شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۳

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: فرصتهای سرمایه گذاری فراوانی در کشور وجود دارد که باید به بهترین شکل برای سرمایه گذاران خارجی دنیا معرفی شود.

عبدالله کعبی اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر وضع سرمایه گذاریهای خارجی در کشور نامناسب است و تنها بخشی از این وضعیت ناشی از تحریمهاست و بخش دیگر این مسئله به دلیل کوتاهی در معرفی فرصتهای داخلی کشور در عرصه های بین المللی است.

وی، تدوین قانون حمایت از سرمایه گذاریهای خارجی را قدم مثبتی در این عرصه توصیف و تصریح کرد: از سال ۱۳۳۴،چارچوب قانونی سرمایه گذاری خارجی در ایران قانون جلب و حمایت سرمایه های خارجی بوده است. در راستای انجام اصلاحات در ساختار اقتصادی کشور، مجلس ایران طرح قانون جدید سرمایه گذاری خارجی با عنوان قانون تشویق و حمایت سرمایه گذاری خارجی را پیشنهاد کرد که نهایتا در سال ۱۳۸۱ به تصویب رسید.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با وجود تصویب این قانون هنوز تحول مناسبی در این عرصه رخ نداده است، اظهار کرد: در حال حاضر در کشور سرمایه گذاری خارجی خاصی انجام نمی شود زیرا معرفی فرصتهای مناسب سرمایه گذاری در حد قابل قبول نیست.

کعبی بالاترین حجم سرمایه گذاری های خارجی را در داخل کشور متعلق به کشور چین دانست و تاکید کرد: بیشترین سرمایه  گذاری خارجی در داخل کشور در حال حاضر توسط چین انجام می شود که پروژه ها را نیمه تمام رها می کند و تنها به دنبال منفعت و سود خود در کشور ما هستند که به نظر می رسد این کشور شریک خوبی برای کشور ما نیست.

وی با تاکید بر اینکه باید توانایی ها و امکانات را به دنیا معرفی کنیم، گفت: در بحث معرفی و ارائه توانمندیهای ایران به دنیا درست کار نکردیم در حالی که در منابع نفتی و گازی و پتروشیمی و مناطق آزاد پتانسیل سرمایه گذاری داریم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار