اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۷
تودیع و معارفه رییس‌کل دادگستری خوزستان؛
محسنی اژه‌ای ادامه داد: حقیقتا مردم مستحق کمک هستند. لذا از جایگاه قوه قضائیه آنچه که می‌توان در این جهت کمک کرد نباید دریغ شود. حتی در جایی که باید مجازات صورت بگیرد این مجازات باید در جهت کمک باشد.
مراسم تودیع و معارفه رییس‌کل داگستری استان خوزستان، امروز با حضور محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضاییه در اهواز برگزار شد و با تقدیر از فعالیت‌های محمدباقر الفت در این سمت، فرهاد افشارنیا، دادستان پیشین اهواز به عنوان رییس‌کل جدید دادگستری خوزستان معارفه شد.
 
حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در این مراسم که امروز در مجتمع ملی حفاری ایران در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: اگر امروز همه کشور با روحیه بسیجی وارد شویم هیچوقت مستکبران زیاده‌خواه و زورگوی غرب نمی‌توانند به ما ظلم کنند.
 
وی ادامه داد: تحریم و جنگ را ظالمانه بر ما تحمیل کردند و امروز طلب‌کارانه می‌گویند شرف، عزت و توانمندی علمی خود را زیر پا بگذارید و تسلیم ما شوید تا تحریم‌ها را برداریم. اینها تصور کرده‌اند که این تحریم‌ها ما را از پای در می‌آورد. فکر کردند که ما روحیه و انسجام بسیجی و مقاومت خوزستانی خود را از دست داده‌ایم.
 
معاون اول قوه قضائیه افزود: اگر آمریکا و صهیونیست بدانند که این امت همان امتی است که در مقابل تمام استکبار شرق و غرب‏ نه تنها هشت سال بلکه 35 سال ایستاده است و اگر با همدلی و همفکری و روحیه بسیجی و جهادی همچنان مقابل آنها بایستیم هیچ تحریمی نمی‌تواند بر ما اثر داشته باشد.
 
محسنی اژه‌ای گفت: وقتی نام خوزستان را می‌شنویم؛ استقامت، مقاومت، تمدن بسیار کهن و فرهنگ عمیق به ذهن می‌رسد. خوزستان استانی است که عقبه بسیار درخشانی به همراه دارد و زیبایی‌های طبیعت از شمال تا جنوب را در خود جمع کرده است. همچنین وجود دانشمندان، علما و کسانی که در طول تاریخ ماندگار شدند نیز از دیگر مواهب در این استان است.
 
وی ادامه داد: استان خوزستان شایسته خدمت بی حد و حصر است. سزاوار است که این استان از آن چه که هست بهتر و بالاتر شود. کارهای بسیاری در زمینه توسعه این استان انجام شده اما لازم است بیشتر از این در این استان کار انجام شود. هر مدیری که شب و روز خدمت کند، باید خدا را شکر کند که توفیق چنین خدمتی را در این استان یافته است.
 
معاون اول قوه قضائیه افزود: امروز ساعت‌هایی را برای تقدیر از یک خدمتگزار صرف کردیم که برای مدیران بعدی یک دلگرمی است. در این مراسم از آقای الفت بسیار خوب گفتند که این گفته‌ها بحق بود. اما اگر وی خوب و مدیری موفق بوده‏ بخشی از موفقیت وی بسته به وجود مردم خوب، مسئولان خوب و علمای خوب و همچنین همدلی و همبستگی میان این مجموعه‌ها بوده است و اگر این مردم خوب، مسئولان و علمای خوب نبودند، شاید تلاش آقای الفت به این میزان به ثمر نمی‌نشست.
 
وی‏، محمدباقر الفت را مدیری خدوم، دلسوز، پر کار، خوش‌فکر و با روحیه‌ای جهادی و بسیجی توصیف کرد و گفت: امیدوارم آقای الفت در مسئولیت جدید در معاونت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی قوه قضاییه بتواند از آن جایگاه نیز به استان خوزستان و به تمام کشور خدمتی بیشتر کند.
 
محسنی اژه‌ای در ادامه فرهاد افشارنیا، رییس‌کل جدید دادگستری استان خوزستان را انسانی پاک، فداکار و آگاه به حوزه قضایی و مسائل استان خوزستان دانست و گفت: این استقبال و بدرقه باید به شما درس‌ها بیاموزد. شما امروز در جایگاه رییس‌کل دادگستری استان خوزستان می‌خواهید خدمت کنید و قطعا با دیروز که در جایگاه دادستان اهواز بودید، شرایط کاملا فرق می کند. گستره فعالیت شما به کل استان گسترش یافته و باید به لحاظ کمی و کیفی خود را آماده خدمت کنید.
 
معاون اول قوه قضائیه خطاب به رییس‌کل جدید دادگستری استان خوزستان ضمن تاکید بر مددخواهی بیشتر از خدا، پیامبر(ص)، و ائمه معصومین(ع)، گفت: از امروز در این مسئولیت مشورت‌تان با علما، مسئولین و بزرگان استان و همچنین آقای الفت در معاونت قوه قضائیه بیشتر کنید. مشورت کردن در همه امور هیچ منافاتی با اختیارات و فعالیت‌های شما ندارد. با بزرگان علما و صاحبنظران استان در موضوعات و امور مهم استان مشورت کنید و مطمئن باشید که ضرر نخواهید کرد. باید با همدلی و مشورت یکدیگر کارها را انجام دهید.
 
محسنی اژه‌ای استان خوزستان را دارای ظرفیت‌های بسیار ارزشمند دانست و افزود: استاندار خوزستان به عنوان بالاترین مقام سیاسی در استان، نیروی انتظامی، اداره اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه از جمله این ظرفیت‌هاست که می‌توان از آنها در جهت مشورت و حل مشکلات استفاده کرد. از امروز به عنوان رییس‌کل دادگستری استان خوزستان باید به زیرمجموعه خود با یک نگاه پدرانه بنگریم.
 
وی اظهار کرد: این جابه‌جایی در واقع یک آزمون و تجربه است که در چند استان در حال عملیاتی شدن است. استان خوزستان از جمله استان‌هایی است که دادستان مرکز آن به عنوان رییس‌کل دادگستری منصوب می‌شود. پیش از این نیز این اقدام در استان‌هایی مانند کرمان و فارس انجام شده است. دادستان اصفهان هم به عنوان رییس‌کل دادگستری استان همجوار خود یعنی استان یزد منصوب شده است. لذا این می‌تواند تجربه خوبی برای شما باشد.
 
معاون اول قوه قضائیه عنوان کرد: توقعی که دیروز به عنوان دادستان از مجموعه دادگستری داشته‌اید، فراموش نکرده و امروز در جایگاه رییس‌کل دادگستری مشکلات تمام مجموعه‌های خود را مدنظر قرار دهید.
 
محسنی اژه‌ای به رقم بالای پرونده‌های وارده در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: حدود 500 هزار پرونده وارده در سال 92 برای استان خوزستان رقمی بسیار بالا است؛ برای این موضوع برنامه‌ریزی کنید و راهکارهایی را در پیش بگیرید تا آمار پرونده‌های ورودی کاهش پیدا کند. از جمله این راهکارها این است که اشتغال افزایش یابد، فرهنگ ارتقا پیدا کند، ائمه جمعه و جماعات، رادیو و تلویزیون و استانداری و زیرمجموعه‌هایشان تلاش کنند تا جرم کمتری در استان اتفاق بیافتد.
 
وی اظهار کرد: از مجموع پرونده‌هایی که به دادسراها وارد می‌شوند؛ معمولا پرونده‌های کیفری از نوع پیچیده، جرائم سنگین، جرائم سازمان یافته و جرائم ضد امنیت است ولی در مقابل، نزدیک به 49.5 درصد این رقم مربوط به پرونده های ساده‌ای است که کاهش آمار آن نیاز به یک کار ابتکاری دارد. باید مشورت صورت گیرد تا راه‌هایی برای کاهش این 49.5 درصد پرونده‌های ورودی به دادسراها پیدا کنید.
 
معاون اول قوه قضائیه گفت: شورای حل اختلاف را تقویت کنید. البته نه برای حکم دادن که اگر بنا باشد شورا هم حکم دهد؛ دادسرا می‌تواند این کار را انجام دهد. بنابراین شورای حل اختلاف را در جهت صلح و سازش تقویت کنید چرا که خیر و برکت در صلح و سازش است. بسیاری از پرونده‌های ساده که وارد دادسرا می‌شوند را می‌توان با کمک گرفتن به صلح و سازش رساند.
 
محسنی اژه‌ای ادامه داد: حقیقتا مردم مستحق کمک هستند. لذا از جایگاه قوه قضائیه آنچه که می‌توان در این جهت کمک کرد نباید دریغ شود. حتی در جایی که باید مجازات صورت بگیرد این مجازات باید در جهت کمک باشد.
 
وی اظهار کرد: در استان خوزستان کار بسیار زیادی انجام شده اما جا دارد برای این استان که از آب و خاک، کوه و ساحل، از رودهای فراوان پرآب، و نیروهای خلاق و متدین و همچنین از نعمت بزرگ خدادادی نفت و گاز برخوردار است، همت بیشتری به خرج دهیم تا این استان تکانی بخورد. قوه قضائیه آماده است که از هر آنچه فکر می‌کنید برای توسعه پایدار استان نیاز است، حمایت کند. دستگاه قضایی از سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های اقتصادی خوب حمایت خواهد کرد. دست در دست هم می دهیم تا این استان را به رتبه شایسته خود برسانیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار