شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۲
شوشان – اميد فراز: طي روزهاي اخير و همزمان با فصل برداشت برخي محصولات از جمله سبزي و صيفي، شاهد پايين آمدن قيمت فروش محصولات كشاورزي بوده ايم كه با انتقاد كشاورزان و توليد كنندگان روبرو بوده است.
دبير اجرايي نظام صنفي كشاورزي گتوند در همين خصوص با اشاره به شروع برداشت خيار، گوجه، سيب زميني و پياز گفت: متاسفانه كاهش قيمت فروش اين محصولات در مزرعه به گونه اي است كه عملا سودي براي كشاورز ندارد.
حميد ندايي افزود: براي نمونه در حال حاضر گوجه را در مزرعه هر كيلو 400 تومان مي خرند كه بسيار كم است و با توجه به افزايش هزينه هاي توليد، حتي كفاف خرج و مخارج كشاورز را هم نمي دهد.
وي با اشاره به اينكه قيمت زير 600 تومان براي هر كيلو گوجه باعث ضرر براي كشاورز است گفت: به همين خاطر كشاورز تصميم مي گيرد محصول خود را نچيند و يا مجبور مي شود گوجه توليدي خود را با قيمت پايين به كارخانه رب سازي دهد تا محصول روي دستش نماند.
وي گفت: محصول خيار هم چنين وضعيتي دارد و بيشتر از كيلويي 200 تومان از كشاورز نمي خرند و كشاورز با چنين وضعيتي دچار ضرر مي شود.
دبير اجرايي نظام صنفي كشاورزي گتوند در همين خصوص از مسئولين خواست تا ضمن حمايت از كشاورزان، شرايط را براي صادرات اين محصولات كشاورزي فراهم كنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار