شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۷
بعضی از مصوبات قانون کار افزون بر دو دهه از عمر آن ها می گذرد و فاقد کارایی لازم شده اند.در فیش حقوقی کارگران مجتمع کشت و صنعت کارون در شمال خوزستان، کمک خواروبار دریافتی 2هزار تومان و بابت بدی محیط زیست 2هزار و 500 تومان، از سال 74 تا کنون هر ماه به صورت یکنواخت روی فیش حقوقی این کارگران محاسبه و پرداخت می گردد.

حال این سوال پیش می آید که مبالق فوق در دهه 70 تا چه اندازه در معیشیت کارگران تأثیر گذار بوده است و امروز به چه میزان؟

آیا وقت آن نرسیده است که مسئولین و قانون گذاران با توجه به شرایط اقتصادی وگرانی ها و براساس تورم موجود در کشور، نسبت به بازبینی قوانین و افزایش مزایای شغلی کارگران اقدام نمایند.تا اقشار حقوق بگیر که سرمایه های اصلی جامه هستند با دریافت اینگونه مزایاها بتوانند هزینه های سنگین زندگی را تا حدودی تأمین نمایند.

البته ذکر این نکته برای اطلاع مسئولین ذیربط خالی از فایده نیست که بدانند، روز گذشته به پیر مرد مستحقی که برای دریافت کمک جلویم را گرفته بود، با احترام مبلغ دو هزار تومان کمک کردم، که آن را با دلخوری به من برگرداند. لذا پرداخت چنین مبالغی در فیش حقوق ماهیانه کارگران که به سختی هزینه های زندگی را مدیریت می نمایند هیچگونه سنخیتی ندارد و انتظار می رود دست اندرکاران دولت تدبیر و امید در جهت افزایش مزایاهای مذکور تجدید نظر نمایند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار