نرخنامه تاکسیرانی فرودگاه هرساله در سازمان تاکسیرانی تهیه و پس از تصویب شورای اسلامی و تأیید فرمانداری محترم کلانشهر اهواز از سوی سازمان تاکسیرانی ابلاغ می گردد.
مدیریت محترم سایت شوشان
با سلام
احتراماً، پیرو انتشار مطلبی درخصوص تاکسیرانی فرودگاه در پایگاه خبری شوشان بدینوسیله برحسب وظیفه دردفاع از حقوق مشروع رانندگان تاکسی ویژه فرودگاه در پاسخ به مطالب منتشره از زبان مدیرکل محترم فرودگاه های استان خوزستان جناب آقای محمدسعید شرفی جوابیه ای بشرح ذیل جهت انتشار در سایت مذکور تقدیم می گردد.
1- انجمن صنفی رانندگان تاکسی فرودگاه اهواز به استناد ماده 131قانون کار تاسیس واز سال 1383 مدیریت تاکسیرانی فرودگاه اهواز را تحت نظارت و مدیریت سازمان تاکسیرانی اهواز برعهده دارد در این رابطه رانندگان فرودگاه پس از گذراندن مراحل قانونی و انجام استعلامات لازم شرایط فعالیت در تاکسیرانی فرودگاه را احراز نموده و پس از صدور پروانه فعالیت از سوی سازمان تاکسیرانی به انجمن صنفی فرودگاه معرفی می گردند. در حال حاضر بیش از 170 دستگاه تاکسی زرد ویژه فرودگاه در تاکسیرانی فرودگاه اهواز مشغول به فعالیت می باشند.
2- نرخنامه تاکسیرانی فرودگاه هرساله در سازمان تاکسیرانی تهیه و پس از تصویب شورای اسلامی و تأیید فرمانداری محترم کلانشهر اهواز از سوی سازمان تاکسیرانی ابلاغ می گردد. همواره نرخ نامه مصوب تاکسی فرودگاه در طول ده سال گذشته باتوجه به شرایط کار، تعداد پروازهای فرودگاه، عوارض ومالیاتها، اجاره بهاء پرداختی به فرودگاه ودیگر پارامترها نسبت به تاکسی سرویس های شهری متفاوت می باشد. و از ابتدای سال تا انتهای سال یکسان وبدون تغییر می باشد. در این رابطه در طول سنوات گذشته حتی یک مورد شاکی از اخذ کرایه اضافی توسط رانندگان تاکسی فرودگاه مشاهده نشده است وادعاهای مطرح شده در خصوص اخذ کرایه اضافی هیچگونه استنادی ندارد چرا که درصورت وجود شاکی پرونده راننده خاطی در کمیته انضباطی سازمان تاکسیرانی مورد رسیدگی قرار می گیرد که تاکنون هیچگونه شاکی وپرونده ای در این زمینه وجود نداشته است.
3- در خصوص پرواز های خارجه به استحضار میرساند در هفته 7 پرواز خارجی در فرودگاه اهواز انجام می پذیرد که در اینخصوص از سوی تاکسیرانی فرودگاه تلاش براین بوده باتوجه به استانداردهای فرودگاه های بین المللی و تردد مسافرین سایر کشورها به بهترین نحو ممکن خدمات رسانی به مسافرین صورت پذیرد و موارد مطرح شده صحیح نمی باشد.
لازم به ذکراست برنامه ریزی برای خدمات رسانی به مسافرین به گونه ای صورت پذیرفته که بااستقرار شیفت شب و درصورت تاخیر پروازها، خدمات رسانی درساعت های بعد از یک بامداد نیزصورت پذیرد ولی این در حالیست که دربسیاری ازموارد رانندگان بدون سرویس، فرودگاه راترک نموده اند.
4- جای سوال دارد مدیریت فرودگاه نسبت به عملکرد رانندگان تاکسی فرودگاه اعتراض دارد ولی علیرغم اینکه رقم قابل توجهی جهت فعالیت رانندگان دریافت می دارند (حق پارکینگ ماهانه بیش از 4 میلیون تومان در سال 93) ولی تاکنون هیچ اقدامی توسط مدیریت فرودگاه جهت ارائه خدمات مطلوب به رانندگان صورت نپذیرفته است. راننده ای که در گرمای بیش از 50 درجه و یا در روزهای سرد و بارندگی شدید بدون سرپناه و استراحتگاه فعالیت می کند چگونه می تواند با آرامش پذیرای مسافرین باشد این موضوع در طول 10 سال گذشته به کرات مطرح شده ولی هیچ توجهی صورت نپذیرفته است و موارد مطرح شده یک طرفه و فقط از سوی فرودگاه می باشد. علیهذا علیرغم مشکلات موجود تلاش بر این است رضایتمندی مسافرین تأمین شود و خدمات رسانی بصورت مطلوب صورت پذیرد.
5- در خصوص وجود وحضور مسافرکشهای شخصی جای تعجب دارد که برای مسافرین وخانواده آنها ابراز ناراحتی شده است در صورتی که به کرات و طی مکاتبات در جلسات وجود مسافرکشهای شخصی غیرمجاز و فاقد صلاحیت حمل مسافر راکه امنیت مسافرین را به خطر می اندازند و همچنین موجبات پایین آمدن درآمد رانندگان تاکسی فرودگاه که تنها منبع درآمد و امرار معاش می باشد را اعلام و هشدار داده شده است. از سوی دیگر این موضوع بدلیل ایجاد درگیری و تهدید رانندگان تاکسی فرودگاه آن هم بااطلاع مدیریت فرودگاه از عملکرد غیر قانونی آنها ، موجبات برهم زدن نظم، آرامش ، امنیت در فرودگاه شده است . در این رابطه علیرغم موارد مطرح شده اقدامی عملی صورت نگرفته است و این موضوع یکی از دلایل از بین بردن انگیزه برای حضور رانندگان تاکسی فرودگاه می باشد.
6- باتوجه به مطالب عنوان شده درخصوص تاکسی بیسیم فرودگاه این نکته حایز اهمیت است باتوجه به درخواست مدیریت فرودگاه برای مدت سه ماه در حضور اعضای کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر اهواز سازمان تاکسیرانی نسبت به استقرار تاکسی بیسیم جهت ارائه خدمات بهتر به مسافرین اقدام نمود که بدلیل عملکرد نادرست و گزارشات ارائه شده بازرسین سازمان مبنی بر تخلفات انجام شده نظیر( قانون شکنی-درگیری با دیگر رانندگان تاکسی فرودگاه در حضور مسافران و ...) ازسوی تاکسی بیسیم فرودگاه ، این سازمان با توجه به اتمام مهلت سه ماهه تصمیم گرفت که از فعالیت تاکسی بیسیم فرودگاه جلوگیری نماید و نامبرده در محلی که در پروانه بهره برداری آن ذکر شده فعالیت نماید. همچنین در خصوص عنوان این مطلب که شهردار و مدیرعامل سازمان تاکسیرانی این حق را ندارند که نسبت به جابه جایی تاکسی بی سیم اقدام نماید لازم است مدیرکل فرودگاه به این نکته توجه داشته باشد براساس ماده 9 قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف مصوب سال 1386و ماده 32 قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی مصوب مجلس شورای اسلامی در سال 1389 ( مدیریت حمل و نقل بار و مسافر در محدوده شهر و حومه توسط شهرداریها مدیریت می شود).
7- مدیریت توأم با آرامش وتعامل با عوامل مدیریت شهری بهتر از مدیریت با تنش واسترس و هتک حرمت می باشد. مدیریت فرودگاه در جمع رانندگان تاکسی با الفاظ نادرست به شهردار کلانشهر اهواز و مدیرعامل سازمان تاکسیرانی هتک حرمت نموده که از شأن مدیر استانی بدور می باشد. درپایان ذکر این نکته حائز اهمیت است که رانندگان تاکسی جزء شریف ترین وزحمتکش ترین افراد جامعه می باشند و لازم است مدیریت فرودگاه باتوجه به این موضوع و ایجاد تعامل سازنده با شهرداری و سازمان تاکسیرانی شرایط ارایه خدمات مطلوب به مسافران را فراهم نماید.
موسی ممبینی مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی رانی
كرايه چهر ميليوني براي 170 نفر تاكسي دار فرودگاه در ماه براي هر تاكسي ميشه 240 هزارتومن . روزي 800 تومن . كدام پاركينگ را مي شناسي كه ساعتي زير 1000 تومن بگيره كه يك روز شون بشه 800 به چشم آمد .
درخصوص شكايت براي نرخ تاكسي هاهم هرچي تا حالا شكايت شده رسيدگي شد از تاكسي فودگاه هم رسيدگي مي كنيد .