شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۷:۴۸

معاون خدمات شهری شهردار اهواز گفت: قطع درختانی که در مسیر پروژه‌های عمرانی قرار دارند، متوقف شد.

علیرضا عالی‌پور امروز در گفت‌و‌گو با فارس در اهواز اظهار کرد: با فعال شدن دستگاه موسوم به «درخت‌کن» در شهر اهواز، از این پس درختانی که در مسیر اجرای پروژه‌های عمرانی یا نوسازی املاک قدیمی قرار دارند، قطع نمی‌شوند.

وی افزود: در سال جاری هنگام اجرای پروژه‌های عمرانی، درختان توسط دستگاه درخت‌کن به فضای سبز یا پارک مجاور آن منطقه منتقل می‌شوند.

عالی‌پور اظهار کرد: فعالیت این دستگاه از اردیبهشت‌ماه آغاز شده است و طی این مدت در منطقه 2 شهرداری اهواز شش اصله درخت، در منطقه 7، هفت اصله درخت و در منطقه سه شهرداری 54 اصله درخت جابه‌جا شده‌اند.

معاون شهردار اهواز همچنین از افتتاح بزرگ‌ترین نهالستان شهرداری اهواز خبر داد و گفت: این نهالستان با ظرفیت تولید 500 هزار نهال در سال، امروز همزمان با سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: این نهالستان با 214 میلیون تومان مشارکت بخش خصوصی در زمینی به وسعت 1.5 هکتار در پارک شهروند اهواز قرار داشته و گلخانه‌ای به وسعت 6 هزار مترمربع دارد.

به گفته وی، نهال آکاسیا، جمبو، کُنار، انجیر معابد، انجیر بنگال، نخل، برهان و ...؛ همچنین درختچه‌های گلدار از نوع ختمی، انواع گل کاغذی و شیشه شور در این نهالستان پرورش می‌یابند.

عالی‌پور اظهار کرد: در گذشته اغلب نهال‌هایی که در سطح فضای سبز شهری کاشته می‌شد، نهال‌های یکساله بود که برای باروری آن‌ها‌ زمان زیادی صرف می‌شد و نگهداریشان نیز دشوار بود.

وی اظهار امیدواری کرد؛ با راه‌اندازی نهالستان جدید خلاءهای موجود جبران شود و از این پس در فضای سبز شهری نهال‌های کم‌تر از دو سال کاشته نشود.

این مقام مسئول افزود: پیش از این نیز چهار نهالستان کوچک در شهرداری‌های مناطق 8، 5، 2 و 3 اهواز فعال بود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار