اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۵

مدیر فرودگاه آبادان گفت: در صورت اعطای مجوز امکان برقراری پرواز ترکیش‌ایر در مسیر آبادان- استانبول به صورت دو پرواز در هفته میسر خواهد بود. 
محمدرضا رضایی شامگاه روز دوشنبه در جریان بازدید رئیس سازمان هواپیمایی کشور از فرودگاه آبادان گفت: سازمان منطقه آزاد اروند کمک‌های بسیار خوبی را در جهت بهبود و توسعه شرایط و امکانات فرودگاه آبادان انجام داده است.
وی با اشاره به اعتبار ۱۷ میلیارد تومانی سازمان منطقه آزاد اروند برای ایجاد فضای سبز و محوطه سازی فرودگاه آبادان، اظهار داشت: این فرودگاه با مساحتی معادل ۳۷۲ هکتار و داشتن یک ترمینال هشت هزار مترمربعی، در محدوده منطقه آزاد اروند قرار دارد، که این خود یک مزیت بسیار خوب و منحصر به فرد برای این فرودگاه به‌‌شمار می رود. 
وی تصریح کرد: باند دو فرودگاه آبادان هنوز روکش نشده است و مقاومت باند یک آن نیز ۷۰ است و این قابلیت و ظرفیت خاصی است. 
وی یادآور شد: آبادان به واسطه قرار گرفتن در منطقه آزاد اروند و انجام فعالیت‌های تجاری و اقتصادی یکی از مراکز پر تردد به شهرها و کشورهای مختلف به ویژه امارات است. 
مدیر فرودگاه آیت‌الله جمی آبادان ادامه داد: در حال حاضر پروازها از این فرودگاه به صورت ۲۴ ساعته انجام می‌شود و به لحاظ برخورداری از تجهیزات کمک ناوبری DVOR/DME ،ILS و سیستم‌های ایمنی در فرودگاه مشکلی وجود ندارد.
رضایی با اشاره به انجام ۴۸ پرواز در طول هفته (۹۲ پرواز به شکل رفت و برگشت) از این فرودگاه، گفت: با توجه به نزدیکی آبادان به کشور عراق امکان برقرار پروازهای مسیر مشهد و اصفهان به شکل روزانه از فرودگاه آیت‌الله جمی آبادان وجود دارد. 
وی با بیان اینکه در حال حاضر پرواز مسیر آبادان- شارجه توسط شرکت هواپیمایی ایرعربیا انجام می‌شود، افزود: در صورت اعطای مجوز امکان برقراری پرواز ترکیش‌ایر در مسیر آبادان- استانبول به صورت دو پرواز در هفته میسر خواهد بود. 
وی اظهار کرد: منطقه آزاد اروند نگاه ویژه‌یی به فرودگاه دارد و برای توسعه و ارتقاء آن اعتبارات زیادی را نیز هزینه و یا پیش‌بینی کرده است. 
وی از رئیس سازمان هواپیمایی کشور خواست تا آن دسته از شرکت‌های هواپیمایی که در فرودگاه‌های خاص به ویژه مراکز استان‌ها پروازهایی را برقرار کردند، به فرودگاه آبادان نیز هدایت شوند. 
وی تصریح کرد: امکان سرویس دهی به پروازهای داخلی و خارجی در فرودگاه بین‌المللی آیت‌اله جمی وجود دارد. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار