شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰
مدیرنظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی اهواز؛
نویسنده: حسین عبدالعزیزی
تامین غذای سالم برای همه جامعه مسوولیت خطیری است و نیاز به همکاری بین بخشی، حکومت و مردم دارد.
به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، سیمین فقهی مدیر نظارت بر مواد غذائی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی این دانشگاه ، با بیان اینکه مهمترین هدف سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد ( فائو) دسترسی همه افراد جامعه به غذاي سالم است، گفت: بر اساس برنامه چهارم و پنجم توسعه، دولت موظف به تامين غذاي سالم وكافي مورد نیاز جامعه است.
وی تصریح کرد: به همین منظور شورای عالی سلامت و امنیت غذائی تشکیل شده و این شورا در استان خوزستان هم به رياست استاندار ودبيري رياست دانشگاه علوم پزشكي اهواز در حال فعالیت است.
فقهی با اشاره به اینکه تامین غذای سالم برای همه مردم یک مسئولیت بزرگ است و از توان یک سازمان به تنهایی خارج است، اظهار کرد: این مسوولیت خطیر نیاز به همکاری بین بخشی، حکومت و مردم دارد.
مدیر نظارت بر مواد غذائی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، در ادامه خاطرنشان کرد: از آنجایی که مخاطرات تهدید کننده سلامت مواد غذایی می تواند در هر مرحله از زنجیره مواد غذائی اتفاق بیفتد، نیازمند یک مجموعه با سیاست گذاری صحیح هستیم که سلامتي غذا از مزرعه تا سفره را کنترل کند. 
فقهی افزود: تضمین سلامتی و ارتقاء کیفیت مواد غذائی، اجرای برنامه های پیش نیازی و سیستم های مدیریت ایمنی غذا در کارخانه ها، از جمله اهدافی است که در سازمان غذا و دارو پیش بینی شده است .
این مقام مسئول تاکید کرد: بررسی وضعیت باقیمانده های سموم دفع آفاتی در محصولات کشاورزی پر مصرف از دیگر طرح های سازمان غذا و دارو است که در حال حاضر در ده قطب کشور همچون خوزستان در حال اجراست و از سه ماهه دوم سال 93 آغاز شده است ونتايج آن متعاقبا توسط سازمان غذا ودارو كشور برای سياستگذاري سلامتي غذا اعلام خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار