اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۶۶۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۹
دفاع تمام قد چهره ماندگار کشور از وزیر علوم
وظیفه مجلس انتقاد و استیضاح است‏، ولی این کار باید مستند و با علت‌های واقعی انجام شود،ظاهراً استیضاح دلیلی جز بورسیه های غیرقانونی ندارد‎؛ زیرا در هر حال با تغییر دولت‌ها برخی از مدیران و مسئولان نیز تغییر می کنند که این تغییرات نیز طبیعی است و در همه ادوار اتفاق می‌افتد.
استاد دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان این‌که دکتر فرجی‌دانا فردی با سوابق علمی و دانشگاهی، دارای توانایی مدیریتی و پرورش یافته در همین آب و خاک است‏، عنوان کرد: عملکرد وزیر علوم در این مدت مورد تأیید اکثر دانشگاهیان است.
 
پروفسور امیدعلی شهنی کرم‌زاده  در زمینه استیضاح وزیر علوم با بیان این‌که آنچه در خصوص این مسئله در مطبوعات مطرح است، موضوع بورسیه‌های غیرقانونی است، اظهارداشت: ظاهراً استیضاح دلیل دیگری ندارد‎؛ زیرا در هر حال با تغییر دولت‌ها برخی از مدیران و مسئولان نیز تغییر می کنند که این تغییرات نیز طبیعی است و در همه ادوار اتفاق می‌افتد.
 
وی با تاکید بر این‌که وزیر علوم دارای سوابق دانشگاهی، توانایی مدیریتی و فردی پرورش یافته در همین آب و خاک و زمانی رئیس دانشگاه تهران بوده‌است‏، تاکید کرد: عملکرد وزیر علوم در این مدت موردتأیید اکثر دانشگاهیان است؛‎ وزیر علوم نماینده دانشگاهیان و وزیر دانشگاه‌ها است و بنابراین نمایندگان محترم مجلس که حق نقد و استیضاح دارند، بهتر بود در حوزه‌های انتخابی خود و در هر شهری که دانشگاهی وجود دارد با اساتید پیشکسوت و با سابقه در خصوص عملکرد وزیر صحبت و مشورت می‌کردند.
 
این چهره ماندگار ریاضی کشور با تأکید بر این‌که نمایندگان وقتی می‌خواهند وزیر مرتبط با آموزش عالی را استیضاح کنند، لازم است تجربه اساتید پیشکسوت را نیز مدنظر قرار دهند، با ابراز رضایت از عملکرد وزیر علوم‏، اظهارکرد: در جلسه ای که در حضور دکتر فرجی دانا بودم متوجه شدم که بسیار بر کارشان مسلط هستند. وی استادی باتجربه و دارای شخصیتی آکادمیک و دانشگاهی است.
 
شهنی‌کرم‌زاده تاکید کرد: بهترین کسانی که می‌توانند در زمینه عملکرد وزیر قضاوت کنند اساتید دانشگاه‌ها هستند.
 
وی با دفاع از عملکرد دکتر فرجی‌دانا، در خصوص موارد مطرح شده از سوی استیضاح کنندگان در محور کاهش رشد علمی، خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر هیچ کشوری مانند ایران در دنیا چنین رشد بی رویه‌ای در دوره‌های ارشد و دکتری نداشته‌است. این موضوع قطعاً آینده دانشگاه‌ها را با مشکل جدی مواجه می کند و ارزش علم و کیفیت علم را نیز تنزل می دهد؛ بنابراین باید کاری انجام داد.
 
عضو هیأت علمی گروه ریاضی دانشگاه شهید چمران افزود: دانشگاه‌های ما باید بتوانند با دانشگاه های برتر دنیا رقابت کنند اما هنوز مشاهده می کنیم که در فهرست 500 دانشگاه برتر جهان جایی نداریم در حالی که ما در گذشته علمدار علم بودیم. از سوی دیگر در این یکسال اخیر هم‌چنان قوانین سابق و جریانات گذشته بر محیط دانشگاه ها حاکم بوده و چیزی تغییر نکرده‌است.
 
شهنی کرم‌زاده با تصریح بر این‌که رشد کمی و آماری به معنای رشد علمی نیست، به دریافت جایزه فیلدز توسط مریم میرزاخانی اشاره و تصریح کرد: اگر فعالیت دانشگاهی این فرد را مرور کنید، مشاهده می کنید که در 10، 15 سال اخیر مقالات زیادی نداشته‌است. در واقع تعداد مقاله مهم نیست بلکه مهم این است که در یک مقاله‌ی ارائه شده چه کار مهمی انجام شده‌است‎؛ بنابراین باید کیفیت دانشگاه ها و تولید علم را مورد توجه قرار داد. باید زمینه‌ای فراهم کرد که افرادی مانند ایشان به کشور بازگردند و فرار مغزها در گذشته را ریشه‌یابی کنیم.
 
 چهره ماندگار کشور با اشاره به گذشت کمتر از یک سال از آغاز فعالیت وزیر علوم، خاطرنشان کرد: تصور می کنم نمایندگان محترم تا حدودی در این مسئله عجولانه عمل کردند و امیدوارم با توجه به جو عمومی دانشگاه‌ها و نظر کلی دانشگاهیان که به طور مستقیم یا غیرمستقیم به عملکرد وزیر رأی اعتماد داده‌اند، مجدداً با قاطعیت بیشتری به ایشان رأی اعتماد دهند.
 
عضو هیأت علمی گروه ریاضی دانشگاه شهید چمران اهواز همچنین در خصوص فضای سیاسی حاکم بر دانشگاه‌ها، اظهارداشت: معتقدم فضای دانشگاه باید فضای بازی باشد و برای اساتید و دانشجویان شفافیت وجود داشته باشد. البته هنوز به آن صورت که باید این فضا تحقق پیدا نکرده‌است و باید امیدوار بود که وزیر علوم بتواند در این حوزه موفق‌تر عمل کند.
 
شهنی کرم‌زاده در خصوص نکات مثبت مدیریت دکتر فرجی‌دانا، اراده وی برای واگذاری اختیارات واقعی به دانشگاه‌ها، ارتقای کیفیت و به‌کارگیری نیروهای جوان و با استعداد را برشمرد و در خصوص نتیجه استیضاح وزیر ابراز امیدواری کرد: تصور می کنم جو عمومی به گونه‌ای است که نمایندگان عملکرد وزیر را تأیید می‌کنند. در مجموع تصور می کنم دانشگاه دارد امیدواری‌هایی پیدا می‌کند و اساتید می‌توانند کارهای علمی را با روحیه بیشتری به پیش ببرند.
 
 چهره ماندگار کشور  با بیان این‌که وظیفه مجلس انتقاد و استیضاح است‏، ولی این کار باید مستند و با علت‌های واقعی، نه کلی و بدون مدرک انجام شود، افزود: اگر نمایندگان اشکالات اساسی به عملکرد ایشان وارد می‌کنند، آن‌ها را به طور شفاف با مردم در میان بگذارند تا ما هم بدانیم که چه موضوعاتی مطرح است.
 
رئیس دانشکده علوم ریاضی دانشگاه شهید چمران اهواز خاطرنشان کرد: به نظر من تا زمانی که فردی در فضای دانشگاه جرمی مرتکب نشده‌است و برای پیشرفت مملکت کار می کند باید به او اجازه کار داده شود‎؛ نه این‌که فردی تنها به دلیل آن‌که خط سیاسی اش با برخی موافق نیست مورد استیضاح و بازخواست قرار گیرد.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
انتشار یافته: ۴
comment
comment
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
comment
1
6
comment با نظرات پرفسور کرمزاده کاملا موافق هستم. آرزو می کنم همیشه شاد و سالم و تندرست باشند.
comment
آدينه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
comment
1
7
comment درود بر دكتر فرزانه و فرهيخته ايران دكتر كرمزاده
comment
abu
|
Netherlands
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
comment
1
5
comment تقریباً همه تو دانشگاه چمران و به ویژه دانشکده ریاضی میدونند که اگه عشق به زادبوم و زادگاه نبود، شاید که نه، حتماً! حتماً پروفسور کرم زاده هم چنین جایزه ای رو دریافت می کرد و شاید حتی بیشتر ...
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
comment
1
2
comment وزیر علوم مورد تأیید بنده نیز هستند ولی به نظر میرسد نمایندگان مجلس به جای حمایت از نظر اکثریت مردم نماینده قشری خاص هستند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار