اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۴
در شصت و ششمین جلسه شورای شهر اهواز از فعاليت هاي نا سالم زيست محيطي شركت كربن اهواز انتقاد شد.
به گزارش خبرنگار مهر، عصر امروز در شصت و ششمین جلسه علنی شورای شهر اهواز، لوایح: تعیین منطقه پنج جدید، بودجه سازمان عمران کارون، بیمه گذار پل ولایت، اخذ هزینه مشارکت توسعه فاضلاب و اصلاح شبکه آب از کلیه متقاضیان جدید انشعاب آب و فاضلاب و همچنین انتخاب سه تن از اعضای شورا برای حضور در ستاد هماهنگی انجمن شورایاري های استان مورد بررسی قرار گرفت.

عاشور سواری پور عضو شورای شهر در این جلسه عنوان کرد: شهرداری اهواز فعالیت های بسیار خوبی را در راستای ارائه خدمات شایسته به زوار در مرز های استان انجام داده است.

وی افزود: معاونت برنامه ریزی شهرداری نسبت به تدوین بودجه سال آینده این سازمان اهتمام بورزد تا هر چه سریع تر در صحن شورا مورد بررسی قرار بگیرد.

آذر زمان پور ديگر عضو شوراي شهر نیز با اشاره به مشکلات حاشیه نشینان در شهر گفت: به منظور حل مشکلات ساکنان حاشیه نشین اهواز، نیازمند بازدید و پیگیری شهردار هستیم. متاسفانه شهردار اهواز در این زمینه کوتاهی می کند. برخی از حاشیه نشینان شهر اهواز در منازل 30 متری زندگی می کنند.

عاشور سواری پور عضو شوراي شهر اهواز نيز در جواب این عضو شورا گفت: شهردار اهواز تنها می تواند در این مناطق خدمات شهری ارائه دهد و افزایش مساحت منازل بر عهده وی نیست.

زیبا صالح پور ديگر عضو شوراي شهر اهواز نیز افزود: من یکی از منتقدان برخی فعالیت های شهردار هستم اما در این خصوص در حق شهردار اجحاف کرده اید.

آذر زمان پور نیز در جواب اظهار کرد: حمایت برخی اعضای شورا از شهردار معنادار است. اعضا باید علاوه بر دفاع از منافع شهرداری، نماینده مردم نیز باشند.

وی همچنین با اشاره به مشکلات شهر در حوزه زنان اظهار کرد: سال گذشته طرحی در خصوص اشتغالزایی بانوان به شهرداری ارائه کردم که متاسفانه تا کنون به مرحله اجرا در نیامده است.

غلام رضا سبز علی نیز يكي از اعضاي شوراي شهر اهواز با انتقاد از مشکلات زیست محیطی شرکت کربن اهواز گفت: فعالیت نا سالم این شرکت مشکلات بهداشتی فراوانی برای ساکنان به وجود آورده و شورای شهر باید در این زمینه وارد عمل شود.

در این جلسه از شورای شهر ناجی سواری پور، جانعلی خورشیدی و زیبا صالح پور به عنوان نمایندگان شوراي شهر اهواز ببراي حضور در ستاد هماهنگی انجمن شورایاری های استان انتخاب شدند.

مشاور طرح تعیین محدوده منطقه پنج جدید اهواز نیز با حضور در این جلسه اظهار کرد: در انتخاب محدوده این منطقه به دو مولفه مساحت و جمعیت دقت فراوانی شده به همین منظور قسمت هایي از مناطق شش و چهار اهواز که دارای جمعیت و مساحت فراوانی هستند برای تعیین منطقه پنج در نظر گرفته شده است.

وی افزود: الویت اول ما در تعیین محدوده سطح دسترسی شهروندان به خدمات شهری است.

در انتها اعضای شورای شهر با طرح پیشنهادی شهرداری در خصوص تعیین محدوده پنج جدید موافقت به عمل آوردند.

ابراهیم نوشادی معاون شهرداري اهواز نيز در جلسه در خصوص تعیین بودجه سازمان عمران کارون گفت: بودجه پیشنهادی شهرداری برای این سازمان 24 میلیارد تومان است که 23 میلیارد تومان از این بودجه در بخش عمرانی هزینه خواهد شد. احداث زیر گذر خلیج فارس توسط این سازمان در حال ساخت است و مابقی پروژه ها همچون ایجاد دیوار ساحلی از بودجه دولتی استفاده می شود.

جان علی خورشیدی يكي از اعضاي شوراي شهر اهواز نيز در این خصوص افزود: متاسفانه هیچ گونه عدالتی در طرح دیوار کشی رودخانه کارون وجود ندارد زیرا 22 میلیارد تومان از بودجه صرف دیوار کشی قسمت غربی رودخانه می شود و تنها دو میلیارد تومان برای قسمت شرقی هزینه می شود.

در نهايت اعضای شورای شهر با بودجه 24 میلیاردی این سازمان موافقت به عمل آوردند.

در این جلسه از شورای شهر اهواز علی ناصری، ابتسام الباجی و حسین حیدری غايب بودند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار