شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۶
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: درخواست استاندار خوزستان برای ایجاد ظرفیتی جهت فعالیت اقتصادی و تجاری مرزنشینان در هندیجان و رونق کسب و کار این منطقه مرزی با نگاه مثبت بررسی و پیگیری می​شود.

حسین ذوالفقاری با اشاره به نگاه دولت تدبیر و امید و وزیر کشور برای توانمندسازی مرزنشینان و استان​های کم‌برخوردار، اظهاركرد: همانند بندر شادگان، به لطف خدا اگر منع قانونی سر راه​مان نباشد این درخواست را با هماهنگی و موافقت وزاري مربوطه، براي هندیجان نيز ارائه مي​دهيم.
 
وي با اشاره به نگاه حمایتی وزارت کشور برای حل مشکلات مناطق مرزی گفت: استان خوزستان در بخش​های امنیتی، انتظامی و مرزی عملکرد نسبتا خوبی داشته و بحمدالله مشکل خاصی به  آن معنا نداشتند اما این​که کارهایی در مرزهای استان باید انجام شود قطعی است و ما امیدواریم که از سال آینده با توجه به این​که مشکلات ما در جنوب​شرق و شمال​غرب کشور رو به کاهش است، بتوانیم اعتبارات بیشتری به استان​هایی مثل خوزستان بدهیم که در واقع در جهت تامین امنیت بیشتر استان تلاش شود.
 
ذوالفقاری ادامه​داد: اخیرا در وزارت کشور در کارویژه شورای امنیت کشور تصویب شد که "کارویژه مرز" زیر مجموعه شورای تامین استان​ها تشکیل شود و در چارچوبی که گفته شده بتوانند تصمیم​گیری کنند و وضعیت مرزها را مدیریت و ساماندهی نمایند.
 
وی افزود: اگر کارویژه​های شورای تامین استان​ها پیشنهادی برای تصویب دارند كه آن​ها را به مرکز پیشنهاد مي​دهند. به نظرم این کار، فرصت خوبی برای ساماندهی، نظام​بخشی به وضعیت مرزها و تصمیم​گیری و تصمیم​سازی فراهم خواهد ساخت.
 
به گفته وی کارویژهای استانی دو وجه دارند؛ یکی تصمیم​گیری در حوزه اختیارات خودشان و دوم تصمیم​سازی برای مرکز است.
 
گفتنی است معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور، در دومین نشست تخصصی مدیران کل امنيتی و انتظامی استان​های مرزی کشور که روزگذشته در محل هتل کارونسرای آبادان برگزار شد، شرکت و پس از آن آبادان را به مقصد تهران ترک کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار