شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۶

شوشان : به مناسبت ميلاد دخت گرامي پيامبر خاتم حضرت فاطمه(س) مراسم جشن باشكوهي در فاطميه مجتمع خوابگاهي با حضور معاون فرهنگي و اجتماعي و مدير فرهنگي دانشگاه برگزار شد.

اين مراسم با استقبال بي‌سابقه دانشجويان همراه بود به‌نحوي‌كه فضاي فاطميه مملو از جمعيت بود و تعدادي از دانشجويان ايستاده برنامه را دنبال مي‌كردند. دكتر عليرضا مخبردزفولي معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه در اين مراسم با اشاره به تفاوت نگاه به زن قبل از اسلام و بعد از اسلام، نشاندن زن در جايگاه و شأن شايسته خود را مديون تعاليم اسلام دانست و با برشمردن احترام بي‌نظير پيامبر اكرم(ص) نسبت به فاطمه زهرا(س) گفت: كدام شأن شايسته زن است؛ زنده به گور و تحقير شدن و به عنوان كالا و وسيله زاد و ولد انگاشته شدن يا عظمت و شوكتي كه زن در نگاه پيامبر اكرم (ص) داشت كه در هر مجلسي فاطمه (س) بر او وارد مي‌شد تمام‌قامت به احترام او برمي‌خاست و به سوي او و به استقبال او مي‌آمد و گاهي دست حضرت فاطمه را مي‌بوسيد؟

رييس شوراي هماهنگي فعاليت‌هاي فرهنگي دانشگاه‌هاي استان با اشاره به نزول سوره كوثر در شأن فاطمه زهرا (س) و به كار بردن واژه «ام ابيها» از سوي پيامبر اعظم درمورد فاطمه (س) افزود: فاطمه شايد تنها كسي است كه پيامبر اعظم رضايتش را به رضايت او متصل و مشروط كرده است.

در ادامه اين مراسم پرنشاط دكتر مخبردزفولي به سؤالات حاضرين پاسخ گفت. وي تقويت بخش مشاوره به عنوان يكي از نيازهاي دانشجويان، پرداختن به طرح‌هاي آموزشي فرهنگي به عنوان فعاليت‌هایی داراي نيمه عمر طولاني ، تقويت فعاليت‌هاي فرهنگي خوابگاهي و تجميع نمايشگاه دستاوردهاي انجمن‌هاي علمي و كانون‌هاي فرهنگي را از نقاط قوت هفته فرهنگي امسال نسبت به سال قبل دانست.

معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه در پاسخ به سؤال دانشجويي درخصوص وضعيت عفاف و حجاب در دانشگاه گفت: دانشگاه بخشي از جامعه است و اين معضل بدپوششي 33 سال است كه در كشور وجود دارد و همه دستگاه‌هاي عريض و طويل كشور قادر به كنترل آن نبوده‌اند. وضعيت عفاف و حجاب هم در دانشگاه نسبت به وضعيت عمومي جامعه بهتر است و اين ناشي از برنامه‌هاي مختلف فرهنگي است كه در اين حوزه توسط نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري، كميسيون بانوان، بسيج دانشجويي، انجمن اسلامي و معاونت فرهنگي و اجتماعي در حال انجام است ولي قطعا اين شرايط ايده‌آل نيست و نياز است كه همه دستگاه‌هاي فرهنگي در دانشگاه، مديران، رؤساي دانشكده‌ها، اساتيد، تشكل‌ها و همه دلسوزان كمك كنند تا حركتي عمومي در حوزه ترويج ارزش‌ها ايجاد شود.

دكتر مخبردزفولي افزود: بدپوششي قطعا يك منكر است و وظيفه امر به معروف و نهي از منكر همگاني است ولي تا نام منكر برده مي‌شود نبايد همه نگاه‌ها فقط معطوف به بدپوششي شود؛ به عنوان مثال گناهان زبان از قبيل غيبت، تهمت، تخريب، هتك آبروي اشخاص، دروغ و... هم منكر هستند و بايد براي مقابله با همه منكرات برنامه‌ريزي فرهنگي كرد.

در اين محفل باشكوه جناب آقاي رضايي مداح كشوري از اصفهان به مداحي پرداخت كه به‌شدت مورد استقبال دانشجويان قرار گرفت. در پايان اين مراسم به نفرات برتر مسابقات هفته فرهنگي در خوابگاه‌ها جوايزي اهدا شد.

اين برنامه كه ساعت 21 آغاز شده بود در ساعت 23:40 پاي يافت.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار