اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲
معاون مطالعات طرح های جامع سازمان آب و برق خوزستان:
معاون مطالعات پایه و طرح های جامع سازمان آب و برق خوزستان گفت: در طرح جامع سامان دهی زه آب های کشاورزی غرب اهواز، زه آب ها به سه نقطه تالاب هور العظیم، تالاب شادگان و انتهای رودخانه کارون برای پیوستن به دریا منتقل می شوند.

' هوشنگ حسونی زاده' چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این طرح به منظور سامان دهی زه آب های غرب اهواز طراحی و مقرر شده است سازمان آب و برق، وزارت نفت و شرکت توسعه نیشکر در اجرای این طرح همکاری کنند.

وی گفت: زه آبی که از کشاورزی بخش غربی اهواز ایجاد می شود مشکلات زیادی را برای نیروی انتظامی که در مرز فعالیت می کنند ایجاد و باعث خراب شدن سنگرها و پایگاه های آن ها شده و علاوه برآن مشکلاتی را برای راه آهن ایجاد کرده است و خرابی هایی را به بار آورده است.

حسونی زاده در ادامه افزود: تالاب هورالعظیم از تالاب هایی است که ظرفیت انتقال آب شور زه آب به آن وجود دارد اما شرکت نفت با وجود مخالفتی که از هفت ماه گذشته در همکاری برای اجرای این طرح کرده است به دلیل چاه هایی که در این تالاب دارد اجازه تخلیه زه آب به این تالاب را نمی دهد.

معاون مطالعات پایه و طرح های جامع سازمان آب و برق خوزستان گفت: شرکت نفت استان به دلیل مخالفت وزارت نفت در همکاری با طرح جامع سامان دهی زه آب های کشاورزی غرب اهواز و همچنین مخالفت وزیر نفت با این طرح وظیفه تهیه سیفون و انتقال 30 کیلومتری زه آب را رد کرد.

وی با اشاره به وظایف سازمان آب و برق و شرکت توسعه نیشکر در این طرح بیان داشت: بر اساس این طرح شرکت توسعه نیشکر وظیفه ایجاد ایستگاه های پمپاژ و سازمان آب و برق وظیفه انتقال زه آب را برعهده دارد.

این مقام مسوول افزود: شرکت توسعه نیشکر وظیفه خود را انجام داده اما به دلیل یک سری مخالفت ها و نبود همکاری از سوی شرکت نفت امکان انتقال زه آب ها وجود ندارد.

حسونی زاده بیان داشت: زه آبی که از کشاورزی غرب اهواز ایجاد می شود افزون بر 90 مترمکعب بر ثانیه برآورد شده است که اگر این زه آب ها به درستی مدیریت شوند در طول چند سال به 60 مترمکعب بر ثانیه کاهش می یابد.

وی با اشاره به اهمیت اجرای این طرح گفت: اجرای این طرح می تواند در انتقال زه آب هایی که توسط طرح 550 هزار هکتاری تولید خواهد شد موثر باشد و به نوعی آینده نگری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار