شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۸۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۸
جانعلی خورشیدی:
جانعلی خورشیدی در نشست هم اندیشی اعضای شورا با فرمانده نیروی انتظامی استان خوزستان اظهار کرد: اگر امنیت را مطابق با استانداردهای بین المللی و منطبق با واقعیات موجود برقرار نسازیم امکان فعالیت برای هیچ شخصی فراهم نخواهد بود.
جانعلی خورشیدی با اشاره به اینکه زیربنای هر فعالیتی امنیت است گفت: نرخ بالای بیکاری زیبنده استان خوزستان و کلانشهر اهواز نیست

عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز گفت: امنیت نبض تپنده هر فعالیتی است، اما امروز امنیت یکی از معضلات کلانشهر اهواز است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی کلانشهر اهواز، جانعلی خورشیدی در نشست هم اندیشی اعضای شورا با فرمانده نیروی انتظامی استان خوزستان اظهار کرد: اگر امنیت را مطابق با استانداردهای بین المللی و منطبق با واقعیات موجود برقرار نسازیم امکان فعالیت برای هیچ شخصی فراهم نخواهد بود.

وی با اشاره به تحریم بودن کشور ایران بیان کرد: در دوره ای به سر می بریم که تحت تحریم هایی سنگین هستیم و در این دوره طبیعی است که منابع دولتی جوابگو تمامی مصارف نباشد و در چنین وضعیتی ضرورت دارد سرمایه گذاران بخش خصوصی دست یاری به ما دهند اما سوال این است که چگونه یک سرمایه گذار تا مرحله انعقاد قرارداد و توافق نامه می آید اما در آخرین مرحله میدان را خالی می کند؟ ضعف در کجاست؟ آیا این موضوع جلوه مناسبی به کلانشهر اهواز می بخشد؟
خورشیدی با بیان اینکه امنیت برای سرمایه گذاران اعم از داخلی و خارجی مهم ترین مولفه است گفت: طی هشت سال جنگ تحمیلی و آن هنگامی که زیرساخت های استان خوزستان آماج حملات دشمن بعثی قرار گرفته بود سایر استان ها به عمران و آبادانی و تکمیل سایر زیر ساخت های خود پرداختند و پس از اتمام جنگ تحمیلی خوزستان شباهتی به خوزستان قبل از جنگ نداشت، اکنون قصد ما و یکایک مسئولان این استان عمران و آبادانی است که در این راستا نیازمند همیاری بخش خصوصی هستیم اما سرمایه گذاران این بخش نگران امنیت سرمایه گذاری در این استان و مرکز آن هستند.
معاون اجرایی شورای اسلامی کلانشهر اهواز ادامه داد: گذشته از مقوله امنیت سرمایه گذاری، در بخش امنیت اجتماعی هم با مشکلاتی در سطح کلانشهر اهواز مواجه هستیم که گاهی دامنه این ناامنی ها به عدم امنیت جانی هم گسترش می یابد، مصداق بارز این ادعا قتل کارگر اجراییات شهرداری در حین انجام وظیفه بوده است، پس ما چگونه باید رسالت خود ا انجام دهیم؟ دلیل مجهز بودن غیرمجاز افراد به سلاح گرم چیست؟ چرا خلع سلاح نمی شوند؟
عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز با انتقاد از رویکرد جزیره ای عمل کردن برخی مسئولین عنوان کرد: از بدو شروع فعالیت شورای اسلامی کلانشهر اهواز در دوره چهارم، بارها تاکید کرده ایم پیروزی و موفقیت فقط در بستر همدلی و وحدت ممکن خواهد بود اما همچنان شاهد جزیره ای نگاه کردن و عمل کردن برخی از مسئولین هستیم و هریک فقط کار خود را مهم می پندارند، جزیره ای عمل کردن مناسب استانی نیست که جنگ تحمیلی را با اتحاد و همدلی با اقوام مختلف کرد، لر، بلوچ، ترک، عرب، عجم و ... با پیروزی پشت سر گذاشت.
وی بیکاری را مهم ترین علت کمبود امنیت دانست و افزود: استانی که معروف به برخورداری از طلای سیاه، فولاد، ملی حفاری، کشاورزی و غیره است چرا باید در بحث اشتغال زایی با مشکل مواجه باشد؟ استان خوزستان با تابستان سوزان و شرایط اقلیمی خاصی که دارد چرا کارخانه کولرسازی ندارد؟ در مناطقی از استان با شرایط هوایی معتدل تر مانند ایذه یا دهدز چرا کارخانه دارو سازی راه اندازی نمی شود؟
خورشیدی خاطرنشان کرد: اگر سرمایه گذار در استان نیست معنای ضمنی آن کمبود امنیت در استان است و اگر ما اعضای شورای شهر چنین گفته هایی را مطرح می سازیم به دلیل فلسفه وجودی شورای اسلامی کلانشهر اهواز است که به منزله پل ارتباطی مردم و مسئولین و همچنین زبان گویای مردم می باشد که هر زمان اراده کنند به منتخبان خود دسترسی می یابند بنابراین مسئولین باید از این پل عبور کنند تا با درد مردم آشنا شوند به طور مثال حضور اصناف بازاریان در صحن علنی شورای شهر و گلایه مندی آنها از عدم برقراری نظم در هسته مرکزی شهر و تراکم دستفروشان گواهی بر این گفته است.
معاون اجرایی شورای اسلامی کلانشهر اهواز خواستار برخورد جدی نیروی انتظامی با هتک حرمت کنندگان ساحت شورا شد و گفت: افرادی که از ممانعت اعضای شورای شهر از سهم خواهی ها و منفعت طلبی هایی که در نظر داشتند شاکی هستند با فرافکنی و توهین به اعضای شورای اسلامی شهر اهواز در گروه ها و شبکه های اجتماعی به دنبال رسیدن به امیال شخصی خود هستند غافل از اینکه پشتوانه ما مردم کلانشهر اهواز هستند و ما از مردم هستیم و مردم از ما هستند، خواستار برخورد جدی پلیس فضای سایبری و نیروی انتظامی با این گروه از افراد هستم.
وی در پایان از حجت الاسلام و المسلمین سعادت نیا بابت برگزاری چنین نشست هایی تقدیر نمود و گفت: ما و مسئولان این استان و کلانشهر اهواز همواره در کنار یکدیگر بوده ایم اما با تدبیر ریاست شورای اسلامی کلانشهر اهواز به طور فیزیکی نیز کنار یکدیگر قرار گرفته ایم که این رویداد را به فال نیک می گیریم.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
خوزستانى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
comment
0
0
comment جناب جانعلى خورشيدى وضعيت امنيت در استان در شرايط نسبى مطلوبيست وعدم سرمايه گذارى لازم در استان ارتباطى با اين مساله ندارد .اين اتفاقاتى که به آن اشاره کرديد در بقيه نقاط کشور هم رخ ميدهد و خاص خوزستان نيست . لطف بفرماييد در امورى که به آن اشراف و تخصص نداريد اظهار نظر نکنيد.بنده نوعي اگر خوزستاني نبودم با خواندن مطالب شما اگر هم قصد سرمايه گذارى داشتم منصرف ميشدم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار