اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۰
در گفتگو با مهندس علیرضا دینارانی شهردار شهر حمزه مطرح شد :
شهردار حمزه تصریح کرد: بازسازی و تعمیر پایه های روشنایی، محوطه سازی شهرداری و آسفالت خیابان های اطراف، نظافت روزانه شهر و جمع آوری 15 تن زباله به صورت شبانه روزی که اغلب مربوط به فضولات دامهای ساکنین این شهر است، پیگیری جهت احداث کتابخانه، راه اندازی زمین چمن فوتبال، خرید ماشین آلات مورد نیاز شهرداری، احداث یک کارخانه ماسه شویی و سنگ شکن و همچنین تعیین تکلیف اراضی و زمین های مالکین از برنامه های مد نظر شهرداری حمزه می باشد.
متولد 52 در شهرستان دزفول است، می گوید: فوق لیسانس رشته تاریخ از دانشگاه محلات هستم و با توجه به سابقه کاری که دارم و اینکه در دوره ایی عضو شورا بوده ام و در دوره دیگر هم شهردار و برنامه های مفصلی برای رفع مشکلات شهر حمزه (دزفول) اعم از توسعه آسفالت و فضای سبز و بهسازی جداول و دفع آبهای سطحی داشتم، اعضای شورای شهر به من رای اعتماد دادند و امیدوارم بتوانم مشکلات عمده این شهر را برطرف نمایم و جواب اعتماد منتخبین مردم را در شورای شهر بدهم. با علیرضا دینارانی که پای صحبت می نشینم.

می گوید این شهر متشکل شده از مهاجرین جنگ، از برادران و خواهران عرب و بختیاری و طبیعی است که باید ارج و قرب بیشتری به آنها برای آنکه زندگی شان را در جنگ تحمیلی از دست داده اند قائل شد. شهر حمزه در 27 کیلومتری شمال شرق دزفول قرار دارد و پتانسیل های بالا برای رسیدن به شهری در خور شان شهروندان، اما این پتانسیل ها که اغلب زمین های مورد نظر است، دست افراد خاصی هستند و متاسفانه این پتانسیل بالقوه که می تواند مشکلات فراوانی را به لحاظ توسعه و عمران شهری و همچنین درآمدزایی و اشتغالزایی برای ساکنین این شهر و شهرداری به وجود آورد در اختیار شهرداری نیست.

مهندس علیرضا دینارانی می گوید: اگر خدا کمک کند و عمری باقی ماند همان گونه که در بدو ورودم از تمام شهر و آخرین وضعیت عمرانی آن فیلم و عکس تهیه کرده ام، هنگامی هم که می خواهم از این شهر بروم فیلمی تهیه و در اختیار شهروندان و مسئولین قرار می دهم تا بتوانند مقایسه های لازم را به عمل آورند، اما قول می دهم دو مشکل اصلی شهر اعم از 75 درصد خاکی بودن خیابان های شهر و کمبود فضای سبز را تا حدود زیادی برطرف و به 3 برابر وضعیت کنونی برسانم. سپس وارد مصاحبه با او می شوم.

 شهردار شهر حمزه در ابتدای صحبت های خود به اولویت های کاری این شهرداری در سال جاری اشاره می کند و می گوید: یکی از مهمترین اولویت های کاری ما از بدو ورودمان به شهر حمزه آسفالت نمودن خیابانها و معابر این شهر است، زیرا در حال حاضر 75 درصد خیابان های شهر حمزه خاکی می باشند و نیاز به زیرسازی و آسفالت دارند، همچنین از دیگر برنامه های مد نظر ما پیگیری فراوان برای به نتیجه رسیدن طرح جامع است و امیدواریم به زودی طرح جامع شهر نهایی شود.

وی ادامه داد: از این رو تاکنون دو خیابان اصلی شهر اعم از بلوار کوثر و خیابان شهید عبدالحسین سواری را زیرسازی و آسفالت نموده ایم و در کل تاکنون 20 هزار متر مربع آسفالت صورت گرفته است، همچنین برای ترمیم نوارهای حفاری 3900 متر مربع آسفالت استفاده شده و 2000 اصل درخت را هم در میان مردم جهت توسعه فضای سبز توزیع کرده ایم.

 دینارانی بیان داشت: از دیگر اقدامات صورت گرفته در شهرداری حمزه پرداخت 400 میلیون بدهی انباشته به طلبکاران است، همچنین 600 میلیون تومان دیگر بدهی وجود دارد و امیدواریم بتوانیم با حمایت مسئولین این رقم را هر چه سریعتر پرداخت کنیم، جدای از موضوع فوق 7 هزار متر زمین مربوط به فضای سبز از راه و شهرسازی گرفته ایم و انشاء الله به زودی این مهم در برنامه های آینده کاری ما قرار می گیرد و با حفر چاه طی 6 ماه آینده این زمین را به چمن می رسانیم و با این مهم توسعه فضای سبز را هم شاهد خواهیم بود.

 شهردار حمزه تصریح کرد: بازسازی و تعمیر پایه های روشنایی، محوطه سازی شهرداری و آسفالت خیابان های اطراف، نظافت روزانه شهر و جمع آوری 15 تن زباله به صورت شبانه روزی که اغلب مربوط به فضولات دامهای ساکنین این شهر است، پیگیری جهت احداث کتابخانه، راه اندازی زمین چمن فوتبال، خرید ماشین آلات مورد نیاز شهرداری، احداث یک کارخانه ماسه شویی و سنگ شکن و همچنین تعیین تکلیف اراضی و زمین های مالکین از برنامه های مد نظر شهرداری حمزه می باشد.

 وی ادامه داد: در حال حاضر شهرداری حمزه با 2 خودرو کمپرسی و ماشین حمل زباله مکانیزه مشغول جمع آوری زباله های شهر می باشد، اما طبیعی است برای بهینه سازی این مهم نیاز به یک خودرو حمل زباله مکانیزه، یک کمپرسی، یک لودر، بیل بکهو، آمبولانس و ماشین آتش نشانی داریم تا بتوانیم بخشی از نیازهای ماشین آلات شهرداری این شهر 9 هزار نفری را مرتفع نمائیم. 

دینارانی گفت: یکی از مهمترین مشکلات شهرهای کوچک عدم تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای رفع مشکلات است، از این رو ما در سال گذشته با پیگیری های فراوان توانستیم 700 میلیون تومان ابلاغیه جهت یک سال بودجه عمرانی شهر بگیریم، اما متاسفانه تنها 30 درصد این رقم به شهر حمزه اختصاص یافت، یعنی چیزی حدود 260 میلیون تومان، همچنین امسال هم همین رقم 700 میلیون تومانی ابلاغ شده ولی طبیعتا با توجه به شرایط کنونی این رقم به ما پرداخت نمی شود و اگر هم پرداخت شود باز نمی تواند جوابگوی مشکلات شهر باشد. شهردار حمزه گفت: خوشبختانه اما رقمی که به ما یعنی همان 260 میلیون تومان اختصاص یافت به صورت صد در صد جذب و خرج مسائل عمرانی شهر شد و بخشی از این اعتبار هم به طلبکاران ما پرداخت شد، اما طبیعی است که برای بازسازی قبرستان و غسالخانه شهر به اعتبار نیاز داریم، زیرا شهر فاقد غسالخانه است ،

همچنین لازم به ذکر است که حمزه از سال 88 تاکنون شهر شده و مشکلات فراوانی دارد و بدلیل اینکه فاصله 20 دقیقه ای تا دزفول دارد سرمایه گذاری در این شهر با مشکل روبه رو می شود، اما در حال حاضر می توان در زمینه گردشگری، ایجاد کارخانه سنگ شکن، ماسه شویی و ... سرمایه گذاری صورت گیرد، همچنین 1500 هکتار زمین خوب در شرق شهر حمزه وجود دارد که می توان به فعالیت های صنعتی خوبی در آن پرداخت و شهرداری هم تمام تلاش خود را برای تسهیل در امور سرمایه گذاری در شهر انجام می دهد.

وی خاطر نشان ساخت : خوشبختانه در شهر حمزه شرکت های بزرگی از جمله خمیرمایه، کربن بلک، روغن نباتی گلستان، پودر صنعتی، باغها و شرکت فدک، شرکت نیک تابان دز که تولید کننده محصولات بتنی است، ماسه شوی های فراوان که 12 مورد آن محرز گشته، مجتمع دامداری محمدی، کارخانه بوجاری گندم و شرکت های تعاونی کشاورزی وجود دارد، ولی مالیات بر ارزش افزوده کمی از استان به شهر حمزه پرداخت می شود، از این رو ما معتقدیم اگر مالیات بر ارزش افزوده این واحدهای تجاری به شهر حمزه اختصاص یابد قطعا رقم خوبی خواهد بود و بخش عمده ای از مشکلات شهر مرتفع می شود.

 دینارانی تصریح کرد: برای رسیدن به شهری که امکانات اولیه شهری را داشته باشد، نیاز به 4 سال زمان و 16 میلیارد تومان اعتبار داریم ، آن وقت رسیدن به شرایط مناسب برای زندگی شهروندان دور از دسترس نخواهد بود، همچنین لازم به ذکر است برخی روستاهی اطراف ما که بعضا جمعیت 3هزار نفری دارند به مراتب اعتباری بیش از شهر حمزه دریافت می کنند و امیدواریم بتوانیم این نیازها را برای زندگی درخورشان مردم برطرف و تامین کنیم. شهردار حمزه در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به دگر مشکلات شهر حمزه گفت: یکی دیگر از مهمترین مشکلات شهر حمزه نداشتن سند ثبتی جهت گرفتن پروانه ساخت از شهرداری برای مالکین می باشد، از همین رو ساخت و سازها بیشتر غیرمجاز است و درآمد شهرداری هم از این طریق بدلیل کم درآمد بودن شهروندان به ماهی 10 میلیون تومان می رسد، این در حالی است که هزینه های جاری شهرداری و پرداخت حقوق 21 نفر پرسنل، آب و برق و گاز و ماشین آلات و ... 36 میلیون تومان می شود.

وی گفت : متاسفانه سازه های سکونتی و شهرسازی در این شهر به اوایل انقلاب برمی گردد و با توجه به اینکه بنیاد مهاجرین 36 هکتار از منابع طبیعی برای اسکان مهاجرین جنگ در نظر گرفته بود این شهر تشکیل شد و طبیعی است که مشکلات فراوانی برای این شهر بوجود آمده و می آید، اما اگر طرح جامع شهر تصویب شود می توانیم به احداث بازارچه خوشبین باشیم، پیاده روها را ساماندهی کنیم و از وضعیت خاکی و آسفالت بودن رهایی بخشیم، دستفروشان را که متاسفانه بعضا در وسط خیابان بساط پهن می کنند ساماندهی کنیم و خواسته های اصلی شهروندان که مرتبط به آسفالت، جوی و جدول جهت دفع آبهای سطحی می شوند، روشنایی معابر، تعیین تکلیف زمین و مالکیت و سند شهروندان و نهایتا بخشی از اشتغال را تامین نمائیم. 

دینارانی بیان داشت : خوشبختانه در شهر حمزه میزان تحصیلات جوانان خوب است و بعضا شاهد نیروهای جوانی هستیم که فوق لیسانس عمران و آبادانی شهرها و روستاها و یا فوق لیسانس برنامه ریزی شهری دارند و طبیعی است که از تفکرات آنها و نخبگان شهر برای پیشبرد امور شهری بهترین استفاده را بکنیم. موضوع دیگری که شهردار شهر حمزه به آن می پردازد موضوع مدیریت واحد شهری است: بدون شک اگر این مهم رعایت شود موازی کاری در شهرها کمتر خواهد شد، زیرا یک نهاد خدمات رسان مشغول آسفالت می شود و بعدها این آسفالت کنده می شود برای لوله گذاری جهت آبرسانی، بعد آسفالت می شود و بعد برای گازرسانی و بعد برای مخابرات و این اقدامات تنها سرمایه های کلانی را به سمتی می برد که بدلیل بی برنامه بودن است، همچنین بارها این مشکل بوجود آمده که شهرداری مانع از کار دستگاه ها بدلیل عدم پرداخت بهای بهسازی نوارهای حفاری شده از سوی دستگاه ها شده، اما بعد با مراجعه فرمانداری و امام جمعه شهرداری کوتاه آمده و بدهکاری های میلیاردی روی دستشان مانده. وی گفت: امیدواریم بتوانیم در پایان دوره چهارم شورا زمین ورزشی چمن را احداث، درآمدهای حقه شهرداری را از شرکت های ذکر شده دریافت و درآمدهای شهرداری را افزایش دهیم، کارخانجات سنگ شکن و ماسه شویی را احداث، 50 درصد بدهی های شهرداری را پرداخت و بحث ترمیم آسفالت و توسعه فضای سبز را آن هم از طریق منابع داخلی به نتیجه برسانیم.

 دینارانی در پایان گفت: جا دارد از نماینده محترم شهرستان دزفول آقای پاپی زاده تقدیر و تشکر ویژه ای نمایم، زیرا ایشان در اوایل تیرماه سال جاری زمان ملاقاتی را برای شهرداری حمزه با معاون عمرانی وزیر کشور تدارک دید و ما توانستیم در آن جلسه قول تامین ماشین آلات شهرداری اعم از کمپرسی، لودر و 100 میلیون تومان را بگیریم، همچنین می بایست از همکاری دلسوزانه و متعهدانه اعضای شورای شهر در راستای رفع مشکلات شهر تقدیر و تشکر شایانی نمایم، زیرا این عزیزان به عنوان منتخبین مردم به فکر توسعه شهر هستند، از طرفی هم می بایست از همکاری ها و رهنمودهای امام جمعه و فرماندار شهر حمزه هم تقدیر نمایم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار