اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۰۸۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳
روزنامه فرهنگ جنوب در تازه ترین شماره خود در ستون زیر ذره بین نوشت: 

بهانه های ریزگردی مهاجرت معلمان خوزستان
پدیده شوم ریزگردها این بار دستاویزی شده برای  مسئولین موزشی خوزستان و انتقاد از موج مهاجرت معلمان به دلیل شرایط حاصل از گرد و غبارها. در همین زمینه اخیرا معاون پژوهشی آموزش و پرورش خوزستان گفته است که در آموزش و پرورش مهاجرت بی‌رویه نیروی انسانی به‌ویژه بعد از بروز پدید گرد و خاک را شاهد هستیم. 

وی این را هم گفته است که در سال جاری تعدادی از همکاران بازنشسته خواهند شد و این بر مشکلات کمبود نیروی انسانی می‌افزاید. کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان بیش از سایر استان‌هاست که لازم است این مشکل به صورت ویژه از سوی وزارت آموزش و پرورش پیگیری شود.

البته مهاجرت معلمات پیش از هجوم ریزگردها به استان نیز معمول بوده و مدیران کل آموزش و پرورش خوزستان در سالیان مختلف در این باره سخنان زیادی بر زبان رانده و خواهان رسیدگی شده اند. سال گذشته نیز تقی زاده در  نشست شورای آموزش و پرورش گفته بود که  در حال حاضر بیش از هفت هزار نفر کمبود نیرو داریم و با این شرایط از نیروی انسانی کنونی به جای 24 ساعت تدریس در هفته 50 ساعت تدریس طلب کرده ایم که این امر به کیفیت تدریس لطمه می زند.  نکته جالب آنجاست که با وجود کبود نیرو، هفت هزار فرهنگی تقاضای انتقالی از خوزستان داشته اند که تنها با 290 نفر موافقت شده است. اغلب نیروهایی که درخواست انتقال داشته اند از نیروهای باتجربه و توانمند آموزش و پرورش خوزستان اند.
البته یادآوری این نکته برای مسئولین خوزستان که از موج مهاجرت معلمان انتقاد می کنند ضروری ست که زمانی بهترین استادان و معلمان به دلیل شرایط فوق العاده در پرداخت حقوق و اعطای تسهیلات، به خوزستان می آمدند که یک نمونه اش تدریس استاد معین در اهواز پیش از انقلاب در دبیرستان شاپور سابق و ریاست در دانشسرای شبانه‌روزی اهواز است. بنابراین با انتقاد صرف، نمی توان جلو این مهاجرت ها را گرفت باید، شرایط را برای حضور و ماندن معلمان مناسب و مساعد کرد.

احتمال تغییر دو مدیرکل
پس از هشدار استاندار مبنی بر تغییر مدیران باقی مانده از دوران احمدی نژاد در دستگاه های اداری خوزستان، این روزها حرف و حدیث هایی مبنی بر تغییر و برکناری دو مدیرکل باقی مانده از دولت دهم در برخی محافل مطرح شده و گفته می شود به زودی این تغییرات استارت می خورد. در همین زمینه گزینه هایی نیز مطرح شده است.

محکومیت جنایات آل سعود در اهواز
این روزها جنایت آل سعود در فرودگاه جده و همچنین حمله به یمن و کشتار مردمان این کشور، در نشست های مختلف و جمع های خودمانی مطرح می شود و هر یک به نوعی ، این جنایات را محکوم می کنند. البته در برخی شهرها ، تجمعاتی علیه آل سعود برگزار شده و در اهواز نیز برخی از هیات های مذهعبی شهر  گرد هم آمده و بیانیه ای صادر و طوماری در محکومیت این رژیم آل سعود و حمایت از مردم مظلوم یمن منتشر کرده اند.

جدال "چهارشیری" شهرداری و میراث فرهنگی
 شهرداری اهواز قصد دارد اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح در میدان چهارشیر اهواز را تا پایان فروردین ماه امسال آغاز کند. این درحالی است که میدان چهارشیر اهواز در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و پیش از این اداره میراث‌فرهنگی استان خوزستان هشدارهای لازم را درخصوص اعمال اصلاحات در طراحی پروژه داده بود. همین موضوع موجب جدال میراث و شهرداری اهواز شده است. در جدیدترین اظهارات رییس میراث اهواز گفته است که بدون نظر کارشناسی میراث کسی نباید برای کار اجرایی به چهارشیر نزدیک شود. جلیلی نیا این را هم گفت که  چندوقت پیش هم درمصاحبه ای این مسایل را مطرح کردم که متاسفانه مورد حمله دوستان شهرداری قرارگرفتم ولی ذره ای از حق قانونی میراث کوتاه نخواهیم آمد.

البته چندی پیش شهرداری اهواز به دغدغه فعالین میراث فرهنگی واکنش نشان داده و گفته است که دغدغه های درستی که برای حفظ و صیانت از چهارشیر  مطرح شد به شهردار اهواز منتقل گردید.  شهردار اهواز ضمن تقدیر از حساسیت های فرهنگی و تایید آن گفته استکه که بدون هماهنگی و اخذ مجوزهای لازم از سازمان میراث فرهنگی اقدام عملی در راستای اجرایی شدن پروژه صورت نخواهد گرفت و در همین راستا صفری معاون عمرانی مامور هماهنگی و رایزنی است و در این زمینه در آینده نزدیک تصمیمات مشترکی اتخاذ و اطلاع رسانی خواهد شد.

چهارشیر یکی از نمادهای شهر اهواز محسوب می‌شود که دهه 40 توسط شهرداری احداث و باگذشت بیش از 40 سال از ساخت آن قرار است توسط همین ارگان شهری تخریب شود. این درحالی است که میدان چهار شیر نه‌تنها نماد شهر اهواز به‌شمار می‌رود که شیر در فرهنگ بختیاری خوزستان نماد شجاعت و استواری است چنانچه در سنگ قبر دلیرمردان خوزستان همچنان از نماد شیر استفاده می‌شود. از سوی دیگر، آخرین شیر ایرانی نیز حدود 70 سال پیش در کرانه رودخانه کارون در خوزستان مشاهده شده است.

راز مرموز مرگ ماهیان 
پس از سیل لالی ، خبرهایی مبنی بر تلف شدن ماهیان دریاچه سد گتوند منتشر شد که مسئولین مربوطه ضمن تاکید بر صحت این خبر، تاکنون دلیل قانع کننده برای علت مرگ ماهی ها ارائه نکرده اند و به همین دلیل بازار شایعات و اتهام زنی ها داغ شده و برخی ها ، دست اندرکاران سد گتوند و شوری بیش از حد آب را علتی برای تلف شدن ماهی ها دانسته اند.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
comment
0
3
comment متاسفانه جریانی وجود دارد که می خواهد بعضی از نمادها از شهر اهواز حذف شود.
مواظب باشیم
چهار شیر نماد شهر اهواز است.
تمام دنیا از مکانهای قدیمی محافظت می کنند اما در اهواز چی؟؟؟؟؟
comment
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
comment
0
0
comment تعداد بیشتر از 2 مدیرکل هستند که تغییر نکردند
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار