اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۲۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۶
اگر اوج بحران انتخاب هیات ریییسه شورای چهارم کلانشهر اهواز را مساله آبستراکسیون و سخنان جنجالی سردار علی ناصری فرض کنیم و از طرفی دیگر نمایشی از رشد و کمال در حل و فصل داوری را بخواهیم از خود نشان دهیم لاجرم راهی نداریم مگر این که فراکسیون سومی در شورا به حکم میانجیگری پیدا شود و سردمدار وحدت و اتحاد فراگیر بین اعضای دو فراکسیون شود.
عبدالرحمن نیک سرشت

مساعی جمیله روشی برای حل و فصل مسالمت آميز اختلافات بين المللی که به موجب آن يک طرف سومی با رضايت دول دارای اختلاف به صورت وساطت دوستانه تلاش می نمايد مذاکره بين دولت های مربوط را امکان پذير کند بدون اينکه لزوم پيشنهادات اساسی برای حل اختلاف به آنها ارايه نمايد.

مساعی جميله ملايم ترين روش نوع مشارکت دولت ثالث در حل و فصل اختلافات بين المللی است. فردی که مساعی جميله را بر عهده می گيرد امکان دارد نماينده يک دولت سومی ، عضوی از سازمان های بين المللی ، سازمان های بين المللی غير دولتی ويا حتی شخص خصوصی غير مرتبط به دولت باشد.

اغلب مساعی جميله با ميانجيگری اشتباه می کنند. ولی تفاوت امر اين است که فرد در مساعی جميله صرفاً يک طريقه ارتباط وتماس بين طرف های قضيه حتی پس از بروز خصومت است و معمولاً با آنها به طور جداگانه ملاقات می نمايد.در حاليکه ميانجی به مفهوم اخص کلمه ، بطور فعال در مذاکرات طرف های ذيربط شرکت می کند و به يافتن راه حل مساله مورد اختلاف کمک می نمايد. می توان گفت که تفاوت اصلی بين اين دو حالت در ميزان مشارکت و درجه دخالت در مساله است.
{.دانستنیهای حقوقی (مساعی جمیله) 
Good Offices – مساعی جميله}

اگر اوج بحران انتخاب هیات ریییسه شورای چهارم کلانشهر اهواز را مساله آبستراکسیون و سخنان جنجالی سردار علی ناصری فرض کنیم و از طرفی دیگر نمایشی از رشد و کمال در حل و فصل داوری را بخواهیم  از خود نشان دهیم لاجرم راهی نداریم مگر این که فراکسیون سومی در شورا به حکم میانجیگری پیدا شود و سردمدار وحدت و اتحاد فراگیر بین اعضای  دو فراکسیون شود.

تلاش های اخیر  شیرمردی و خویشتن داری اسکندر زنگنه در روزهای اخیر موید این مدعاست . پس ما شاهد این اتفاق خجسته هستیم و امید می رود که جلسه ی دوشنبه خروجی تعیین کننده و پایداری از ثبات مدیریت در حوزه ی شهرداری کلانشهر اهواز در بر داشته باشد. 

حالیه فضای دوستی و مودت کم کم دارد بر مناسبات سیاسی درون شهری سایه می گسترد و این مهم را ما  مدیون نخبگان متعهد و عملگرا  شهری هستیم.

بزرگانی که آتش بیاران معرکه را پس زدند و با راهکارهای خردمندانه ی خود از بروز درگیری و اختلاف جلوگیری کردند.

در اینجا بایستی از تلاش همه جانبه ی اعضای محترم شورای اسلامی کلانشهر اهواز مبتنی بر گذشت و رفاقت بی دریغ آنها تشکر بنماییم و نوید ادامه ماموریت خوبی را برای آنان پیش بینی نمود.

امید است که حدیث معروف "کلکم راع و کلکم مسوول و عن  رعیته " بار دیگر به عنوان یک سنت حسنه در بین مردم استان ما نهادینه شود.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
انتشار یافته: ۱
comment
comment
سعيد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
comment
0
0
comment آقاي نيك سرشت دست بردار مسائل جميله چه ربطي به شورا داره. همه چيزو قاطى نكن توي رشته خودبت قلم بزن
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار