شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۶۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۰
دکتر شجاعی ریئس سازمان پزشکی قانونی کشور
بودجه مشکل و دغدغه ی اصلی پزشکی قانونی خوزستان است و آزمایشگاه ژنتیک هزینه های زیادی دارد چون قطب کشوری است و رشد مواد مصرفی آزمایشگاه بسیار بالاست

به گزارش شوشان-غزل عبادی:شجاعی بعد از افتتاح نهمین آزمایشگاه ژنتیک قانونی کشور در اهواز در جمع اصحاب رسانه حضور یافت و گفت:آزمایشگاه ژنتیک استان تکلیفی بود که در برنامه ی پنج ساله برای قوه قضائیه در نظر گرفته شد و هدف اصلی راه اندازی بانک ژنتیک در کل کشوردر 10 مرکز است که کل کشور تحت پوشش قرار می گیرد و اکنون هم نهمین آزمایشگاه ژنتیک در اهواز افتتاح شد.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در ادامه گفت:در ابتدای سال 93 فعالیت بانک ژنتیک به طور رسمی شروع می شود. وی اذعان داشت:بانک ژنتیک کاربردهای زیادی دارد که تشخیص هویت به خصوص در حوادثی مانند سوختگی که جسد قابل شناسایی نیست با آزمایشDNA، احراز هویت می شود و تشخیص مجرمان که با بررسی آثار جرم و به دست آوردن DNAفرد ناشناس هویت مجرم معلوم می شود،از مهمترین آنهاست.

شجاعی در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد:کمبود بودجه مشکل و دغدغه ی اصلی پزشکی قانونی خوزستان است و آزمایشگاه ژنتیک هزینه های زیادی دارد چون قطب کشوری است و رشد مواد مصرفی آزمایشگاه بسیار بالاست و حدود یک میلیارد تومان برای خرید تجهیزات پزشکی آزمایشگاه ژنتیک که دستگاههای خارجی و انحصاری هستند صرف شده است. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار