رگ اجرایی پروژه جریان یافت و با عنایت و توجه ویژه شهردار، بدهی پیمانکاران پرداخت و پروژه از حالت رکود و ایستایی خارج شد و تا قبل از فرا رسیدن سال جدید پروژه افتتاح می شود.
4. رسالت مطبوعات و خبرگزاری ها اطلاع رسانی و آگاه سازی شفاف و بدون غرض است. از آنجایی که مردم به عنوان ولی نعمتان مسئولان به شمار می آیند هر اقدامی در جهت رفاه حال آنان، وظیفه ای بر دوش مسئولان است. هر چند باید گفت آنچه از اهمیت برخوردار و مهم است اقدام و فعالیت مسئول یا مسئولان است نه خود مسئول. کاش به جای آنکه یک طرفه به قاضی برویم با کمی مداقه به فعالیت و تلاش صورت گرفته می پرداختیم نه آنکه بگوییم این پروژه در زمان کدام شهردار کلنگ زنی شد و متوقف گشت و در زمان کدام شهردار رونق گرفت و افتتاح شد. آیا بهتر نبود از خود پروژه به عنوان یک کار ماندگار برای شهر اهواز سخن گفته می شد.
5. در پایان برخود لازم می دانیم از همه کسانی که در به ثمر رساندن پروژه کشتارگاه صنعتی اهواز از هیچ تلاشی دریغ نورزیدند سپاسگذاری نمائیم. 
روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری اهواز 

توضیحی بر جوابیه شهرداری اهواز 
ضمن تشکر از روابط عمومی شهرداری اهواز برای پاسخگویی به مطلب منتشر شده در خصوص عدم بهره برداری از پروژه کشتارگاه صنعتی اهواز ذکر چند نکته را لازم می دانیم :
مطالب گزارش منتشر شده تماما مستند به سخنان مدیران شهرداری اهواز (مدیر کشتارگاه، مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری) و فرماندار اهواز و... بوده است و مجموعه اظهارنظرهای منتشر شده این مقامات در این گزارش در بازه زمانی چند ماه گذشته صورت گرفته و چیز جدیدی نبوده است. 
اینکه مدیر کشتارگاه اهواز حق نداشته و یا نمی بایست در خصوص راه اندازی کشتارگاه اهواز سخنی بگوید ارتباطی با وظیفه حرفه ای رسانه ها و از جمله این روزنامه ندارد و موضوع داخلی شهرداری است. ضمن آنکه مدیر محترم کشتارگاه شهرداری پیشتر در آغاز سال جاری نیز بر پیشرفت قابل توجه پروژه در آن مقطع در گفتگو با خبرگزاری فارس تاکید نموده بود.
از طرفی جناب مهندس احمدی نیا مدیرعامل جدید سازمان بهسازی و نوسازی هفته قبل در مصاحبه با روزنامه نور خوزستان خبر از توقف این پروژه در 5 ماه گذشته داده بود.
ضمن آنکه سایر مسوولان شهر همچون فرماندار محترم اهواز، مدیران شهرداری و... در مصاحبه هایی که با خبرگزاری های مختلف داشته اند همگی از پیشرفت بیش از95 درصدی پروژه در زمان شهردار سابق (یعنی پیش از توقف کار آن در5 ماه اخیر) سخن گفته اند که در گزارش منعکس شده بود. ضمن آنکه با وجود اظهارنظرهای مختلف مدیران شهری اهواز در ماه های گذشته، می توان با انتشار کامل فرایند و زمان بندی اجرای این پروژه مهم در یک سال گذشته، در این خصوص شفاف سازی نمود. 
همچنین هر چقدر به آرشیو مراجعه کردیم جایی ندیدیم که شهردار سابق اهواز از بهره برداری قطعی پروژه در خرداد ماه سخن بگوید چرا که زمانبندی اجرای پروژه طبق اعلام وی یکساله بوده است و در این بازه زمانی پیشرفت قابل توجه و عمده آن انجام شده و پروژه به مرز بهره برداری رسید.
نکته مهم تر که در جوابیه شهرداری کمی عجیب می نمود این بود که دلیل توقف پروژه، داشتن بدهی و عدم تخصیص اعتبار عنوان شده بود. در حالی که اطلاعات ذره بین این مطلب را تایید نمی کند. از طرفی جای این سوال است چطور بدون تخصیص اعتبار و با وجود بدهی (بفرض صحت) 95درصد عملیات اجرای پروژه انجام شد ولی 5 درصد باقیمانده آن در دوره فعلی انجام نشد؟! این در حالی است که معمولا پروژه هایی که در حال انجام هستند و هنوز به بهره برداری نرسیده اند، مطالبات مربوط به آن، بدهی محسوب نمی شود. براستی در خصوص پروژه ای که بقول روابط عمومی، آذر ماه 91 شروع شد و هم اکنون در حال اجراست و از طرفی بیش از 95 درصد آن انجام شده بود می توان مدعی شد که مطالبات مربوط به این پروژه بدهی محسوب می شود؟ اگر چنین است که شهرداری بابت همه پروژه هایی که اینک نیز در حال انجام آنهاست بدهکار است. آیا دلیلی برای توقف همه آنها هست؟
در هر حال روزنامه فرهنگ جنوب در این خصوص هیچگونه قضاوتی نکرده بود و صرفا به انتشار گزارشی خبری مستند به اظهارات مدیران شهرداری و فرمانداری نموده بود و لا غیر.
بی شک این پروژه از جمله  فعالیت های ماندگار شهرداری اهواز در سالیان اخیر است که توسط مجموعه مدیران و کارکنان شهرداری اهواز در یکسال و نیم گذشته در حال اجراست و مسوولان کنونی نیز به سهم خود در تلاش برای بهره برداری سریع تر این پروژه هستند که البته در همان گزارش هم به آن اشاره شد و بر اساس اعلام شهرداری با تزریق یک میلیارد تومان، پروژه دوباره جان گرفته است که قابل تقدیر است. 
به هر حال امیدواریم وضعیت شهر اهواز روز به روز مطلوب تر و در خور شهروندان فهیم و مظلومش گردد و فارغ از اینکه کدام پروژه در چه زمانی کلنگ زنی و طراحی گردیده به اتمام رسیده و نام همه دست اندرکاران برده شود تا رعایت حریم اخلاق و حقوق معنوی افراد و مدیران و دست اندرکاران پروژه صورت گیرد همچنان که این انتظار می رود پروژه هایی که در دوره جناب سید خلف موسوی استارت خورده اند - و بعضا مهم و اساسی و مفید به حال شهر هستند - یا در دوره ایشان به تکمیل و بهره برداری شهروندان برسد و اگر به دوره مدیریت بعد از ایشان موکول شدند باز هم این انتظار می رود و می بایست ذکر خیر و نیکی از ایشان و مدیران فعلی به میان آید.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
comment
0
0
comment بابا کتانباف عزل شد دیگه ازش تعریف تمجید نکنید
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
comment
0
0
comment اقای احمدی نیا بهتر است توضیح دهد علت توقف 5ماهه کشتارگاه چه بوده است و چرا ایشان سعی داشته القا کند 5 ماه پروزژه تعطیل است
comment
کشتارگاه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
comment
0
0
comment عمدا میخواستن کار انجام نشه که بگن تو دوره خودشون این کار انجام شده
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار