اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۳۶۱
تعداد نظرات: ۲۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۵
اعضای شورای شهر اهواز به انتشار برخی اخبار در خصوص احتمال تعطیلی فرهنگسرای آی تی اهواز واکنش نشان دادند.
اعضای شورای شهر اهواز به انتشار برخی اخبار در خصوص احتمال تعطیلی فرهنگسرای آی تی اهواز و جایگزینی دانشگاه علمی کاربردی شهرداری بجای آن واکنش نشان دادند.
طی روزهای اخیر عده ای از شهروندان شهرداری منطقه چهار از  تغییر کاربری فرهنگسرای IT شهرداری منطقه چهار اهواز به دانشگاه علمی و کاربردی گلایه کرده اند. شهروندان این منطقه اهواز با بیان اینکه افتتاح این فرهنگسرا در دوره شهردار سابق، باعث خوشحالی مردم این منطقه شده بود، اعلام کرده اند: این منطقه از نظر سرانه فضاهای فرهنگی شهروندی در مضیقه است و متاسفانه تعطیلی فرهنگسرای آی تی می تواند باعث دلسردی مردم منطقه شود. 


رییس کمیسیون فرهنگی شورا: مخالف تعطیلی فرهنگسرا هستم
حجت الاسلام والمسلمین شیخ سعادت نیا رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اهواز نیز در این خصوص به خبرنگار شوشان گفت: من به عنوان رییس کمیسیون فرهنگی از این مساله بی اطلاع هستم. در صورت صحت این خبر مخالف خود را اعلام می دارم و در این زمینه از مسئولان شهرداری به ویژه شهردار اهواز استعلام خواهم کرد. 

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اهواز بیان داشت: اگر ضرورت ایجاب کند این مساله در کمیسیون فرهنگی شورای شهر نیز مطرح و مورد بررسی و واکاوی دقیق قرار خواهد گرفت.می بایست در این خصوص با اعضای شورای شهر مشورتی صورت می گرفت. شهرداری می توانست برای استقرار دانشگاه علمی و کاربردی خود مکانی را اجاره می کرد نه اینکه اقدام به تغییر کاربری کند.

آذر زمانپور: دانشگاه شهرداری خوب است اما نه به قیمت تعطیلی فرهنگسرا

آذر زمانپور عضو شورای شهر اهواز با اشاره به اقدام مثبت شهرداری در خصوص راه اندازی دانشگاه علمی و کاربردی گفت: این اقدام مثبت و سازنده و ضروری نباید به قیمت تعطیلی یکی از سه فرهنگسرای اهواز اجرایی شود. وی با اشاره به اینکه تحصیلات عمده پرسنل شهرداری در رده دیپلم و زیر دیپلم است شهرداری به همین منظور بالابردن سطح دانش کارکنان را در دستور کار قرار داده اما می تواند مکان مناسب دیگری را به این موضوع اختصاص دهد. این عضو شورای شهر در پایان با اظهار بی اطلاعی از تعطیلی فرهنگسرا ،  به خبرنگار ما قول داد این موضوع را پیگیری کند. 

اطلاع ندارم؛ پیگیری می کنم
هدایت ممبینی رییس کمیسیون ورزش و جوانان شورای شهر اهواز نیز در این زمینه به خبرنگار شوشان گفت: در جریان تعطیلی فرهنگسرای آی تی شهرداری اهواز قرار نگرفته ام اما به شما قول خواهم داد این مساله تا حصول نتیجه دنبال کنم و رسانه را در جریان قرار دهم. 

سیدجواد رضوی: شدیدا ناراضی هستم
در همین خصوص با سیدمحمد جواد رضوی عضو شورای شهر اهواز گفتگویی کوتاه انجام دادیم که این عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهراهواز با انتقاد از تغییر کاربری توسط شهرداری منطقه چهار اهواز گفت:شورای شهر اهواز در جریان این تغییر کاربری نیست. رضوی بیان داشت: این اقدام اقدامی ناصواب و نادرستی است. جانمایی  دانشگاه علمی و کاربردی شهرداری اهواز می تواند درمحلی دیگر تعبیه شود. در شرایطی اهواز به لحاظ فرهنگسرا در مضسقه است این امر می تواند شهروندان و جوانان را در حوزه اوقات فراغت دچار مشکل کند. من به عنوان عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر اهواز نارضایتی شدید خود را از این اقدام شهرداری اعلام می کنم و این اقدام را پیگیری خواهم کرد. 
 شهرداری هنوز توضیحی در خصوص صحت و سقم و یا خلاف بودن این خبر نداده است. امیدواریم این خبر صحت نداشته باشد و اگر دارد شورای شهر جلوی آن را بگیرد چرا که شهر اهواز از نبود فرهنگسرا و کمبود فضاهای فرهنگی برای شهروندان رنج می برد. اهواز کلا 3 فرهنگسرا دارد و روا نیست شهرداری این مرکز که متعلق به شهروندان است را جهت آموزش پرسنل خود و راه اندازی دانشگاه علمی کاربردی اختصاص دهد. همچنین یک کارشناس به شوشان گفته است: کاربری این فرهنگسرا طبق بودجه مصوب قائم مقامی شورا تعریف شده و اعتبارات تخصیص یافته جهت تاسیس آن بر اساس بودجه مصوب برای ایجاد فرهنگسرا بوده و شهرداری بدون مصوبه شورای شهر نمی تواند کابری فرهنگسرا را به دانشگاه علمی کاربردی تغییر دهد. این کارشناس ادامه داد: در بودجه سالانه شهرداری، برای احداث این فرهنگسرا اعتباراتی در نظر گرفته شد که بر همان اساس فرهنسگرا تاسیس شد و لذا شهرداری نمی تواند بدون مصوبه و اجازه شورای شهر، آن را در اختیار دانشگاه علمی کاربردی شهرداری بگذارد.

حسینی یکی از شهروندان این منطقه هم در گفتگو با شوشان می گوید: پس از سال ها تلاش و پیگیری سال گذشته این فرهنگ سرا افتتاح شد و با زحمات مدیر دلسوز این مرکز خانم طاهری و مربیان وکارکنان زحمتکش،تعدادقابل توجهی ازکودکان و نوجوانان این منطقه و بعضا مناطق اطراف (به دلیل امکانات و قیمت مناسب وامن بودن فضا) ازکلاس ها استفاده کردند و طی سال هم دانش آموزان با شوق به کلاس ها می آمدند. حسینی ادامه می دهد: ولی متاسفانه با تغییرکاربری صورت گرفته  خانواده ها دچار مشکل برای برنامه ریزی آموزشی فرزندان خود شده اند.

حمیدی یکی دیگر از شهروندان منطقه چهار اهواز نیز با انتقاد از تغییر کاربری این  ساختمان می گوید: با توجه به گرمای هوای اهواز و ارائه نشدن خدمات مناسب حمل ونقل عمومی و مشکلات اجتماعی خانواده ها برای فرستادن فرزندانشان به کلاس های با مسیرهای  طولانی دچار مشکل هستند و با توجه به هزینه های بسیار بالا و کیفیت نامطلوب اکثر آموزشگاه ها این مشکل دوچندان می شود. درنتیجه تعداد زیادی از دانش آموزانی  که سرمایه های این سرزمین هستند ازنعمت آموزش های مذکور(زبان انگلیسی،نقاشی،رباتیک،نجوم ،کامپیوتر و...) محروم و وقت خودرا به بطالت خواهندگذراند.باتوجه به این که یکی ازوظایف شهرداری ها ایجاد فرهنگسرا برای بالا بردن سطح فرهنگ و ارتقای دانش  عمومی است نه ایجادآموزش عالی تجدیدنظر در این خصوص از مطالبات شهروندان این منطقه از شهردار اهواز است. 

امیدواریم اعضای شورای شهر اهواز بویژه اعضای کمیسیون فرهنگی شورا، در این خصوص ورود پیدا کنند و مطالبه شهروندان اهوازی جهت ادامه فعالیت فرهنگسرا و باشگاه فناوری اطلاعات اهواز را برآورده کنند و شهرداری هم اگر می خواهد دانشگاه علمی کاربردی راه بیندازد (که البته اقدامی بجاست) با مصوبه شورا مکانی دیگر را برای آن اختصاص دهد و باعث تعطیلی یکی از سه فرهنگسرای اهواز نشود.

گزارش تصویری کامل از فرهنگسرا را اینجا ببینید:








comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۲۳
comment
comment
شفیعی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
comment
0
1
comment آقا کدوم سه فرهنگسرا؟ فرهنگسرای مهدیه که دیگه جزو شهرستان کارون شده. اهواز فقط فرهنگسرای کوی علوی و همین فرهنگسرای فناوری اطلاعات رو داره که اون هم به برکت شورای چهارم و شهرداری محترم داره تعطیل میشه. واقعا مایه تاسفه در این شهر براحتی مراکز فرهنگی اش تعطیل میشود. واقعا کسی نیست صدای این مردم را بشنود؟
comment
شمس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
comment
0
1
comment این فرهنگسرا تنها فرهنگسرای حوزه فناوری اطلاعات در استان است و جزو افتخارات شهر اهواز. آقایان و خانم های شورای شهر نکنید اینکار را. این فرهنگسرا را تعطیل نکنید.
comment
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
comment
0
0
comment طبق قانون و همینطور بودجه مصوب قائم مقام شورا، این محل برای تاسیس فرهنگسرا در نظر گرفته شده و برای آن هزینه شده است و برای تغییر استفاده از آن، مصوبه و اجازه شورا حتما مورد نیاز است. لطفا اعضای شورای شهر به این موضوع توجه کنند.
comment
مومنی
|
United States
|
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
comment
0
0
comment این اتفاق بد بنام شورای چهارم اهواز ثبت خواهد شد.
comment
فرامرزی
|
United States
|
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
comment
0
0
comment از اعضای فرهیخته شورای شهر میخواهیم در قبال این اقدام غیرفرهنگی سکوت نکنند
comment
شهرداری چی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
comment
0
0
comment حالا خوب شد آنرا تخریب نکردن !!!!!!!
در انتهای یکی از خیابانهای کیانپارس قسمت شرقی سمت جاده ساحلی یک فرهنگسرا به نام مرحوم علاالدین توسط خیرین و قسمتی نیز توسط دولت در حال ساخت بود و یکی دو میلیارد نیز برای آن هزینه شد اما توسط شهردار[ی] وقت مثل ریختند و یک شب آنرا تخریب و نخاله های آنرا را درون رودخانه ریختند .
این همه خرج و .....
حالا شانس آوردید فقط تعطیل شده ....
مدیر پایگاه آن کار هم غلط اندر غلط بود و جالب شیوه استدلال شماست که یک کار غلط را می اورید که یک کار غلط تر را توجیه کنید
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
comment
0
1
comment مگه ميشه اعضاي شورا از تغيير فرهنگسرا به دانشگاه بي اطلاع باشند؟ كي باور ميكنه؟ تغيير كاربري كه آب خوردن نيست! كلي مقدمه و تغيير و تحول داره. امكان نداره اعضا بي خبر باشند!!!
comment
حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
comment
0
0
comment کاش دوستان درشورای شهربهانه ی بهتری می آوردند.مگرمی شوداطلاع نداشته باشند!!!!
چه طوربارها برای بازدیدتشریف آوردندوپذیرایی واستقبال شدندولی ازتعویض تابلوهابعدازتعطیلات نوروزباخبرنشدند؟؟؟مگردوستان دراین شهرزندگی نمی کنند؟؟؟؟
comment
دهکردی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
comment
0
2
comment به اعضای شورای شهر اهواز تسلیت عرض میکنم این فاجعه فرهنگی را....
comment
شهروند منطقه 4
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
comment
0
2
comment شهردار اهواز دستور تغییر کاربری داده است و باید برای اینکار استیضاح شود.یعنی میخواهد کار شهردار قبلی را زیر سوال ببرد.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
comment
0
2
comment يكي جلوي اين اتفاقات تلخ را در شهر بگيرد لطفا
comment
رحيم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
comment
0
1
comment وقتي اين خبر رو خوندم از چهره معصوم اين بچه ها خجالت كشيدم...
comment
شبیب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
comment
0
0
comment هر دم از این باغ بری می رسد. این هم از افزایش سرانه فضای فرهنگی اهواز که اعضای شورای شهر وعده اش را داده بودند!!
comment
لحظه نما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
comment
0
0
comment سلام
ضمن خسته نباشید آدرس سایت شما شوشان در قسمت پیوندهای سایت ما لحظه نما لینک شد ممنون میشوم شما هم آدرس سایت ما را در قسمت پیوندهای سایت شوشان لینک بفرمایید. سایت ما هم توسط ایران سامانه طراحی شده است

آدرس لینک شدن سایت شما شوشان

http://lahzehnama.ir/fa/links

آدرس سایت لحظه نما جهت لینک شدن

مجله خبری لحظه نما

http://lahzehnama.ir

با تشکر
comment
احمديان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
comment
0
0
comment واقعا باورم نمیشه تو این شهر داره چه اتفاقاتی می افته. همه جای ایران، شوراها دنبال احداث فرهنگسرا هستند. تهران و اصفهان و تبریز کلی فرهنگسرا ساختند اما توی اهواز دارن فرهنگسرا رو تعطیل می کنند.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
comment
0
0
comment نوش دارو پس از مرگ سهراب
آنچه را مسئولین شورای شهر اهواز از آن اظهار بی اطلاعی می کنند تنها می توان با یک سفر پنج دقیقه ای تا محل مورد نظر بررسی نمایند.
تا به کی [...]
comment
جهانگیری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
comment
0
1
comment مگه می شه شورای شهرخبرنداشته باشن !!!مگه خانمها وآقایان دراین شهرزندگی نمی کنند؟؟؟
چگونه است که بعدازانتخابات شوراهاآقایان وخانمها هرهفته دراین مکان حاضرمی شدندودرظاهرجلسات برنامه ریزی می گذاشتند.ظاهرا برای تعطیل کردن فرهنگسرابرنامه ریزی می کردند...
حالا هم خیلی دیرنیست حسن نیت خودرااثبات کنندوجلوی این کار [...] وخلاف فرهنگ رابگیرند.درغیراینصورت استعفاکنند.
comment
مقدسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
comment
0
1
comment لطفا شورای شهرهرچه سریعترجوابگوی ماخانواده های منطقه 4باشند.چون باتوجه به شروع تعطیلات بایدبتوانیم برنامه ی مناسبی برای فرزندانمان داشته باشیم.
comment
شهرداری چی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
comment
0
0
comment شوشان !!!!!!
چرا فرهنگسرای مرحوم علاالدین خواننده بزرگ خوزستانی , که در کنار جاده ساحلی درحال ساخت بود بدست شهردار وقت تخریب شده؟؟؟
چرا این پیام را که قبلا" ارسال کردم توی سایت نمیگذاری ؟؟
چه ضرری بهت رسانده؟؟؟
مدیر پایگاه فرهنگسرای مرحوم علا الدین به دستور استاندار وقت که قائم مقام شورا بود - به شهرداری - مدفون شد و البته فونداسیون آن موجود است و فونداسیون در زیر خاک از بین نمی رود کما اینکه پی همه ساختمان ها هم زیر زمین است. در حال حاضر هم آقایان و خانم های بختیاری که با صدای زنده یاد علا الدین مانوس و آشنایند در شورای چهارم اهواز اکثریت قومی را تشکیل می دهند لذا بجاست که همت کنند و مصوبه ای بگذرانند برای احیای فرهنگسرا و در همین دوره نیز تکمیلش کنند. در ضمن احیای فرهنگسرا حتما به ما نفع خواهد رساند چون ان طور که در اسنتاد و سوابق ماجرا هست و هنوز زمان زیادی از آن نگذشته مدیرمسئول شوشان جناب امید حلالی در آن دوره عضو شورای فرهنگ عمومی خوزستان بوده و به همراه آقایان شیخ عباس بسی خاسته مدیرکل وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و سید حمید حسن زاده رییس وقت شورای سوم از مدافعان این طرح بوده و با وزیر وقت ارشاد دکتر صفار هرندی مباحثه کردند و در مقابل تندروهایی که به زنده یاد تهمت می بستند مقابله کردند و اتفاقن در ان روزهای سخت کمتر خبر از این عزیزانی که الان بر فرهنگسرا دلسوزی می کنند نبود.
عزیزان طرفدار هر کسی که باشید خاصه طرفدار روال فعلی شهرداری، غرض داشتن و ستیز با گذشته و افرادی که زاویه ای اندک با شما دارند هم حدی دارد. کامنت های شما که پای جریان حاکم بر شهرداری گذاشته می شود در بین افکار عمومی بسیار بد تعبیر می شود و بیش از آنکه به ما ضربه بزند این ادبیات پرخاشگرانه خودتان را زیر سئوال .
می برد
یا علی 
comment
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
comment
0
0
comment مالکیت مادی و معنوی این مجموعه متعلق به شهرداری است و ایشون حق دارند آن را تبدیل به احسنت کنند .دانشگاه علمی که محل تربیت نسل جوان است بهتر از یک مهد کودک فعلی است.
مدیر پایگاه تبدیل به احسن برادر نه احسنت
مالکیت مجموعه هم متعلق به شهر و شهروندان است نه شهرداری و نمایندگان مردم هم نظر و رای خودشان را گفتند که امیدواریم شنیده شده باشد
یا علی
comment
سيدحسين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
comment
0
1
comment باسلام...شوشان شماهم شدى جوابگوى مردم. شماچه کاره هستى که جواب ميدى. پس معلومه که کاسه ى زير نيمکاسه است و حتما. تابع حزب مخالف شهردار هستيد شمابايد مثل يک قاضى باشيد متعلق به همه مردم باشيد نه يه طرفه. باشيد.واقعا فرهنگسرا مهدکودک بوده الان شد واحد پراهميت چرا خوشحال نيستيد.اما دست خودتان نيست دست کسانيه که شما ساده. دل را تحريک ميکند.انشاالله به. راه راست هدايت بشويد
comment
حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
comment
0
0
comment جناب سیدحسن منظورشماازواحدپراهمیت این است که یکسری ازکارمندان بیچاره رامجبوربه تحصیل دردانشگاه کنندوبدون بالارفتن سطح علمی مدرک بدهندوبعدهم....
comment
شهرداری چی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
comment
0
1
comment شوشان
ممنون از توضیحات داده شده در باره چگونگی تخریب فرهنگسرای مرحوم علا الدین.
مطالب بدون غرض خاصه بود , و قصدم ابراز نگرانی و دغدغه خیلی از دوستان در این مورد بود. و بدون قصد حمایت و یا تخریب کسی!!!
انشاالله مسئولین استان و شهرستان اهواز به این موضوع توجه خاص داشته باشند . و فرهنگسرای تعطیل شده نیز دو باره شروع به فعالیت کند .
یا علی .
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار