شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۳
روزنامه فرهنگ جنوب در ستون ویژه های خود نوشت: 

از گوشه و کنار شهر (31)  وزیر اهل منطق
کوچه پس کوچه های شهر برخی اوقات پر از سوژه هایی ست که نمی توان به راحتی از آن عبور کرد و مجبور می شوی چند دقیقه ای به فکر فرو روی و در رابطه با آن چندین و چند سوال از خودت بپرسی و بی جواب از کنارش با همان سوال هایی که بدجور ذهنت را آزار می دهند عبور کنی. از این پس ذره بین به دستان دوربین به دست می توانند عکس هایی که از گوشه و کنار شهرهای استان گرفته و برای روزنامه ارسال نمایند. عکس ارسالی زیر، پس از توافق هسته ای لوزان و در منطق کیانپارس اهواز گرفته شده و پلاکاردی را نشان می دهد که بر روی آن وشته شده است : وزیر اهل منطق... پس از توافق و یا تفاهم لوزان ، برخی از مردم به جشن و شادی پرداختند و با حضور در خیابان ها قدردانی خود را از تیم هسته ای ابراز کردند.

حاشیه نویسی  از تشییع شهدای نیروی انتظامی
* تشیع پیکر سه مامور نیروی انتظامی در شهرستان حمیدیه که توسط اشرار در روز 13 فروردین به شهادت رسیده بودند با حضور با شکوه مردم و مسئولین صبح امروز در حمیدیه برگزار شد.
*آیت الله شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان، سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج)خوزستان ، مسئولین نیروی انتظامی، بزرگان عشایر ، شیوخ عرب و مسئولین محلی در این مراسم حضور دارند.
*مداحان فارس  وعرب در این مراسم به روضه خوانی و مداحی پرداختند که حال و هوای عجیبی به این مراسم بخشیدند.
* جوانان حمیدیه با یزله و خواندن اشعاری در مذمت وهابیت و آل سعود خواستار برخورد با عاملین این جنایت شدند این جوانان عاملین این جنایت را ته مانده های سپاه یزید و عمرسعد می خواندند.
* آیت الله حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان و امام جمعه موقت اهواز در این مراسم  وی با محکوم کردن عاملین این جنایت خواستار برخورد قاطع دستگاه های ذی ربط شد. وی این را هم گفت که  عشایر عرب همواره در خط انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و توطئه های دشمنان راه به جایی نخواهد برد. 
*حضرت آیت الله جزایری نماینده ولی فقیه نیز در این مراسم حضور یافتند.
* همچنین گروه های فعالی سیاسی و اجتماعی خوزستان در روزهای گذشته با صدور بیانیه هایی این اقدام را محکوم کردند. جمعیت اسلامی فعالان عرب خوزستان در پی شهادت سه مامور نیروی انتظامی توسط افراد مسلح در حمیدیه خوزستان بیانیه ای صادر کرد. در این بیانیه که روز جمعه رونوشت آن در اختیار ایرنا قرار گرفت، اقدام عوامل ناشناس در به شهادت رساندن سه مامور نیروی انتظامی که در بامداد روز پنجشنبه به وقوع پیوست به شدت محکوم شده است.
این بیانیه می افزاید: هجوم به ایستگاه موقت نیروی انتظامی که منجر به شهادت مامورانی که در تلاش برای ایجاد امنیت و ایمنی جامعه بودند را به شدت محکوم کرده و از مقام های مربوطه خواستار تعقیب و دستگیری عوامل این اقدام و نیز مجازات آنان هستیم.

احتمال کاندیداتوری دوایی فر
تب و تاب تبلیغات انتخابات مجلس دهم به سرعت در جای جای خوزستان با انتشار عکس ها و برگزاری مجالس مختلف فراگیر شده است و کافی است این روزها خبرنگاران یک چهره سرشناس را مشاهده کنند و اولین سوالی که از او می پرسند این است که برنامه شما برای کاندیداتوری مجلس دهم چیست؟
اما خبرنگار ذره بین در سفری که در ایام نوروز به دزفول داشت به طور اتفاقی با دوایی فر شهردار سابق دزفول و معاون سابق عمرانی شهرداری اهواز روبه رو می شود و طبق معمول اولین سوالی که از او می پرسد همین است که آیا برنامه ای برای کاندیداتوری از حوزه دزفول برای مجلس دهم دارید یا خیر؟ که وی در این رابطه گفت که دیدگاهی در این رابطه دارم و غافل از این ماجرا نیستم، اما هنوز تصمیمم قطعی نشده و در حال تفکر بر این موضوع هستم. وی این را هم گفت که با توجه به نیازهای دزفول و اینکه من آدم سیاسی نیستم اگر هم برنامه ای برای آمدن داشته باشم سعی می کنم بیشتر به عمران، توسعه و آبادانی دزفول تمرکز کنم، زیرا مسائل سیاسی قطعا یک شهر را برای رسیدن به نیازهایش دچار حاشیه می کند و من هم با این موضوع یعنی سیاسی کاری به شدت مخالف هستم.

شادی هسته ای خوزستانی ها  و برد شیرین فولاد
جمعی از مردم اهواز به طور خود جوش با تجمع در برخی مناطق اهواز از توافق حاصل شده هسته ای ابراز خوشحالی کردند. برخی شهروندان اهوازی جمعه شب با حضور در چهار راه نادری، میدان زیتون و خیابان کیانپارس از تیم هسته ای کشور بابت تلاشهای خود برای این موفقیت تشکر کردند.
همچنین تجمع کنندگان با سر دادن شعارهایی از دولت و تیم هسته ای کشور حمایت کرده و نسبت به کسب موفقیتهای حاصل شده قدردانی کردند .همزمان با این تجمعات و برد تیم فوتبال فولاد خوزستان تماشاگران و شهروندان اهوازی با ملحق شدن به تجمع کنندگان در کیانپارس به شادمانی پرداختند.
این در حالی است که این برای اولین بار پس از ۱۲ سال گذشته است که تیم هسته ای کشور توانست با طرف مقابل به توافق برسد.دکتر روحانی رییس جمهوری کشورمان نیز عصر جمعه در یک نشست تلویزیونی به دستاوردهای این توافق اشاره کرد و از مردم کشور به خاطر حمایتهایشان تشکر کرد. یک روز پیش ستاد دکتر روحانی در استان خوزستان و اهواز خواهان حضور مردم در این جشن های خودجوش شده بود
در این زمینه رماندار اهواز این تجمع را خود جوش دانست و گفت: تجمع در مناطق نادری و زیتون محدود اما در کیانپارس تجمع به صورت انبوه بود. اسماعیل ارزانی افزود: این تجمع ها به صورت آرام و تنها برای ابراز احساسات و شادمانی انجام گرفت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار