اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۵۱۹
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۸
ایدنی : در 20 بیمارستان تحت پوشش روزانه بیش از 2میلیارد ریال یارانه سلامت پرداخت می شود .

بازدید سرزده دکتر ایدنی و دکتر سودانی از بیمارستان رازی اهواز در راستای نظارت بر اجرای طرح تحول نظام سلامت

 دکتر اسماعیل ایدنی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به همراه دکتر ناصر سودانی، نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی با حضور در بیمارستان رازی اهواز، ضمن دیدار با مسئولین بیمارستان، کارکنان واحد ترخیص و محاسبات و همچنین تعدادی از بیماران بستری و همراهان آنها، از نزدیک، روند اجرای طرح تحول نظام سلامت در این مرکز درمانی را مورد بازبینی قرار دادند و در ادامه در جلسه ای به تبادل نظر در این خصوص پرداختند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی اهواز(وب دا)، دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در این جلسه گفت: در راستای اجرای برنامه های طرح تحول نظام سلامت از تاریخ 15 اردیبهشت ماه مقرر گردیده است که کلیۀ خدمات درمانی قابل ارائه به بیماران بستری مشمول بیمه های خدمات درمانی، تأمین اجتماعی، نیروهای مسلح و کمیتۀ امداد با فرانشیز 10% و بیمۀ روستایی با تعرفۀ 5% برای دریافت کنندگان این خدمات محاسبه گردد و اگر بیماری هنگام مراجعه به بیمارستان فاقد هرگونه بیمه ای باشد در محل توسط بیمارستان بیمه سلامت ایرانیان خواهد شد و در نهایت فقط 10 درصد تعرفه دولتی را پرداخت خواهد کرد.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح گسترش عدالت در سلامت بخصوص در کاهش میزان پرداخت های درمان  از جیب مردم بوده است، و با توجه به اینکه در حدود 3 ماه از آغاز اجرای این طرح میگذرد شاهد دستاوردها و نتایج دیگری از جمله افزایش کیفیت خدمات و گسترش برخورداری مردم از خدمات درمان و رضایت مندی بالای آنها بوده ایم.

رئیس ستاد اجرایی طرح تحول نظام سلامت در استان خوزستان با بیان این مطلب که کاهش هزینه ها به دلیل اجرای طرح برای برخی از مردم غیر قابل باور بوده است ادامه داد: تا پیش از این قیمت ملزومات پزشکی دچار لجام گسیختگی و عدم نظارت بوده است که از مهمترین دستاوردهای این طرح مدیریت تهیه و توزیع این ملزومات بوده است که در نهایت باعث کاهش چشمگیر پرداختی از سوی  مردم شده است، به عنوان نمونه قیمت لنز طبی تا پیش از اجرای طرح 480 هزار تومان بوده است ولی در حال حاضر به کمتر از 200 هزار تومان رسیده است که با احتساب 10 درصد پرداختی از سوی بیمار در طرح تحول نظام سلامت، قیمت آن به 20 هزار تومان خواهد رسید که تفاوت چشمگیر و قابل ملاحظه ای را با قبل از اجرای طرح نشان میدهد.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور ادامه داد: تا قبل از 15 اردیبهشت برای تهیه ملزومات پزشکی اعم از البسه، دارو و... بیمار به خارج از بیمارستان مراجعه می کرد ولی در طرح فوق کلیه این خدمات توسط بیمارستان تامین خواهد شد و اگر خدمتی در بیمارستان وجود نداشت و نیاز به ارجاع بیمار به بیمارستانی دیگر وجود داشته باشد، بیمارستان مبدا کلیه هماهنگی های لازم را برای ارائه خدمت مذکور،  بدون دریافت هزینه در بیمارستان مقصد انجام خواهد داد.

وی تاکید کرد: همین کاهش پرداختی از جیب مردم و آسودگی آنها از تهیه ملزومات پزشکی و دارو و... نوعی تکریم و احترام به بیمار و همراهان وی است و بطور قطع تلاش و جهت حرکت ما در عمل به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند ما می خواهیم اگر در خانواده ای بیماری وجود داشت آن خانواده تنها رنج بیمارداری را داشته باشند، به سمت کاهش نگرانی ها و دغدغه های مردم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به این مطلب که بافت بیمارستانی استان بسیار فرسوده است خاطرنشان ساخت: برای بازسازی بیمارستانها و خرید تجهیزات پزشکی و رساندن سطح خدمات پزشکی به حد استاندارد و متناسب با نیازهای استان به بودجه ای برابر با 640 میلیارد تومان نیاز است که با پیگیری های انجام شده تاکنون حدود 176 میلیارد تومان آن تامین شده است.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور گفت: در 20 بیمارستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اهواز روزانه بیش از 2میلیارد ریال یارانه سلامت پرداخت میشود و این میزان پولی است که قبلا توسط بیماران و از جیب آنان پرداخت می شد.

این مقام مسئول ادامه داد: بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت، امکان اقامت پزشکان و متخصصان به دلیل احداث پاویون پزشکان در بیمارستان های استان فراهم شده است که این دغدغه بیماران را به حداقل میرساند چراکه دسترسی به پزشک متخصص در هر لحظه از شبانه روز فراهم خواهد بود که این بسته حمایتی نیز به مرور در تمام بیمارستان ها در حال شکل گیری کامل و عملیاتی شدن است.

ایدنی در پایان گفت: دانشگاه علوم پزشکی اهواز تنها دانشگاه کشور است که هیچ بدهی به کارکنان ندارد و تمام بدهی های کارکنان و پزشکان و کادر درمان به روز پرداخت شده است.

دکتر ناصر سودانی نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه ضمن تقدیر از خدمات و تلاشهای دکتر اسماعیل ایدنی، وی را یکی از افتخارات استانی و ملی دانست و گفت: طرح تحول نظام سلامت مربوط به بیمارستان های دانشگاهی، یکی از مهم ترین و انقلابی ترین اقدامات دولت یازدهم است که رضایت مندی در سطوح بیماران، مراجعه کنندگان و همراهان، کارکنان و پزشکان و متخصصان مشاهده می شود.

وی افزود: درقالب اجرای این طرح رویکردی نوین برای حل مشکلات پرسنل در زمینه مسائل حقوقی، کارانه، تکریم و رسیدگی به امور رفاهی و خدمات آن ها اعمال شده تا بتوانند با آرامش بیشتری به بیماران خدمات رسانی کنند.

سودانی تصریح کرد: از آنجایی که با اجرای این طرح، بیماران بستری فقط 10 درصد و روستاییان5 درصد هزینه را پرداخت می کنند، در نتیجه دغدغه بیماران برای پرداخت هزینه کاهش یافته استهمچنین تمام نیازمندی های بیماران اعم از تجهیزات، لوازم و داروهای مورد نیاز در بیمارستان تامین می شود.

وی اضافه کرد: با توجه به این که با اجرای طرح تحول نظام سلامت، مراجعات مردم به بیمارستان های دولتی افزایش یافته است در نتیجه سختی کار مجموعه مسولان درمانی، بهداشتی و پرسنل افزایش می یابد و به همین دلیل باید برنامه ای برای جبران سختی کار دراستان ها ازجمله خوزستان تعیین شود.

سودانی به حمایت های مجلس از طرح اشاره کرد و گفت: برای حمایت از طرح تحول نظام سلامت، مجلس هشتاد هزار میلیارد ریال اعتبار برای امسال در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار داده است که این نگاه حمایتی در تک تک نمایندگان مشاهده می شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بازدیدهای روسای دانشگاه ها به همراه نمایندگان مجلس، افق دید حمایتی تازه ای را باز می کند تا در جهت استمرار این طرح در مجلس تلاش کنیم.

وی در خصوص بیمارستان رازی اهواز اظهارداشت: با وجود فرسودگی بالای بیمارستان اما همت مسولان در جهت بازسازی تحسین برانگیز است و انشالله بیمارستان جایگزین در صورت تامین اعتبار ظرف سه سال آینده به بهره برداری برسد.

لازم به ذکر است در این بازدید پاویون استقرار شبانه پزشکان متخصص مقیم در بخش های مسمومیت، عفونی و بی هوشی در بیمارستان رازی اهواز در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت افتتاح و راه اندازی شد تا بیماران در کمترین زمان ممکن به پزشک دسترسی داشته باشند.
این پاویون به مساحت 72 مترمربع با هزینه ای بالغ بر 870 میلیون ریال اعتبار جهت احداث و تجهیز از محل اعتبارات طرح تحول نظام سلامت افتتاح و بهره برداری شد.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۹
comment
comment
علیرضا م
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
comment
0
1
comment سلام . درود خدا بر نماینده سختکوش و بی حاشیه استان . امیدواریم این بازدیدها ی سرزده تداوم داشته و باعث رسیدگی به وضعیت بیماران و مردم مراجعه کننده باشد . انشاا...
comment
علیرضا م
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
comment
0
1
comment سلام . درود خدا بر نماینده سختکوش و بی حاشیه استان . امیدواریم این بازدیدها ی سرزده تداوم داشته و باعث رسیدگی به وضعیت بیماران و مردم مراجعه کننده باشد . انشاا...
comment
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
comment
0
1
comment تلاش و جنب و جوش و پشتکار آقای دکتر ایدنی ریاست محترم دانشگاه قابل توجه و قدردانی است و امیدواریم همه مدیران اینچنین باشند و کار محور و تلاشگر باشند.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
comment
0
0
comment ضمن خسته نباشید به آقای دکتر ایدنی. امیدوار بودیم با تغییر رییس قبلی ... اوضاع اجرایی - علمی و نظم در دانشکده سر و سامان پیدا کند و فردی سخت کوش ؛ شایسته ؛ شجاع ؛ عدالت ورز ؛ قانون مدار و از باسواد ترین افراد جانشین... شود ولی متاسفانه بر اساس شایسته سالاری این انتصاب انجام نشد.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
comment
0
0
comment سلام علیکم . یکی از عوامل پیشرفت در هر سازمان ، وجود مدیرانی است که بتوانند با توانایی، ذهن خلاق تلاش ؛ سخت کوشی و آینده‌گری سازمان را به اهداف ترسیم شده خود برسانند؛ مسأله‌ای که کمتر مدیری به دنبال آن می‌رود و در مقابل همه تنها به مدیر شدن می‌‌اندیشند که چگونه گره از کار خود بگشایندو از منافع جنبی مدیر شدن استفاده ببرند . در نظام اداری ما، ارزیابی برای همه اجزای یک دستگاه هست تا برسیم به مدیری که فارغ است از ارزیابی. مدیر دولتی را با هیچ نمی‌سنجند. برای مدیر دولتی، همین که در مجموعه تحت امرش، کسی نق نزند و اعتراضی نکند، کافی است. بالاترین دستمزد و مزایا را مدیر می‌گیرد و بالاترین شأن اجتماعی و اقتصادی را هم همین مدیر دارد. آیا در همه دنیا این گونه است؟ در بسیاری از نقاط دنیا، مدیر از جنس مدیران ما که بیشتر یک هماهنگ‌کننده هستند، نمی باشند. متخصصی که کار کلیدی مجموعه‌ای را انجام می‌دهد، به لحاظ نمودار اداری، زیر دست مدیر قرار می‌گیرد، اما حقوق بالاتری می‌گیرد و همین، شأن بالاتری به وی می‌دهد. در این باره باید گفت که ارزیابی اصلی باید روی میزان کار ؛ تلاش ؛ وجدان کاری و سخت کوشی افراد باشد . مدیران در دیگر نقاط جهان، دستگاهی را اداره می‌کنند، ولی در برخی نقاط مدیر وجود ندارد، بلکه این رئیس هست که برای ایفای مفهوم قدیمی ریاست و نه مفهوم مدیریت، به ایفای نقش می‌پردازند. اگر مدیریت فقط در جهت خدمت صادقانه به مردم و سازمان باشد (بدون برخورداری از مزایای فراوان ) در اینصورت بسیاری چاره را در مدیر شدن نمی دانستند.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
comment
0
0
comment مدیران همچون همه کارکنان باید مورد ارزشیابی و نظارت قرار بگیرند و اگر از وجدان کاری و پویایی و عدالت و قانون مداری و شایستگی و سخت کوشی جهت پیشرفت کارها برخوردار نبودند بدون اغماض عزل شوند. ضمننا از امتیازات محدودی باید مدیران بهره مند باشند تا فرد جهت خدمت واقعی و نه بهره مندی از مزایای آن طالب مدیر شدن باشد.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
comment
0
0
comment مدیران همچون همه کارکنان باید مورد ارزشیابی و نظارت قرار بگیرند و اگر از وجدان کاری و پویایی و عدالت و قانون مداری و شایستگی و سخت کوشی جهت پیشرفت کارها برخوردار نبودند بدون اغماض عزل شوند. ضمننا از امتیازات محدودی باید مدیران بهره مند باشند تا فرد جهت خدمت واقعی و نه بهره مندی از مزایای آن طالب مدیر شدن باشد.
comment
ارباب رجوع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
comment
0
0
comment همین امروز بیمارستان... بودم طرح نظام سلامت در همه بحشها اجرا می شود ولی در بخش اعصاب و روان با دور زدن قانون عملا این قانون را اجرا نمی کنند .
هزینه بستری شدن بیمار به صورت ازاد در یک روز 25 هزار تومان بوده است و ولی الان ان را به روزی 90 هزار تومان رسانده اند و عملا با اجرا شدن نظام سلامت دوباره همان قیمتی را که قبلا پرداخت می کردیم دوباره الان می دهیم .
یعنی قیمت بستری شدن را بالا بردن که با محاسبه تخفیف دوباره همان قیمت قدیمی می شود و عملا هیچ
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
comment
0
1
comment چگونه فردی که رشته تحصلیش هیچ ارتباطی به یک گروه آموزشی ندارد و مورد تایید اکثریت اعضا آن نیست بعنوان مدیر آن منصوب می شود . چرا شایسته سالاری به معنای واقعی در انتصاب بعضی مدیران و روسای دانشکده ها مورد توجه قرار نمی گیرد که شایسته ترین افراد از نظر سواد علمی و پشتکار و وجدان کاری و سوابق کاری منصوب شوند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار