شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۴۷۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۴
مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان تاکیدکرد:
مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان درخصوص موضوع شیرین‌کردن آب دریا، گفت: شیرین‌کردن آب دریا روشی نیست که بتوان از طریق آن مشکل را حل کرد زیرا به هزینه زیادی نیاز دارد و از سویی توجیه اقتصادی و زیست محیطی ندارد. اگر آب دریا شور شود در بلندمدت دچار مشکل می‌شویم؛ پس باید برای موجودات زنده دریا نیز سهمی در نظر گرفته شود.
 مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان بر ضرورت توجه به استفاده پایدار، صرفه‌اقتصادی و ارزش‌افزوده درخصوص بهره‌مندی از آب تاکید کرد.
 
محمدرضا شمسایی، در میزگرد بحران آب و برق که امروز، 20 آبان‌ماه از سوی انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران، شاخه خوزستان در دانشکده مهندسی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهارکرد: همه دولت‌ها از طرح انتقال آب به استان‌های دیگر حمایت می‌کردنند.
 
وی درباره درباره اظهارات مسئولان استان اصفهان درخصوص انتقال آب، افزود: در مساله انتقال آب ما تصمیم‌گیرنده نیستیم و تصمیم‌گیرنده وزارت نیرو است و خوشبختانه جلوی انتقال آب فعلا توسط وزارت نیرو گرفته شده است.
 
شمسایی تصریح‌کرد: با توجه به شاخص‌های انتقال آب از نظر یونسکو، مهمترین موضوع این است که به محیط زیست مبدا لطمه‌ای وارد نشده و دچار مشکل و یا خطر نگردد.
 
وی خاطرنشان‌کرد: 13 استان بالادست رودخانه‌های جاری در خوزستان هستند و ما آخرین استانی هستیم که رودخانه‌های کارون، دز، کرخه، زهره و جراحی به آن می‌رسند و اگر مسائل زیست محیطی در نظر گرفته نشود، در این زمینه وضعیت مناسبی نخواهیم داشت.
 
مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان درخصوص موضوع شیرین‌کردن آب دریا، گفت: شیرین‌کردن آب دریا روشی نیست که بتوان از طریق آن مشکل را حل کرد زیرا به هزینه زیادی نیاز دارد و از سویی توجیه اقتصادی و زیست محیطی ندارد. دریا نیز از آب شیرین سهم دارد زیرا یک اکوسیستم زنده است و میلیون‌ها موجود زنده در آن زندگی می‌کنند و اگر آب دریا شور شود در بلندمدت دچار مشکل می‌شویم؛ پس باید برای موجودات زنده دریا نیز سهمی در نظر گرفته شود.
 
در ادامه مهدی قمشی، عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران و مشاور استاندار خوزستان در امور آب، با برشمردن شاخص‌های تشخیص بحران آب، عنوان‌کرد: هر کشوری که مصرف آب آن بیش از 40 درصد از کل منابع آن کشور باشد، دارای تنش آبی است و متاسفانه ما در ایران از 80 درصد منابع آبی استفاده می‌کنیم و از این نظر جزو کشورهای دارای بحران شدید آب محسوب می‌شویم.
 
وی با بررسی سالانه آورد آب و خروجی آن، افزود: بیش از 90 درصد از آب ما در بخش کشاورزی مصرف می‌شود که باید تدبیری اندیشیده شود تا صنایع ما بتوانند از آب‌های بازیافتی استفاده کند که البته این طرح به تصویب رسیده است.
 
در این میزگرد همچنین محمود جانقربان، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با تاکید بر وضعیت بحرانی منابع برق و آب، گفت: با توجه به این‌که در بیشتر نقاط دنیا ظرفیت تولید نیروگاه‌ها از طریق سوخت فسیلی انجام می‌شود و برابر با مستندات طی چند دهه آینده ذخایر نفت به اتمام می‌رسد، ما باید به دنبال سوخت جایگزین باشیم
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
comment
comment
نگران کارون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
comment
0
2
comment جناب اقای شمسایی؛
چرا کارون لایروبی نمیشود؟!
چرا با الوده کنندگان کارون با اغماض رفتار میشود؟!
چرا از ورود پسابهای کشاورزی به کارون جلوگیری نمیشود؟!
چرا هر روز عرض کارون کمتر میشود؟! اخه ساحل سازی هم یه حدی داره!!
چرا اب شرب مردم اهواز اینقدر بی کیفیت است؟!
چرا کارون به این حال و روز ناخوش درامده؟!
چرا وزارت نیرو از اختصاص اب برای اجرای کامل طرح 550هزارهکتاری امتناع میکند؟
ایا برای پسابهای حاصل از اجرای طرح 550هزار هکتاری تدبیری اندیشیده اید یا قرار است این پسابها هم به رودخانه های استان سرازیر شوند؟!
comment
داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
comment
0
0
comment همت مردم و اعتراض مسالمت امیز انها بود که جلوی دولت را گرفت.
comment
صادق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
comment
0
0
comment با سلام آقا داود عمده مطالب اصلی را بیان کردند
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار