اگر شبها به مرکز شهر اهواز سری زده باشید به وضوح مشاهده خواهید کرد مسافرانی که در ایستگاه های تاکسی به انتظار نشسته اند تا شاید دل یک راننده تاکسی به رحم آمده و در این گرمایی که طاقت انسان را طاق می کند از روی انسانیت آنها را مقصد برساند. اما در همان جا هم تاکسی هایی را خواهید دید که فقط منتظر مسافر دربستی هستند، آن هم به قیمت های دل بخواهی. البته در طول روز هم بسیار هستند تاکسی هایی که بدون مسافر این طرف و آن طرف می روند بدون آنکه کسی را جابجا کنند و به دردی بخورند.
میثم فروغی نیا
اگر شبها به مرکز شهر اهواز سری زده باشید به وضوح مشاهده خواهید کرد مسافرانی که در ایستگاه های تاکسی به انتظار نشسته اند تا شاید دل یک راننده تاکسی به رحم آمده و در این گرمایی که طاقت انسان را طاق می کند از روی انسانیت آنها را مقصد برساند. اما در همان جا هم تاکسی هایی را خواهید دید که فقط منتظر مسافر دربستی هستند، آن هم به قیمت های دل بخواهی. البته در طول روز هم بسیار هستند تاکسی هایی که بدون مسافر این طرف و آن طرف می روند بدون آنکه کسی را جابجا کنند و به دردی بخورند.
چند روز پیش در نشست خبری جناب آقای مدیرعامل محترم تاکسی رانی به اصطلاح کلان شهر اهواز سوالی کردیم که متاسفانه جواب قانع کننده ای نشنیدیم ووقتی این موضوع را به وی انتقال دادیم ایشان با همان غرور مدیریتی خودفرمودند:شما که دیر آمدید.ماهم گفتیم شما اگر سوال را جواب بدهید بهتر است یا می خواهید باگیر دادن به این موضوع از جواب دادن طفره بروید .
از آقای مدیرعامل پرسیدیم: جناب آقای ..... چرا هر ساله قبل از اینکه افزایش کرایه ها توسط شورای محترم شهر تصویب شود تاکسی دارها جلوتر از همه به میزان 100 درصد آن را اعمال می کنند، آن هم جلوی چشم ماموران تاکسی رانی. حتی دیدیم که برخی مسافران از این افزایش کرایه به ماموران تاکسی رانی گلایه کردند.
اما برعکس ماموران تاکسی رانی جواب دادند: بابا این بیچاره ها هم حق دارند. همه چیز گران شده است. بابا پول چه ارزشی داره. البته درسته همه چیز گران شده و پول چه ارزشی داره، اما اگر قرار باشد هر جا که آدم می رود بگویند بابا پول چه ارزشی داره که سنگ روی سنگ بند نمی شود.
آقای مدیرعامل عزیزمان هم در جواب ما فرمودند: جناب، ما یک شماره تلفن داریم و یک شماره پیامک و هر کس بخواهد می تواند شماره ماشین و کد راننده را به ما اعلام کند قطعاً ما پیگیری و او را توبیخ خواهیم کرد.البته این حرف همیشه روی زبان مدیران تاکسیرانی بوده والان هم هست.
اما سوالی که ذهن ما را درگیر خود می کند این است که اگر چنین چیزی صحت داشته باشد و آنها هم این موضوع را پیگیری کرده و راننده خاطی را توبیخ کنند پس چگونه است که برخی از آنها باز هم اقدام به چنین عملی می کنند. در صورتی که در شهرهایی مانند تهران، وقتی راننده 25 تومان کرایه را اضافه می کند رئیس خط او را از کار منع و با وی برخورد جدی می نماید . اما در شهرهایی که چیزی سرجای خودش نیست خطوط تاکسی رانی باید به چنین وضع فلاکت باری دچار شود.
جالب اینجاست که همین گزارش های انتقادی را در چند سایت دیگر داخلی خوندم ... ولی ظاهرا هیچ تاثیری ندارد .