اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۲
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند از فرودگاه آیت‌الله جمی آبادان به عنوان پیشانی اصلی این منطقه نام برد.
 دوشنبه شب در جریان بازدید رئیس سازمان هواپیمایی کشور از فرودگاه آیت‌الله جمی آبادان اظهار داشت: توسعه و بهبود وضعیت و شرایط این فرودگاه برای ما بسیار حائز اهمیت است، لذا در این رابطه حاضر به سرمایه‌گذاری هستیم.
وی با اشاره به تصویب اعتبار 10 میلیارد تومانی برای خرید و جابجایی سوله ترمینال پنج فرودگاه مهر آبادان به آبادان افزود: برای جابجایی این سوله با شرکت ملی ساختمان وابسته با بنیاد مستضعفان قراردادی معادل یک‌میلیارد تومان منعقد کرده‌ایم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند اضافه کرد: برای فرودگاه آبادان برنامه‌ای 50 ساله در نظر داریم که بر اساس آن یک فرودگاه بزرگ در جایی دیگر احداث خواهیم کرد چرا که درصددیم با افزایش تجهیزات، سالن‌ها و سایر امکانات موضوع ورود و خروجی پروازها را بهبود ببخشیم.
زمانی تصریح کرد: برای این منظور هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند برنامه‌هایی را در قالب کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت پیش‌بینی کرده است.
وی از خرید برخی تجهیزات برای بهبود شرایط  فرودگاه، خرید و نصب ترمینال پنج فرودگاه مهر آباد و ایجاد یک فرودگاه بین‌المللی با طراحی اساسی با استفاده از مشاور خارجی زبده به عنوان برخی از برنامه‌های پیش‌بینی شده در قالب کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای توسعه فرودگاه آبادان نام برد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند یادآور شد: طبق پیش بینی انجام شده برای ایجاد فرودگاه بین‌المللی جدید به 100 میلیون دلار اعتبار نیاز است.
وی گفت: در برنامه بلندمدت، پیش‌بینی شده برای توسعه، منطقه را به عنوان یک محور اقتصادی در خاورمیانه دیده‌ و وجود خلیج فارس در بخش جنوبی منطقه به عنوان یک موقعیت استثنایی باید مورد توجه و نگاه ویژه برای سرمایه‌گذاری قرار گیرد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند افزود: از تمام فرصت‌ها و ظرفیت‌های منطقه آزاد اروند در جهت توسعه و بهبود شرایط فرودگاه  بهره خواهیم برد، این موضوع برای ما بسیار حائز اهمیت است و در این زمینه سرمایه‌گذاری می‌کنیم.
زمانی اظهار کرد: خوشبختانه از زمان آغاز به‌کار فعالیت شرکت هواپیمایی العربیه، پروازها در مسیر آبادان شارجه با اقبال عمومی مواجه شده است.
وی با اشاره به نزدیکی عراق به این منطقه  و کثرت ترددها، تصریح کرد: می‌توان با برنامه ریزی و بازنگری مناسب در امور، نسبت به افزایش و اعطای مجوزهای لازم برای برقراری سایر پروازها نیز اقدام کرد.
گفتنی ست : در این بازدید دهقان و کعبی قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند و سایر مسئولین شهری و سازمان منطقه آزاد اروند حضور داشتند 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار