اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۶۵۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۹
باسمه تعالی

جناب اقای رحمانی فضلی

وزیر محترم کشور و دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر

با درود و سلام

روز 29 آبان در همدان مصاحبه ای داشتید که به وضعیت اعتیاد در ابعاد مختلف پرداختید.

ضمن تشکر از حساسیت به جا و توجه ارزشمند جنابعالی به این پدیده ، ابتدا گزیده ای از مطالب شما را آورده و در امتداد چند نکته را یادآور می شوم:

« گردش مالی مواد مخدر در کشور سالی سه میلیارد دلار معادل 10 هزار میلیارد تومان است که اساس اقتصاد کشور را به لرزه در آورده است....

اینکه 98.5 درصد جمعیت کشور پاک هستند، اظهار کرد: هر چند تنها 1.5 درصد از جمعیت کشور آلوده به موادمخدر است اما باید یک مصون سازی عظیم منبعث از اعتقادات مردم داشته باشیم....

80 درصد از فروشندگان موادمخدر خرده فروشان هستند که اگر نباشند عمده فروشان نمی توانند خودشان اقدام به فروش کند و...»

جناب آقای فضلی!

اعتیاد و مسایل پیرامونی آن چندین دهه است که از مردم ما قربانی می گیرد. از جان گرفته تا پول و غیرت و ناموس!

1- اگر آمار یک و نیم درصد جنابعالی را دقیق بدانیم می شود حدود 1 میلیون و 200 هزار نفر ( که به نظرم این آمار معتادادنی است که در مراکز مختلف تحت مداوی قرار گرفته و به شکلی نام آنها در سیستم درج شده است) و این تعداد اگر ضرب در 5 نفر (بطور متوسط) بشود حدود شش میلیون جمعیت را در برمیگرد که بطور مستقیم و یا حداقل واسطه ی متصل از این افیون خانمان برانداز در رنج و عذاب است.

همسر و فرزند یک معتاد چه گناهی کرده است که مورد انواع آزار روحی، تمسخر و در رنج رفاهیات زندگی و انواع تألمات ناشی از آن باشد؟

2- در یک گردش 10 هزار میلیارد تومانی ( که باز هم این آمار به نظر می رسد دقیق نباشد. زیرا آمار دقیقی از انواع قرارداد های صوری که در اصل پایه ی آن مواد مخدر است و به هیچ وجه تا الان ضبط و کشف نشده است ندارید که به نظرم این رقم باید چندین برابر گردش واقعی ناشی از مواد مخدر باشد) آنقدر جای وسوسه برای مرتکبین جهت ورود به این اقدام شیطانی دارد که آنها ریسکش را ارزشمند می دانند. و از طرفی آنقدر پول باد آورده وجود دارد که بتواند بعضی از افرادی را که شغل آنها انتظام، نظارت و یا قضاوت هست را به آلودگی و شراکت در جرم وسوسه کند.

چه باید کرد؟!

وقتی کسی از ضریب هوشی بالایی برخوردار هست ( مجرمین هم باهوشند و هم قدرت پولی دارند) با توجه به آمارهایی که از فساد اداری و اختلاس ها منتشر می شود، به راحتی در سیستم های مختلف امنیتی، نظارتی و قضایی برای خود مشاور! می گیرند که عنداللزوم در اولین مرحله دستگیری و قضایی تبرئه شوند!!!

3- یک اصل بدیهی بنام مجازات باز دارنده وجود دارد. یعنی مجازات باید متناسب با جرم باشد.اگر یک قانون بعداز یک دوره­ی اجرا موفق به تأثیر و کاهش درصد جرم نشود، معلوم می شود بازدارنده نیست و باید در آن بازنگری کرد!

آیا مجازات اعدام برای قاچاقچیان بازدارنده است؟

به نظر من ، نه.

زیرا نه درصد اعتیاد روبه نزول بوده و نه تعداد قاچاقچیان کمتر شده.حال کاری به نحوه عادلانه مجازات برای افراد نداریم که یک مورد برای معاونت در قاچاق اعدام شده و یک کسی که چند بار حقش اعدام بود ، تبرئه!

جناب وزیر!

تا الان شنیدی که عده ای میگویند 700 میلیون تا یک میلیارد بدهید با یک درجه تخفیف حکم اعدام را به حبس ابد! تبدیل می کنیم؟!

اگر قرار به مجازات باشد فرزند رئیس جمهور با یک کاسب محله نباید فرق کند. اینجانب مصادیقی را دیده و شنیده ام که در مجازات تبعیض شده است.

اینکه چرا مواد مخدر از زمان پهلوی تا الان ریشه کن نشده یک علتش تبعیض در حکم صادره برای قاچاقچیان و آمران این پدیده شوم است.

پیشنهاد:

قانون مبارزه با مواد مخدر می بایست در آن بازنگری جدی شود.اینجانب چند مورد را عرض می کنم و سایر را به وقتی موکول می کنم که حداقل در تیم کارشناسی این پدیده به عنوان یک کارشناس اجتماعی ( که تجربه کار در دادگستری و نهادهای خدماتی و پژوهشی و آموزشی را دارم) بتوانم نظرات خودم را به شکل حقوقی و علمی ارائه بدهم، موکول می کنم.

الف: حکم اعدام باید برداشته شود

ب: مجرم هر کس باشد، به هیچ وجه قابل گذشت و لاپوشی نباشد

ج: اگر تخفیف در مجازات ممکن باشد بازهم بدون توجه به اینکه وابسته به کجا یا چه کسی هست ، اعمال شود.

د: به تناسب جرم در یک منطقه بسیار بد آب و هوا تبعید و تحت سخت ترین کارهای بدنی قرار گیرند.

ها: هر هفته گزارشی از وضعیت فلاکت بار این افراد ظالم و بی توجه به ارزشهای جامعه در برنامه ای خاص از تلوزیون ملی پخش و در آن با این افراد مصاحبه و گزارشهایی تهیه شود که آنها روزی ده ها بار در این اردوهای سخت آرزوی مرگ کنند!!!

و: این قانون یک ماه قبل می بایست به شکل فراگیر همه توصیه های لازم را به دست اندرکاران این افیون پلید اعلام کند تا حتی کسی نباشد که امکان اصلاح می توانست داشته باشد اما بر اثر بی اطلاعی مشمول این قانون سخت شده باشد!

ز: برای مصرف کننده ها هم تدبیری اندیشیده شود که مواد مصرفی را از مراکز خاص دریافت کنند تا در مدت مشخص با کم شدن دوز مواد افیونی آنها هم پاک شده و به جامعه بر گردنند.
 
ارادتمند 
مسلم سلیمانی
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۳
comment
comment
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
comment
0
3
comment مدینه فاضله!!!
comment
کارون
|
-
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
comment
1
0
comment اعدام حذف شود بعدش چه شود .... خسته نباشید کارکارشناسی یعنی این !!!
comment
مردانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
comment
0
1
comment درود خدا بر شیخ مسلم سلیمانی فرزند خلف خوزستان نامه شما مرا بیاد یکی از اشعار زیبای شما می اندازد که در آن نوشته شده بود.داروغه ای را دیدم که پیاله پیاله......
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار