اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴
شهردار اهواز با اشاره به اينكه در كلانشهر اهواز در بحث پسماند و تفكيك زباله در ابتداي راه هستيم گفت: در اين زمينه كارهاي بسياري بايد انجام گردد كه مهمترين آنها موضوع فرهنگسازي و آموزش شهروندي است . همچنين سرمايه گذاري هاي بخش خصوصي نيز در اين زمينه مي تواند موثر باشد.
دومين جشنواره دورريختني هاي ماندني با اعلام نفرات برتر به كارخود پايان داد. آيين اختتاميه دومين جشنواره دورريختني هاي ماندني با معرفي برگزيدگان در بخشهاي مختلف برگزار شد.

 طي مراسمي برگزيدگان دومين جشنواره دورريختني هاي ماندني معرفي شده و مورد تقدير قرار گرفتند.در اين مراسم كه با حضور خبير معاون سياسي واجتماعي استاندار ، مديركل محيط زيست ، شهردار اهواز ، رئيس و برخي اعضاء شوراي شهر و جمع زيادي از شركت كنندگان در جشنواره برگزار شد سيد خلف موسوي شهردار اهواز ، با بيان اينكه اين مراسم به پاس تقدير و تشكراز شركت كنندگان در جشنواره برگزار شده است گفت: امروزه موضوع پسماند و زباله يكي از موضوعات مهم زندگي شهري است . روزانه حدود 700 تن زباله در اهواز جمع آوري مي شود كه ما فقط حدود 54 ميليارد تومان براي رفت و روب شهر هزينه مي كنيم.علاوه براين براي تفكيك هركيلو زباله مبلغ 8 هزار تومان هزينه مي شود و اين تنها هزينه هاي مشهود است درحالي كه هزينه هاي پنهان نيز وجود دارد.

وي درادامه گفت : يكي از نقاط قوت اين جشنواره اين است كه ثابت كرد چيزي دور ريختني نيست بلكه مي توان دوباره از وسايل دورريختني استفاده كرد اين مسئله حتي در مفاهيم قرآني و احاديث ائمه اطهار نيز نقل شده است.
شهردار اهواز با اشاره به اينكه در كلانشهر اهواز در بحث پسماند و تفكيك زباله در ابتداي راه هستيم گفت: در اين زمينه كارهاي بسياري بايد انجام گردد كه مهمترين آنها موضوع فرهنگسازي و آموزش شهروندي است . همچنين سرمايه گذاري هاي بخش خصوصي نيز در اين زمينه مي تواند موثر باشد. در كشور هاي ديگر به زباله طلاي سياه گفته مي شود و از آن سرمايه بسياري استخراج مي شود در حالي كه ما براي تفكيك زباله ها بايد پول هم پرداخت كنيم. اين نقطه ضعف بزرگ ماست كه انشاا... با كمك شوراي شهر ، سرمايه گذاران و شهروندان بتوانيم در اهواز شاهد كارهاي بزرگي باشيم.

سيد خلف موسوي افزود: شان برگزاري اين جشنواره اين است كه ما مي توانيم در خانه نيز دست به تفكيك بزنيم و بسياري از دورريختني ها را دور نريخته و دوباره استفاده كنيم.افرادي كه اينجا حضور دارند دست به اين كار زده اند و امروز ما از اين خانواده هاي عزيز تقدير مي كنيم كه سرمشقي و الگويي براي ساير شهرونداني شوند كه فرصت شركت در اين جشنواره را پيدا نكردند و اميدواريم همه به سمتي برويم كه سرمايه هاي شهر اهواز را حفظ كنيم.

خبير معاون سياسي اجتماعي استاندار خوزستان نيز با تشكر از شهرداري به سبب برگزاري اين جشنواره گفت : بحث دور ريختني ها و مواد زائد مسئله مهمي است كه همه ما با اين مناظر ناخوشايند در سطح شهر و پيرامون شهر آشنا هستيم و متاسفانه شايد توجهي به اين موضوع نمي كنيم كه چه بلايي بر سر خودمان و محيط زندگي مان مي آوريم . اگر اين روند همچنان ادامه يابد روزي ميرسد كه دچار مشكلات جدي خواهيم شد.
وي درادامه گفت: ابتدا بايد به اين فكر كنيم كه نبايد چيزي را دور ريخت و محيط زندگي را آلوده كرد و بعد به اين فكر كنيم كه مواد بلا استفاده را تفكيك كنيم .براي اين منظور بايد در همه احساس شهروندي و فرهنگ شهروندي وجود داشته باشد و همه در اين كار مشاركت كنند.همانطور كه دولت وسازمانهايي كه خدمات به مردم ارائه مي دهند مسئوليت دارند كه به شهروندان توجه داشته باشند خود شهروندان هم نسبت به همديگر و محيط زيستشان و نسبت به سازمانهايي كه خدمات ارائه مي دهند مسئوليت دارند و مطمئنا هيچ چيز بدون مشاركت مردم عملياتي نخواهد شد.

معاون استاندار خوزستان با اشاره به استفاده از سازمانهاي مردم نهاد و تشكلهاي غير دولتي گفت: اگر احساس حركت جمعي ايجاد شد مي توانيم به شهر پاك فكر كنيم زيرا شهر با شهروندان ساخته مي شود و هويت مي يابد.وي در پايان سخنان خود ضمن تشكر از شهرداري گفت : اميدواريم اين حركت تبديل به حركت جمعي شود و اثرات آن را در زندگي لمس كنيم.

آهن جان معاون اموراجتماعي وفرهنگي شهرداري نيز با تبريك ايام دهه ولايت گفت: اين جشنواره در آذرماه 1392 با همراهي و حمايت اساتيد دانشگاه  شهيد  چمران  و باراه اندازي شوراي سياست گذاري آغاز شد كه در نهايت 851 اثر در بخشهاي مختلف به دبيرخانه اين جشنواره ارسال شد و نمايشگاهي نيز با هدف كاهش توليد زباله و تفكيك زباله از مبداء در اين خصوص برگزار گرديد.
وي درادامه گفت: در برنامه ريزي توسعه فرهنگي با شعار آموزش شهروندي ، ارتقاء فرهنگ عمومي و بالا بردن حس تعلق به شهر با مشاركت شهروندان امكان پذير است . امروزه روزانه توليد زباله در شهر اهواز  وساير كلان شهرها ميزان چشمگيري است كه در صورت كاهش توليد زباله مي توانيم شهر زيباتري داشته باشيم.

وي در پايان از حمايت هاي اعضاء شوراي شهر  و شهردار اهواز تقدير كرد و گفت : انصافا در مدتي كه سيد خلف موسوي سكان دار شهرداري اهواز است آرامش كاملي در شهرداري حاكم است كه الحمدلله در اين آرامش مديران شهرداري و كاركنان مشغول كار و خدمات دهي به شهروندان هستند تاشهري زيبا و شهرونداني با نشاط داشته باشيم.

در پايان اين مراسم ضمن تقدير از داوران جشنواره برندگان بخشهاي كودكان ، نوجوانان ، بزرگسالان  و بخش ويژه معرفي شده و با اهداء تنديس جشنواره ، لوح تقدير و هديه نقدي از آنان تقدير به عمل آمد.همچنين در هريك از اين بخشها آثاري نيزبا نگاه ويژه داوران مورد تقدير قرار گرفتند.

گفتني است : يكي ديگر از بخشهاي اين مراسم اجراي تقليد صداي خوانندگان مشهور توسط هنرمند كشوري ساسان كريمي بود.

اين مراسم به همت مديريت آموزش شهروندي ، معاونت اموراجتماعي وفرهنگي شهرداري بعداز ظهر 15 مهرماه در تالار اجتماعات نفت كوي فدائيان اسلام برگزار شد.  
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار