اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۲
پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری جوان ۱۹ ساله‌ای خبر داد که با ربودن دختر بچه‌ای ۱۰ ساله، به دنبال آزار و اذیت وی بوده، ولی خوشبختانه قبل از هر اتفاق ناگواری در دام افتاد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نهم فروردین ماه امسال، فردی با مراجعه به کلانتری ۱۷۷ خاور شهر عنوان کرد که جوانی حدوداً ۱۸ ساله قصد ربایش و آزار و اذیت دختر او را داشته است که در حین ربایش دختر وی، بستگان متوجه موضوع شده و این شخص را دستگیر و دختر را نجات داده‌اند.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «آدم ربایی» و به دستور دادرس دادگاه بخش خاوران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

پدر دختر ۱۰ ساله پس از حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به کارآگاهان گفت: روز نهم فروردین ماه امسال، قصد رفتن به مراسم جشن عروسی یکی از بستگان خود را داشتیم و به همین علت دخترم مریم را در حدود ساعت ۵ بعد از ظهر روانه خانه مادربزرگش کرده تا آنها نیز آماده رفتن به عروسی شوند. زمانیکه از دخترم خبری نشد به در منزل مادرم رفتم اما او عنوان داشت که مریم به آنجا نرفته است! در همین زمان برادرم با من تماس گرفت و موضوع ربایش دخترم توسط جوانی حدوداً ۱۸ ساله را به من اطلاع داد که بلافاصله به کلانتری رفته و در آنجا متوجه شدم دخترم توسط دو نفر از بستگانم به نام‌های "اسدالله" و "امیر" نجات پیدا کرده و آنها فرد آدم ربا را به کلانتری انتقال داده‌اند.

"اسدالله" و "امیر" نیز در خصوص نحوه اطلاع از موضوع ربایش دختر ۱۰ ساله به کارآگاهان گفتند: آن روز در حال خارج شدن از روستا بودیم که متوجه شدیم جوانی حدوداً ۱۸ ساله، مریم را بغل کرده و در حالیکه او گریه می‌کند قصد دارد تا او را به سمت بیابان‌های اطراف روستا ببرد که بلافاصله دخالت کرده، مریم را نجات دادیم و موضوع را به عموی مریم اطلاع دادیم؛ عموی مریم نیز بلافاصله در محل حاضر شد و به همراه وی جوان آدم ربا را به کلانتری بردیم.

در حالیکه متهم در زمان دستگیری و در داخل کلانتری خود را به نام «محمد رسولی» و تبعه ایران معرفی کرده بود، اما در ادامه رسیدگی به پرونده مشخص شد که وی تبعه افغانستان بوده و هویت واقعی او نیز «محمد » (۱۹ ساله) است و دارای سه فقره سابقه کیفری به اتهام ارتکاب جرایم مرتبط با «کودک ربایی منجر به آزار و اذیت» می‌باشد که دو بار روانه کانون اصلاح و تربیت و آخرین بار نیز به زندان رجایی شهر اعزام شده است.

متهم که در زمان دستگیری مدعی بود به علت مصرف مشروبات الکلی، در حالت غیر طبیعی اقدام به ربایش دختربچه ۱۰ ساله کرده، در پایگاه پلیس آگاهی اعتراف کرد که هیچگونه مصرف مشروبات الکلی نداشته و تنها به قصد آزار و اذیت، اقدام به ربایش دختربچه ۱۰ ساله کرده که خوشبختانه قبل از هر گونه اقدامی، دستگیر و به کلانتری منتقل شده است.

در ادامه تحقیقات متهم اعتراف کرد که در زمستان سال گذشته و در منطقه کهریزک اقدام به ربایش طلا و جواهرات یک دختربچه ۴ ساله کرده که با تحقیقات به عمل آمده، شاکی این پرونده (سرقت طلا و جواهرات) نیز شناسایی و دختربچه ۴ ساله پس از حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی، متهم را مورد شناسایی قرار داد.

سرهنگ کارآگاه حسین زارع رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به کودک ربایی و سوابق وی در این خصوص و به جهت شناسایی دیگر جرایم احتمالی، متهم جهت ادامه تحقیقات در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار