اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۴
با پیگیری های مستمر رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی و با همت دکتر قدرت قاسمی پور مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی و آرش آذرپناه یکی از دانشجویان این رشته، کار انتقال، تفکیک و دسته بندی گنجینه ارزشمندی از کتب چاپ سنگی، چاپ سربی و نسخ خطی از محل کتابخانه قدیم دانشکده واقع در فلکه سه گوش به دانشکده ادبیات و علوم انسانی صورت پذیرفت.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز، دکتر علیرضا جلیلی فر رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی در این خصوص اظهار داشت: کتب مذکور از نسخه های منحصر بفرد بوده و از ارزش مادی و معنوی بسیار بالایی برخوردارند. 
به گفته وی، در برخی موارد قدمت این کتب به بیش از پانصد سال می رسد. تعدادی از این کتب به زبان فارسی و چاپ مصر، استانبول، کلکته، کابل و دهلی بوده و با قدمتی صد ساله دارای موضوعات فقهی، علوم بلاغی، ستاره شناسی، تاریخ و ترجمه و تفسیر قرآن کریم و ترجمه های نفیس از صحیفه سجادیه می باشد.
رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی تعداد این کتب را بالغ بر 500 جلد و ارزش مادی آن را بیش از یک میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این گنجینه ارزشمند در 5 سال گذشته پس از انتقال دانشکده ادبیات از سه گوش به پردیس دانشگاهی، در همان محل باقی مانده و از گرد و غبار و خاک آسیب دید که اکنون در حال مرمت و غبار زدایی است.
دکتر جلیلی فر افزود: قدم بعدی در این راستا، فهرست بندی، معرفی و درجه بندی کتب بوده و در صورت تامین اعتبارات لازم، با تهیه عکس، فیلم و فایل فشرده، اطلاعات و متون ارزشمند این گنجینه علمی، ادبی در اختیار علاقه مندان و دوستداران به خصوص دانشجویان دکتری قرار خواهد گرفت.
وی تصریح کرد: این کتب خطی و نسخ قدیمی سرمایه ملی است که امیدواریم با مساعدت و همکاری مسئولان دانشگاه، بتوانیم در نگهداری آنها موفق شویم.
دکتر جلیلی فر با اشاره به اینکه اکثر این کتب در کشور تک نسخه و منحصر بفرد هستند، گفت: می توان با اتخاذ ساز و کارهایی توسط متخصصان، بخشی از این کتب را از طریق دانشگاه در معرض نمایش عمومی قرار داد و بخش دیگر را در موزه دانشگاه به نمایش گذاشت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار