شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۸:۱۹

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خرمشهر گفت: با برگزاری برنامه‌ها و کنگره‌های شهدا، خاطره آن حماسه‌سازان و هویت نظام و کشورمان زنده نگه داشته می‌شود.

احمد علوانی امروز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اهمیت برگزاری نخستین کنگره ملی امیران و شهدای خرمشهر که در سوم خرداد ماه سال جاری با حضور مسئولان لشکری و کشوری برگزار می‌شود، اظهار کرد: شهر خرمشهر در چهارم آبان 1359 به دنبال 35 روز پایداری و جانفشانی به اشغال نظامیان عراقی درآمد و به مدت 19 ماه در تصرف بعثی‌ها باقی ماند.

وی افزود: پس از آزادسازی شهر، پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی بر فراز مسجد نیمه ویران «جامع خرمشهر» و پل تخریب شده این شهر به اهتزاز درآمد و رزمندگان اسلام در اولین عکس‌العمل نماز شکر را در مسجد جامع خرمشهر اقامه کردند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خرمشهر تصریح کرد: خرمشهر مظهر همه تجاوز دشمن و مظهر همه استقامت ما بود و جنگ برپا شد تا مردترین مردان در حسرت قافله کربلایی عشق نمانند.

وی اضافه کرد: در طول سال‌های متمادی جنگ تحمیلی دشمنان نظام و انقلاب با راه انداختن روزهایی خونین درصدد براندازی و سست کردن پایه‌های نظام بوده و خوشبختانه با درایت رهبری مدبر و هوشیاری مردمی آگاه هیچگاه به اهداف شوم و پلید خود دست نیافتند.

علوانی در ادامه خاطر نشان کرد: این دشمنان هیچگاه خواهان موفقیت و توسعه انقلاب اسلامی نبوده و با استفاده از روش‌های متفاوت به ‌دنبال متوقف کردن توسعه و پیشرفت ملت ایران هستند.

وی دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی را یک وظیفه همگانی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر وظیفه مسئولان و همه آحاد جامعه این است که ضمن پاسداری همه‌جانبه از قداست خون شهدا مبلغ دستاوردهای دفاع مقدس باشیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خرمشهر با اشاره به برگزاری نخستین کنگره ملی شهدا و سرداران خرمشهر در سوم خرداد ماه سال جاری در منطقه گفت: باید در راستای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این برنامه و همایش ملی تلاش کرد.

وی با اشاره به اینکه ملت‌ها و انسان‌ها با تاریخ و هویتشان زنده هستند، گفت: ما باید به ‌دنبال همان ریشه‌های تاریخی باشیم، آنها را زنده کنیم و از همه کسانی که در این زمینه تلاش می‌کنند تشکر کنیم.

علوانی اضافه کرد: باید هر ساله برای بزرگداشت یاد شهدا برنامه‌ها و کنگره‌هایی اینچنین برگزار کرد و خاطره آن حماسه‌سازان را بزرگ و زنده نگه داشت تا خودمان و کشورمان را زنده نگه داریم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار