دومین همایش فرهنگی یاران تاراز با حضور تعدادی از ایل مردان و شیر زنان بختیاری در منطقه تاراز برگزار گردید.

"> رونمایی از مافه گه بهمن علاءالدین درتاراز
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۶:۵۸

دومین همایش فرهنگی یاران تاراز با حضور تعدادی از ایل مردان و شیر زنان بختیاری در منطقه تاراز برگزار گردید.

 

شوشان : دومین همایش فرهنگی یاران تاراز با حضور تعدادی از ایل مردان و شیر زنان بختیاری در منطقه تاراز برگزار گردید.

هوشنگ فرجی روزنامه نگار و مدیر این همایش در جمع نجیب زادگان بختیاری که از شهرهای اهواز، لالی، ایذه، شهرکرد، دشتک، عالیکوه، اصفهان، کرج، تهران، شوشتر دزفول، لردگان و اندیمشک حضور پیدا کرده بودند با اعلام این مطلب که توجه به خرده فرهنگ ها سد محکمی در مقابل تهاجم فرهنگی است گفت: امروز برای رونمایی از مافه گه (بنای یاد بود) مرد بزرگی در این مکان تاریخی جمع شده ایم که حنجره طلائی خود را وقف زنان، مردان و نوجوانان سرزمین بختیاری نمود تا فرهنگ یک قوم کهن ماندگار شود. وی گفت : به خاطر ارج گذاری به خدمات زنده یاد آبهمن علاء الدین (مسعود بختیاری) هزینه فروش کتاب بوی خوش باوینه را صرف ساخت این بنای یاد بود کردم و امروز خوشحالم که به این بهانه، بزرگان ایل بختیاری در این مکان برای تقدیر از تلاش های یک عمر بهمن دور هم جمع شده اند.

دکتر قاسم سلیمانی دبیر جامعه اسلامی بختیاری های مقیم تهران نیز با اعلام این مطلب که جنس موسیقی بهمن علاء الدین از نوع ایجاد اتحاد و همدلی و روشنگری فرهنگی است گفت: همه باید در راه اعتلاء تاریخ و فرهنگ بختیاری تلاش کنیم و با آموزش جوانان بختیاری به سمت مسائل فرهنگی، اقتصادی و علمی آن ها را از روی آوردن به سمت فرهنگ های ناپایدار بر حذر کنیم.

لازم به ذکر است در این مراسم تعداد 5000 آش رشته برای شادی روح زنده یاد بهمن علاء الدین به عشایر کوچنده و مهمانان توزیع گردید. در پایان این مراسم مهندس اسفندیار علاءالدین برادر مسعودبختیاری در حالی که اشک در چشمانش حلقه بسته بود باانداختن حلقه های گل از ایل بختیاری تشکر کرد

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار